Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Cílem tohoto listu je nejen doplnit a ujasnit podstatné informace, ale také nabídnout žákům prostor pro zamyšlení a diskuzi nad tímto tématem. Žáci budou pracovat ve skupinách, budou potřebovat volné papíry, běžné psací potřeby, pro druhý úkol je třeba přístup na internet.
Aktivita otvírá problém šikany učitelů jako sociálně patologického jevu. Řeší psychické dopady šikany, motivaci agresorů, roli diváků a právní podporu. Tato aktivita z Občankáři.cz je vhodná pro studenty středních škol a žáky 2. stupně ZŠ.
Pracovní list k námětu do výuky Lucemburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Vyřešte si samostatně další úlohy zaměřené na jazykové prostředky a expresivitu a procvičte si tím probíranou látku z videa. Správné řešení najdete na konci pracovního listu. Pokud byste potřebovali vysvětlení, podívejte se do souboru s řešením.
Pracovní list k námětu do výuky Habsburkové, který je součástí vybrané kapitoly Vládnoucí rody v českých zemích. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Dvořákův skladatelský přínos pro českou hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery a další díla, která napsal v Čechách či v zahraničí.