Pracovní list vede žáky k povědomí nejen o křesťanských stavbách, ale i stavbách jiných náboženství. Vede je k zamyšlení o významu těchto staveb i k reflexi našeho vztahu k nim v dnešním světě. Lze na něm pracovat ve skupinách, žáci potřebují přístup k internetu a psací potřeby.
Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Spisovatelka a literární influencerka Cojezoe vám pomůže s povinnou četbou. Co musíte vědět o knize Kytice a jaké zajímavosti o Karlu Jaromíru Erbenovi udělají u maturity dojem?
Hlavní cíle PL jsou následující: žák odpoví na otázky na základě informací z videa a historického pramene (rozvoj čtenářské a historické gramotnosti), aktivně se zapojuje do diskuse a hodnotí důvody Francie a Velké Británie k přijetí dohody.
Pracovní list je k tématu mnichovské dohody. Jeho hlavní náplní je práce se dvěma videi – jedno shrnuje základní faktografii, druhé pak analyzuje důvody, které vedly Francii a Velkou Británii k podpisu mnichovské dohody.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
V metodickém doporučení se podíváme jak přiblížit žákům státní znak přes tematiku erbů a jejich symboliky. Dále se můžeme zaměřit na jednotlivé části republiky, kterých se políčka znaku týkají.
Svátek svatého Václava, oficiálně Den české státnosti, můžeme starším žákům přiblížit přes tematiku patronů. Dále téma rozvíjíme přes život sv. Václava k reakcím v umění a místům kolem nás.
Pojmy projektová a tematická výuka bývají zaměňovány, v úvodu tedy oba pojmy kvůli snazší orientaci vysvětlíme. Integrovaná tematická výuka nabízí spojení učiva jednotlivých vzdělávacích oblastí v celek a klade důraz na komplexnost poznávání, při němž se uplatňuje řada mezipředmětových vztahů.
Pracovní list je součástí okruhu Projektová a tematická výuka. Cílem je nejen dozvědět se o našich prezidentech, ale díky tématu poznat části naší historie, naučit žáky kriticky myslet, pracovat ve skupině, vyhledávat, třídit a zpracovávat informace. Žáci se také rozvíjí v digitální kompetenci.
Metodický list je součástí okruhu Projektová a metodická výuka do škol. Hlavním cílem doporučených aktivit je rozvíjet dovednosti potřebné pro kooperativní učení a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků, včetně kompetence digitální.
Chodit do školy pěšky je přirozené, zábavné, zdravé a důležité pro všestranný rozvoj. Přinášíme vám 10 tipů, jak se postarat o to, aby pěší cesty do školy byly bezpečné.
Jízda na kánoích nebo raftech je oblíbenou letní zábavou. Než vyrazíme na vodu, s pomocí videa a internetu si zkusíme zabalit věci, naučit se vodácké výrazy i řešit krizové situace.
Pracovní list je určen žákům 4.–5. tříd a zaměřuje se na základy digitální gramotnosti v souvislosti s ochranou proti kyberšikaně. Pokud budou žáci vyhledávat v online slovníku, budou potřebovat vhodné technologie a připojení na internet.
„Moje mamka na bále, poztrácela korále. Jakou barvu asi mají? Honem všichni jdeme je najít." Tipy na aktivity pro předškolní děti s tematikou Den matek.
Zde najdete přílohu č. 1 k samostatné činnosti související s námětem Čarodějnice Hůla. Děti si mohou vyrobit vlastní hrací kostku a podle zadání nakreslit čarodějnici.
Pracovní list je vhodný pro 4. až 5. třídu. Obsahuje úkoly zaměřující se na tvorbu reportáže, seznámení se se znakovým jazykem a ikonické vyjádření počasí.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokážete charakterizovat divadelní činnost v 60. letech 20. století? Pokud ne, pusťte si video a zkuste to znovu s novými informacemi.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokázali byste charakterizovat činnost divadla během 30. let 20. století? Pokud ne, podívejte se na video a zkuste to znovu.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Víte, kdy bylo znovu otevřeno po požáru? Nebo jak se jmenovaly první cizojazyčné opery, které se v Národním divadle uvedly? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se vše dozvíte.
Cílem pracovního listu je porovnat informace o Národním divadle z různých zdrojů. Je určen pro žáky 4. až 5. ročníků. Porovnávání informací z různých zdrojů je součástí rozvoje digitální kompetence.
Pracovní list je určen pro žáky 3. až 5. tříd a jeho účelem je přiblížit organizaci Skaut. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně doplňující materiály jako knihy či internet.
Cílem pracovního listu je uvědomit si změny, které s sebou přináší střídání letního a zimního času. Jeho důsledky můžeme pociťovat hlavně sami na sobě. Postřehneme je ale i v přírodě.
Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
Pojem normalizace se pravděpodobně poprvé objevil už v Moskevském protokolu ze srpna 1968, se píše, že českoslovenští představitelé vyjádřili své odhodlání dosáhnout normalizace poměrů v naší zemi. Ne všichni českoslovenští občané přijali změny bez výhrad.
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na podporu rozvoje matematické gramotnosti (čtení informací z různých typů záznamů) a digitální kompetence. Porovnáváním informací z různých zdrojů se žáci učí ověřovat jejich pravdivost a zamýšlet se nad jejich důvěryhodností.
Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je pochopení základních historických souvislostí týkajících se dějin Ukrajiny od konce první světové války do rozpadu Sovětského svazu v roce 1991. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se zásadními politickými událostmi na Ukrajině posledních dvaceti let, které předznamenaly současný rusko-ukrajinský konflikt. Kromě přiloženého článku s mapami je hlavním zdrojem informací internet. Pracovní list se primárně určen studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se základními historickými událostmi týkajícími se dějin Ukrajiny před rokem 1918. Klíčové je především pochopení toho, že Ukrajina byla před začátkem invaze v mnoha ohledech skutečně rozdělenou zemí. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Pracovní list má za cíl pochopení složitosti národnostní a jazykové skladby Ukrajiny. Porovnává rovněž původní cíle ruské armády v okamžiku zahájení vojenské agrese a vojenskou situaci z konce ledna roku 2023. Kromě samotného videa lze využít při řešení pracovního listu také internet.
Co by udělali žáci z druhého stupně jako první, kdyby se stali prezidentem či prezidentkou? Přečtěte si slohové práce žáků, kteří zvítězili v naší soutěži Já, prezident.
Co by řekli studenti střední školy prezidentovi či prezidentce, kdyby se s ním nebo s ní setkali? Přečtěte si slohové práce studentů, kteří zvítězili v soutěži Já, prezident.
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků. / Робочий лист присвячений темі політики. Призначений для учнів 4-х та 5-х класів початкової школи.
Cílem pracovního listu je poskytnout informace o Tříkrálové sbírce. / Мета робочого листа – надати інформацію про благодійний збір на свято Трьох королів.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. / Робочий лист призначений для учнів 5-х класів. Учні мають можливість усвідомити важливість 1 січня як національного свята.
Cílem PL je uvědomění si důležitosti události volby prezidenta České republiky. / Мета робочого листа – підвищити обізнаність щодо важливості виборів президента Чеської Республіки.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. V modelovém příkladu voleb ve třídě čtou informace ze sloupcového grafu, doplňují neúplnou informaci, pracují s pojmem „nadpoloviční většina“. Zadání podporují rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti.
Cílem PL je uvědomění si důležitosti události volby prezidenta České republiky. Díky úkolům žáci získávají povědomí nejen o volbě prezidenta, ale i o jeho pravomocích a úkolech. Žáci při vypracovávání úkolů využívají digitálních technologií, ověřují a vyhledávají informace.
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ. Pracovní list má vést k vyhledávání a ověřování informací jako součásti rozvoje digitální kompetence, nikoliv k ověření znalostí žáků.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků ZŠ. Vhodná je práce ve skupinách, kde mají žáci příležitost nad návrhy řešení diskutovat. Po splnění jednotlivých zadání by mělo následovat společné zdůvodnění a reflexe.
Pro přiblížení státního svátku Den obnovy samostatného českého státu, 1. ledna, mladším žákům (1.–2. ročník) můžeme využít příměr s oslavou narozenin. V aktivitě je využito video se známou lidovou písní. Dále je vhodné mít k dispozici nástěnnou mapu ČR a obrázky hudebních nástrojů.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. Při samostatné práci nebo práci ve dvojicích si můžou pouštět videa samostatně s využitím QR kódů.
Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
Pracovní list je zaměřen na téma měření času v historickém kontextu. Při práci s textem, fotografií a videem se žáci učí porovnávat informace z více zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence).
V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Jak vypadá násilí a jaké může mít podoby? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 1. stupně.
Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
Na dětství bez násilí má právo každý. Jak ale poznáme, že právě v tom našem není něco v pořádku? Co dělat, když máme my nebo někdo v našem okolí trápení? Kam se obrátit pro pomoc? Jak si ulevit? Tohle všechno zjistíte s naším pracovním listem určeným žákům 2. stupně a středních škol.
Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky prvního stupně s událostmi pojícími se se státním svátkem 17.listopadu. / Метою робочого листа є знайомство учнів першого ступеня з подіями, пов'язаними з державним святом 17 листопада.
Cílem pracovního listu je zopakovat si základní informace o udržitelném přístupu k životu. / Мета робочого аркуша – повторити базову інформацію про екологічний підхід до життя.
Náplní PL je globální téma recyklace a upcyklace. Cílem je přiblížit žákům toto téma a naučit je přemýšlet o produkci odpadu. Pracovní list může být námětem pro předmět Člověk a svět práce.
Cílem PL je uvědomění si významu listopadového státního svátku. Informace a dovednosti, které si žáci díky pracovnímu listu osvojí naplňují i jednu z oblastí rozvoje digitálních kompetencí v propojení s oborem Matematika a její aplikace 1. stupeň. PL je určen žákům prvního stupně.
Václav Havel byl významným českým dramatikem, spisovatelem, disidentem a také posledním československým a prvním českým prezidentem. Po zhlédnutí videa se na jeho život podíváme očima tajné policie.
Pád komunistického režimu v Československu odstartovala událost 17. listopadu 1989 na Národní třídě. Pomocí videa se vydáme společně do období ,,sametové revoluce“ a možná se i přímo na Národní třídě tak trochu ocitneme
Cílem pracovního listu je seznámit žáky se základními informacemi týkajícími se Organizace spojených národů (co to je, proč a kdy organizace vznikla, kdo ji řídí a podobně). Žáci k práci potřebují pracovní list, psací potřeby, pastelky, přístup k internetu nebo odborné literatuře.
Cílem pracovního listu je vést žáky k pochopení fungování OSN, zejména s akcentem na reálné možnosti organizace. K práci žáci potřebují pracovní list, psací potřeby, přístup k internetu nebo odborné literatuře. Pracovní list obsahuje i úkol, který vypracovávají žáci ještě před zhlédnutím videa.
Cílem pracovního listu je přiblížit žákům funkci generálního tajemníka OSN, fungování OSN a vést je k vlastnímu zamyšlení. Pracovní list je určen žákům 2. stupně a SŠ. K práci žáci potřebují pracovní list, psací potřeby, přístup k internetu nebo odborné literatuře.
Cílem pracovního listu je navrhnout správnou péči o chovaného živočicha. / Мета робочого листа – запропонувати правильний догляд при вирощуванні тварин.
Cílem pracovního listu je, nechat žáky porovnat podmínky pro život různých živočichů. / Мета робочого аркуша — дати учням змогу порівняти умови життя різних тварин.
Pracovní list je zaměřen na dějiny království i dosud vládnoucí panovnický rod. / Робочий лист зосереджений на історію королівства та рід до сих пір керуючих монархів.
Spojené království Velké Británie a Severního Irska vzniklo v roce 1707. Pracovní list je zaměřen na dějiny království i dosud vládnoucí panovnický rod.
Jak se jeho kult proměňoval v různých historických etapách, zjistíte v pracovním listu. / Як змінювався його культ на різних історичних етапах, ви дізнаєтесь із робочого листа.
Česko-ukrajinský pracovní list na téma Fotosyntéza – jeden z nejdůležitějších biochemických procesů na Zemi. Pojďme ji společně prozkoumat. / Фотосинтез - один з найважливіших біохімічних процесів на нашій планеті. Давайте дослідимо це разом.