Příručka je určena převážně rodičům a nabízí praktické informace o tom, co je závislost, jak vzniká, co ji ovlivňuje, jaké jsou možnosti její léčby a kde hledat pomoc. Ukazuje, že přehnaná kontrola ani hledání viny problém závislosti neřeší, a místo toho nabízí cestu k pochopení a změně. Příručku vydala o.p.s. Magdaléna v roce 2019.
Žáci během práce objeví mechanismy dopaminového cyklu a přerušovaného posilování. Odhalí tak, jaké prvky sociálních sítí vytvářejí závislostní chování, a promyslí přístupy, které je před ním mohou ochránit. Budou vedeni k tomu, aby kriticky zhodnotili své chování v digitálním světě.
Materiál je určen pro děti, kteří se sebepoškozují. Nabízí doporučení, jakými způsoby zvládat emoce a kontakty na odbornou pomoc. Materiál vytvořilo centrum Locika.
Pracovní list provede žáky aktivitou, která se zaměřuje na analýzu vzpomínek pamětníků pracujících v Československé televizi v éře pozdní normalizace. Jejich úkolem bude zhodnotit, do jaké míry vládnoucí ideologie a politická moc ovlivňovala chování novinářů a jejich možnosti informovat o světě.
Karta KID je nástroj určený pedagogickým pracovníkům pro rozpoznání možného špatného zacházení s dětmi. Obsahuje přehled fyzických znaků, projevů v chování dítěte i indikátorů rizikového chování ze strany pečujících osob. Součástí karty je také doporučený postup, jak postupovat při pomoci ohroženému dítěti.
Karty KID byly vytvořeny organizací Society for All.
Metodický pokyn se zaměřuje na řešení šikany ve školním prostředí. Věnuje se především prevenci šikany, nastavení bezpečného klimatu ve škole, právní odpovědnosti školy a ochraně dětí. Zahrnuje také další důležitá témata související s tímto problémem. Metodický pokyn byl vydán Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v roce 2016.
Příručka nabízí pracovníkům škol přehled o formách násilí na dětech, jejich dopadech a roli pedagogů při rozpoznávání a řešení těchto situací. Věnuje se komunikaci s dítětem, doporučeným postupům při podezření na týrání a spolupráci se sociálně-právní ochranou dětí a Policií ČR. Příručku vydala obecně prospěšná společnost Sirius v roce 2023.
Metodická příručka pro učitele základních škol se zaměřuje na porozumění dětskému traumatu, zejména v souvislosti s domácím násilím. Vysvětluje jeho neurobiologické základy, dopady na chování a učení a nabízí praktické návody, jak rozpoznat varovné signály a jak na ně ve školním prostředí reagovat.
Příručku vydalo Centrum LOCIKA v roce 2019.
Příručka je určena učitelům a poskytuje jim pomoc při vedení diskuzí o kontroverzních tématech, která často vyvolávají silné emoce a vyžadují citlivý přístup. Zdůrazňuje také důležitost otevřeného dialogu.
Příručka byla vydána Centrem občanského vzdělávání Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy v roce 2017.
Příručka pomáhá učitelům rozvíjet mediální gramotnost žáků pomocí aktivit a materiálů podporujících kritický přístup k informacím. Obsahuje zajímavé ukázky historických událostí s otázkami do výuky. Příručku vydala Univerzita Palackého v Olomouci.
Příručka shrnuje hlavní rizika spojená s používáním AI ve škole. Upozorňuje na nebezpečné rady, těžko odhalitelné plagiáty, zneužití při psaní úkolů i tvorbě škodlivého kódu. Věnuje se také stereotypnímu a někdy urážlivému zobrazování světa v AI obrázcích a šíření dezinformací.
Příručku vydala Pedagogická fakulta Univerzity Palackého ve spolupráci s CEDMO při Univerzitě Karlově.
Pracovní list se věnuje složení Poslanecké sněmovny ČR, které vzejde z demokratických voleb. Jeho cílem je vést žáky a žákyně k pochopení základního členění politického spektra na pravicové a levicové subjekty.