Hledáte pracovní listy? Na ČT edu najdete materiály pro předškoláky, žáky základních i studenty středních škol. Pracovní listy jsou rozdělené podle předmětů i témat.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Obnovitelné zdroje energie - větrné.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ, kteří se prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámí s principem fungování větrné elektrárny. Během práce budou vysvětlovat důvody, výhody a nevýhody umístění větrné elektrárny na moři.
Tato aktivita rozvíjí jemnou motoriku, zrakové vnímání a logické myšlení dětí. Jejich úkolem je správně přiřadit barevné knoflíky na kabát podle daných pravidel.
Tyto pracovní listy pomáhají dětem procvičit téma oblečení pomocí různých úkolů, jako je výběr vhodného oblečení na zimu, určování počtu slabik, grafomotorické cvičení, hledání stejných obrázků a znázornění barevné posloupnosti. Podporují jemnou motoriku, zrakové vnímání, jazykové dovednosti a logické myšlení
Hra zaměřená na prostorovou orientaci, rozvoj jazykových a kooperativních dovedností. Děti se pohybují po herním plánu podle zadání a určují druh oblečení na cílovém políčku. Hru lze hrát i ve dvojici, kdy jedno dítě pomocí prostorových pokynů navádí druhé k cíli.
Aktivita zaměřená na hledání stejných ponožek a jejich připevňování pomocí kolíčků na prádelní šňůru. Děti si tak procvičí zrakové vnímání, logické myšlení a jemnou motoriku.
Děti mají za úkol roztřídit oblečení podle vhodnosti pro různé typy počasí, zároveň vysvětlit své volby a popsat účel jednotlivých kusů oblečení. Cílem aktivity je rozvoj logického myšlení, řečových a jazykových dovedností.
Tato hra spočívá v hledání dvojice mezi obrázky svetrů a jejich vzorů, čímž rozvíjí logické myšlení, zrakové vnímání a slovní zásobu spojenou s oblečením a barvami.
Děti se seznámí s různými druhy oblečení a pomocí kolíčků označí správnou barvu. Hravou formou si tak upevní znalost barev, názvy oděvů a zároveň si procvičí pomocí kolíčků jemnou motoriku.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a žáci SŠ, kteří prostřednictvím tohoto pracovního listu zasadí vývoj solárních panelů do historického kontextu a popíšou základní princip jejich fungování. Dále budou schopni rozlišit různé technické typy solárních elektráren na základě jejich principu fungování.