Zde najdete řešení pracovního listu Zdroje energie v ČR. Ten je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Tento pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
Jak mluvit s dětmi o povodních? Vyslechněte si otázky nebo obavy dítěte a zároveň si všímejte jeho emocí a chování a podporujte je. Více rad a tipů najdete v materiálu z Centra LOCIKA.
Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.
Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak komunikovat s dětmi, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
Zde najdete řešení pracovního listu Soustava kožní. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ; jednotlivé úlohy mají na sebe logickou návaznost, ale lze je použít i nezávisle na ostatních.
V pracovním listu si zopakujeme základní informace o anatomii lidské kůže, největší soustavy lidského těla. Detailněji se zaměříme podkožní tukové vazivo, které je spojeno s jednou z nejzávažnějších civilizačních chorob – obezitou. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Polymery. Ten je určen pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o plastech, jejich vlastnostech a výrobě.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Slunce a jeho procesy. Ten je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Pracovní list Slunce a jeho procesy je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Černobyl. Ten je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Tento pracovní list na téma Černobyl je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jaderné elektrárny. Ten je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s jadernými elektrárnami a jadernou energií.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Složení atomu. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Pracovní list je vhodný do fyziky i do chemie. Jeho cílem je opakování o složení atomu.
Zde najdete řešení pracovního listu Elektromagnetické vlnění. Ten je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s elektromagnetickým vlněním, viditelným světlem a laserem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný únor. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Roční období. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s ročními obdobími. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Ovládáte shodu podmětu s přísudkem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
Zde najdete řešení pracovního listu Tuky. PL je určen pro žáky středních a základních škol. Žáci se jednak seznámí se základními vlastnostmi tuků, jednak se přesvědčí o velkém množství energie obsažené v tucích.
Pracovní list je určen pro žáky středních a základních škol. Žáci se jednak seznámí se základními vlastnostmi tuků, jednak se přesvědčí o velkém množství energie obsažené v tucích.
Zde najdete řešení pracovního listu Složen atomu a jaderné reakce. PL je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Pracovní list je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Zde najdete řešení pracovního listu DNA cibule. Tento pracovní list je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je si zopakovat strukturu a vlastnosti DNA.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
Pracovní list je určen zejména pro žáky ZŠ, ale i pro žáky SŠ. Jeho cílem je seznámit žáky s výrobou železa ve vysoké peci a zopakovat si výpočet hmotnostního zlomku.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol a středních škol. Žáci si zopakují princip základních separačních metod a rozšíří si znalosti o přírodních barvivech.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. V rámci jednotlivých úkolů si žáci zopakují základní informace o trávicí soustavě. / Робочий лист призначений для учнів 2-го ступеня початкової школи. У рамках індивідуальних завдань учні розглянуть основні відомості про систему травлення.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ. Na základě jednoduchého pokusu se přesvědčí
o přítomnosti chloridových iontů, poznají i další důkazové reakce dusičnanu stříbrného.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy. Žáci se seznámí s přípravou biopolymeru – škrobu, zopakují si učivo o biopolymerech, jejich dělení a složení.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně základní školy, ale i pro žáky střední školy. Žáci si zopakují základní vlastnosti kyseliny sírové a složení sacharózy.
Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
Česká archeologie má mezinárodní renomé. Nejde jen o významné nálezy v Egyptě, jak se dozvíte v úvodu videa. / Чеська археологія має міжнародне визнання. Це не тільки важливі знахідки в Єгипті, про що ви дізнаєтеся на початку відео.
Z nejstarších období lidských dějin nemáme písemné prameny, ale jsme odkázáni na hmotné prameny, které nám umožňují poznat historickou skutečnost. / У нас немає письмових джерел найдавніших періодів людської історії, але ми залежимо від матеріальних джерел.
Vypracováním pracovního listu si ověří, jakou mají představu o vzniku Měsíce, jak Měsíc vypadá a jak na Zemi působí. / Працюючи з робочим листом, вони перевірять, що вони знають про утворення Місяця, як виглядає Місяць і як він впливає на Землю.
Cílem pracovního listu je navrhnout správnou péči o chovaného živočicha. / Мета робочого листа – запропонувати правильний догляд при вирощуванні тварин.
Cílem pracovního listu je, nechat žáky porovnat podmínky pro život různých živočichů. / Мета робочого аркуша — дати учням змогу порівняти умови життя різних тварин.
Česko-ukrajinský pracovní list na téma Fotosyntéza – jeden z nejdůležitějších biochemických procesů na Zemi. Pojďme ji společně prozkoumat. / Фотосинтез - один з найважливіших біохімічних процесів на нашій планеті. Давайте дослідимо це разом.
Česko-ukrajinský pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Včela medonosná. Porovnejte si znalosti z našich videí. / Ви все знаєте про бджіл? Приходь спробувати з нами.
Pracovní list je vhodný pro žáky základní školy. Žáci si rozšíří znalosti o dusíku, zopakují si zápis chemickými symboly a výpočet hmotnostního zlomku.
Pracovní list je vhodný pro žáky základní školy. Žáci si zopakují základní znalosti o periodické soustavě prvků, názvy některých skupin a co je možné z PSP vyčíst.
V pracovním listu si žáci procvičí, podle jakých znaků rozeznáváme ryby dravé a nedravé, a dokážou vyjmenovat některé hlavní zástupce obou těchto skupin. / У робочому листі учні дізнаються, як розрізняти хижих та нехижих риб, зможуть назвати основних представників обох груп.
Cílem pracovního listu je poskytnout žákům námět na pokus s čištěním vody pomocí přírodních materiálů.
Мета робочого аркуша — дати учням ідею для експерименту з очищення води за допомогою природних матеріалів.
V pracovním listu si žáci procvičí, podle jakých znaků rozeznáváme ryby dravé a nedravé, a dokážou vyjmenovat některé hlavní zástupce obou těchto skupin.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu o přípravě kyslíku. Pracovní list je určen pro studenty 2. stupně základních škol a jeho cílem je poznat vlastnosti kyslíku a jeho přípravu.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu: Železo v cereáliích. Pracovní list je určen pro studenty středních škol a jeho cílem je poznat výrobu železa, magnetické vlastnosti železa a Pauliho vylučovací princip.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu: Koncentrace vitaminu C. Pracovní list je určen pro studenty středních škol a jeho cílem je pochopit princip zjišťování Leidenfrostova jevu koncentrace vitamínu C.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu: Bor a jeho vlastnosti. Pracovní list je určen pro studenty středních škol a jeho cílem je seznámit se s borem a jeho vlastnostmi.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu o Síře. Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy. Žáci si zopakují základní vlastnosti síry, její chemické vlastnosti a použití.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu o složení atomu. Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně základní školy. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu.
Pracovní list děti seznámí s pojmem Letní Slunovrat. Pracovní list je určen žákům 2. a 3. tříd. / Робочий аркуш знайомить дітей з поняттям "Літнє сонцестояння". Призначений для учнів 2-х та 3-х класів.
Pracovní list děti seznámí s pojmem LETNÍ SLUNOVRAT a formou několika cvičení pomůže dětem upevnit představu o délce noci a dne. Pracovní list také připomene, jak se orientovat v kalendáři.
O svatojánské noci se říká, že je kouzelná. Už naši předci během ní praktikovali různé rituály, aby si přičarovali lásku a štěstí. V následujícím videu se o ní dozvíte další zajímavosti.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. /
Робочий лист для учнів 2 класу початкової школи на тему Викладання Вулкани: Порушення поверхні Землі.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. /
Робочий лист для учнів 2 класу початкової школи на тему Викладання Вулкани: Порушення поверхні Землі.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ a střední školy. Žáci se dozvědí, co to vlastně jsou aditiva, kde se používají a seznámí se s nejznámějšími aditivy.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Jeho cílem je získat základní poznatky o vlastnostech oxidu uhličitého. Žáci si mohou tento pokus sami vyzkoušet.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ. Jeho cílem je získat znalosti o vodíku A dozvědět se, jakým způsobem lze vodík připravit a jaké má vlastnosti.
Pracovní list je určen pro žáky SŠ. Jeho cílem je vysvětlit žákům stupnici pH a ukázat, jak indikátor flavin reaguje v kyselém, neutrálním a zásaditém prostředí.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a žáky SŠ a jeho cílem je zopakovat si princip elektrolýzy. Na základě druhého videa si žáci mohou sestavit jednoduchou aparaturu na elektrolýzu.
Pracovní list je určen pro žáky SŠ a jeho cílem je na základě videa získat v rámci laboratorních cvičení vzorek DNA a zopakovat si základní informace o nukleových kyselinách.
Pracovní list s řešením pro učitele k námětu do výuky Houby v ukrajinském jazyce. / Аркуш з розв’язуванням для вчителя на тему Гриби з української мови
Pracovní list s řešením pro učitele se žáci za pomoci fotografií seznámí se skutečnou podobou některých tělních buněk, ujasní si, co to jsou kmenové buňky a k čemu slouží.
Pracovní list s řešením pro učitele, který se zaměřuje na rozdíl mezi rostlinnou a živočišnou buňkou. Žáci si pomocí jednoduchých úkolů zopakují, že buňka je základní stavební a funkční jednotkou živých organismů, a budou schopni uvést příklady organismů, které se z buněk skládají.
Následující pracovní list s řešením pro učitele se zaměřuje na téma virové nákazy. Žáci si pomocí jednotlivých úkolů dokážou lépe představit, jak virus vypadá, na jakém principu funguje a jaké jsou hlavní vlastnosti, kterými se odlišuje od buňky.
Následující pracovní list se zaměřuje na rozdíl mezi rostlinnou a živočišnou buňkou / Наступне завдання полягає в тім, аби учні зрозуміли відмінності між рослинними і тваринними клітинами.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na sdílení vlastních myšlenek a zkušeností a posuzování informací. Proto je vhodné, aby žáci pracovali ve skupinách. Nejprve zpracují první úkol, teprve poté si pustí video.
Pracovní list s řešením pro učitele k námětu do výuky Včela medonosná. Pracovní list obsahuje metodické komentáře a tipy do výuky pro studenty, kteří si mohou porovnat znalosti z našich videí a zapojit se v hodině do skupinové práce. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list s řešením pro učitele 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list s řešením pro učitele 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Sopky: Poruchy povrchu země. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Zeměpis
Přírodopis
Časová náročnost:
15 minut
ČT edu nejsou pouze videa
12 809
videí
720
námětů do výuky
4 356
pracovních listů
1 212
pořadů
69
edukativních her
Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku
Novinky na e-mail
Pošleme vám, co nového se děje ve světě edu. Nová videa, témata, funkce a další.
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.