Infografika webu faktaoklimatu.cz vysvětluje, co jsou tzv. body zlomu (tipping points). Žáci na jejím základě mohou zkoumat, jaké důsledky klimatických změn jsou již nyní nevyhnutelné.
Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy. Dokument je příručkou pro učitele obsahující
Podobně jako větev snese určité zatížení, než se zlomí, i některé části planetárního systému se mohou při postupujících klimatických změnách „zlomit“ a přejít do kvalitativně odlišného stavu. Podívej se zblízka na některé ledovcové a kryogenní ekosystémy.
Graf podrobně modeluje přenosovou soustavu ČR v roce 2030, včetně variant nepříznivého počasí pro výrobu elektřiny z větrných a solárních zdrojů. Data ukazují, že předpokládaný rozvoj
obnovitelných zdrojů neohrozí stabilitu sítě ani bezpečnost dodávek elektřiny.
Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu . Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají. Dokument je příručkou pro učitele obsahující správné řešení pracovního listu.
Existují různé scénáře vývoje produkce elektrické energie v ČR. Všechny však reagují na klimatickou změnu a počítají s rozvojem čistých zdrojů a omezením spalování fosilních paliv. Žáci budou analýzou dat zjišťovat, z jakých zdrojů pochází elektrická energie, kterou sami používají.
Materiál poskytuje žákům a žákyním i vyučujícím prostor k reflexi aktuálního tématu - umělé
inteligence, a to především z etického hlediska. Odpověďmi na otázky jsou rozvíjeny znalosti,
hodnotové postoje i schopnost argumentace.
Tento pracovní list propojuje geografické učivo o krajině stepi s aktuální environmentální tematikou – problematikou plastového znečištění. Žáci si opakují základní znaky stepí a jejich globální rozšíření. Na základě zhlédnutého videa se zamýšlejí nad ekologickými problémy těchto oblastí.
Křišťálová noc v listopadu 1938 byla prvním viditelným útokem na židovské obyvatelstvo a majetek v nacistickém Německu. Poetický název nemá s hrůzami, které se té noci staly, nic společného. Cílem pracovního listu je zasadit tuto událost do historických souvislostí.
Pracovní list je zaměřený na virtuální avatary vytvořené umělou inteligencí. Prozkoumává je z pohledu technologií, ale i dalších společenskovědních témat (AI a emoce, pomoc druhým, etika). List motivuje žáky k nahlížení na nástroje AI z různých úhlů a k formulování vlastního postoje k nim.
Pracovní list je určen žákům 2. stupně základních škol a žákům středních škol. Cílem je seznámit žáky s klíčovými světovými událostmi konce 70. let. Základní pomůckou jsou videa vztahující se k tématu a internet.
Pracovní list vede žáky k získání povědomí o složitosti a průběhu amerických prezidentských voleb a k porovnání amerického a českého systému. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.