Pracovní listy do přírodovědy a vlastivědy

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-72 z 606

Metodické doporučení: Stavba vlastní Eiffelovky

Aktivita v metodickém doporučení je určená pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem dětí bude postavit si vlastní Eiffelovku.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem (1. stupeň ZŠ)

Cílem pracovního listu je seznámení žáků s výjimečnými sportovci a porozumění vlastnostem, které je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Sportování v příbězích a pohádkách

Metodický list pojímá širší téma sportu, ale také míří k naplnění několika cílů. Žáci během vyplňování pracují v komunitním kruhu, vyhledávají informace pomocí digitálních technologií, uvědomují si hodnotu sportu ve svém životě a v neposlední řadě získávají informace o historii a současnosti sportu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Pracovní list: Sportování v příbězích a pohádkách

Pracovní list je součástí metodického doporučení Sportování v příbězích a pohádkách. Metodické doporučení s pracovním listem jsou určeny žákům prvního stupně ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Metodické doporučení: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem

Metodické doporučení má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Co dělá dobrého sportovce?

Metodické doporučení je určené pro práci se žáky 1. stupně ZŠ a přináší inspiraci na téma co dělá dobrého sportovce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Nenastoupili - Příběh Židů za 2. sv. války v PDF

Zde najdete metodické doporučení k filmu Nenastoupili ve formátu PDF.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodické doporučení: Nenastoupili - Příběh Židů za 2. sv. války

Metodické doporučení vychází z animovaného filmu Nenastoupili. Dokument pojednává o statečnosti jedné rodiny během II. světové války. Žáci pracují s filmovou ukázkou, zasazují příběh do historického rámce a vžívají se do modelových situací.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Leporelo k filmu Nenastoupili: Válečný příběh jedné židovské rodiny

Zde najdete zpracovaný scénář ve formě leporela k filmu Nenastoupili. Lze jej využít buď samostatně před nebo po sledování tohoto filmu. Před sledováním by žáci měli mít základní představu o 2. světové válce a o situaci židovského obyvatelstva v období 1939-1942.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Slavíme čarodějnice

Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Časová náročnost:
20 minut

Metodické doporučení: Aprílové počasí

Inspirace na seznamovací aktivity s tématem počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Slunce

Cílem pracovního listu je seznámit žáky s tím, co je Slunce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Roční doby

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání ročních dob. Žáci se také seznámí s pranostikami.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Mrzne, až praští

Mráz je veliká zima. Víš, že k mrazu se váže mnoho pranostik? A mráz dokáže také kouzlit. Nevěříš? Tak si to vyzkoušej.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Když padá sníh

S pracovním listem a videem se vaši žáci dozvědí, jak vzniká sněhová vločka, kdo je to Eskymák a co vše lze ve sněhu objevit.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Kdo seje vítr

Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Jak se měří počasí

Cílem pracovního listu je, aby si žáci ujasnili základní informace o měření počasí.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Duha

Pracovní list seznámí žáky s tím, co je to duha.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Měření času v průběhu historie pro 2. - 3. ročník ZŠ

Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Měření času v průběhu historie - pro 2. - 3. ročník ZŠ

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Měření času v průběhu historie - pro 5. ročník ZŠ

Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Měření času v průběhu historie - pro 5. ročník ZŠ

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Řemeslo s dlouhou tradicí - Práce se dřevem

Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd a zabývá se tématem dřevozpracujících řemesel. Žáci k vypracování pracovního listu potřebují psací potřeby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Tržiště řemesel

Přes tematiku tržiště se žáci dostanou ke třem staročeským řemeslům. Budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Tržiště řemesel

Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Řemeslo sklářství

Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Řemeslo s dlouhou tradicí

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Povídáme si o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Hrdost

Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

Metodický list: Povídáme si o emoci: Zklamání

Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Metodický list: Jak si povídat s dětmi o emoci: Strach

Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Pro pedagogy

Pracovní list: Vesmír pro 2. třídu ZŠ

Cílem pracovního listu je, aby si žáci sami uvědomili nové poznatky o vesmíru a dokázali je propojit a spojit se znalostmi, které již mají. Vyplněný pracovní list si mohou založit mezi své práce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Vesmír / Práce se zdroji

Cílem pracovního listu je, aby se žáci zamysleli nad relevancí informací a ověřili jejich spolehlivost v jiných zdrojích.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodické doporučení: Vesmír pro 2. třídu ZŠ

Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají Vesmír. Součástí metodického doporučení jsou aktivity určené pro práci žáků ve skupinách a přiložen je i pracovní list. Ten slouží žákům k uvědomění si a propojení nabytých poznatků o vesmíru.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Mléčná dráha

Děti se seznámí s pojmem Mléčná dráha. Při plnění úloh je vhodné využít tablety pro rozvoj digitálních kompetencí u dětí. Pracovní list je vhodný pro 1. třídu ZŠ.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Matematika

Metodické doporučení: Planeta Mars

Co se žákům vybaví, když se řekne Mars? Metodické doporučení vám pomůže připravit diskuzní hodinu plnou nápadů a kreativity na téma Vesmír.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodické doporučení: Vesmír pro 5. ročník ZŠ

Cílem tohoto pracovního listu je zjistit metodou z formativního hodnocení, co si děti dokázaly zapamatovat o astronautech, dále pak poznání vlastního učícího typu a Morseovy abecedy. Žáci se učí pracovat s vlastní tvorbou poznámek a výpisků. Lehce se dotknou i angličtiny.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Metodické doporučení: Souhvězdí

Když v noci při jasném počasí zvedneme oči k obloze, můžeme vidět hvězdy a souhvězdí. Co o nich víme my? Co zjistil robůtek Kit? A jaké je to být takovou hvězdou v souhvězdí?
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova

Metodické doporučení: Mléčná dráha

Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti se základními pojmy souvisejícími s vesmírem a rozvinout jejich představu o vesmíru. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků, a to i v oblasti digitální.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Výtvarná výchova

Metoda pětilístek: Zdravé zuby

V tomto pracovním listě a prostřednictvím videa se děti budou věnovat problematice zubů. První cvičení obsažené v PL je zaměřené na slova příbuzná se společným kořenem. Poslední cvičení je věnováno metodě „pětilístku“. Pracovní list je vhodný pro 3.–5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Správná zubní prevence

Na tento pracovní list budou děti potřebovat lepidlo a nůžky. Odkazuje na to, jak si správně čistit zuby. Vhodné je, aby si děti vystřihly oranžový kartáček s pastou a předvedly na obrázku ostatním, jak si správně podle videa čistit zuby.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Jak se připravit na návštěvu u zubaře

Cílem pracovního listu je zbavit žáky obav z návštěvy u zubního lékaře a uvědomit si zásady slušného chování v čekárně i ordinaci.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví
Předškolní
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Komunikace a vztahy
Výchova ke zdraví

MD: Peče celá země - Odkud se berou suroviny?

Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Výchova ke zdraví
Výtvarná výchova

MD: Peče celá země - Můj pořad o pečení

Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Informatika
Člověk a svět práce
Praktické činnosti

Pracovní list: Cestování po světě

Děti se seznámí s cestovatelem Jiřím Hanzelkou a se safari v Tanzanii. Pracovní list je vhodný pro 5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Mexiko: Od Cortéze po rituály

Co všechno mohl prozkoumávat mořeplavec Ernando Cortéz, když připlul do Mexika? Zkusíme se po jeho vzoru také pustit do objevování této země.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Kým, čím? Obyvatelem Keni!

Co bychom dělali, kdybychom se probudili v kůži obyvatele Keni? Podíváme se na tuto zemi z úhlu pohledu několika obyvatel a jejich povolání.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Metodické doporučení: Amazonský prales

Byli jste někdy v lese? A co v pralese? Vydejme se společně do amazonského pralesa a poznávejme ho přes zvuky, zvířata nebo plodiny. Své objevy zapíšeme jako pojmy do lexikonu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Výroba vlastního drahokamu

Pracovní list je určen žákům 2. až 5. tříd. Žáci si vyzkouší vyrobit vlastní „drahokamy“.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova

Metodické doporučení: Udržitelné Vánoce ve třídě

Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají udržitelné Vánoce. Uvědomují si dopad udržitelných a neudržitelných materiálů na naši planetu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova
Praktické činnosti

Metodické doporučení: Udržitelné Vánoce

Inspirace nejen pro učitele a učitelky, kteří se s dětmi chtějí věnovat tématu udržitelných nebo také „zelených“ Vánoc.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova
Praktické činnosti

Pracovní list: Udržitelné Vánoce ve třídě

Cílem PL je, aby žáci uměli pracovat se získanými informacemi a informace vyhledávat. Pracovní list pomáhá přiblížit žákům udržitelné Vánoce.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova
Praktické činnosti

Pracovní list: Udržitelné Vánoce - mít, či nemít živý vánoční stromek?

Cílem pracovního listu je, aby se žáci zamysleli nad výhodami a nevýhodami vánočního stromku řezaného a pěstovaného v květináči.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Pracovní list: Nejznámější vánoční tradice

Děti si pomocí videa a následně pracovního listu připomenou nejznámější vánoční tradice. Popíšou Betlém podle obrázku a pojmenují tradice. V závěru listu si budou moci dotvořit perníčky. Pracovní list je vhodný pro 3. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Pracovní list: Co pro nás znamenají Vánoce

Děti se zamyslí nad tím, co pro ně znamenají Vánoce. Pokusí se složit svou vlastní báseň a přerýsovat podle předlohy šablonu přáníčka k Vánocům. Pracovní list je vhodný pro 3. až 5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
ČJ a literatura

Metodické doporučení: Výroba udržitelných dárků

Děti se seznámí s vlastnoruční výrobou dárků, a to převážně formou upcyklace.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výtvarná výchova

Pracovní list: Původ vánočních zvyků

Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém se pomocí vánočních přesmyček dozví, jak vznikaly vánoční zvyky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chlupatí domácí mazlíčci

V tomto pracovním listě a pomocí videí se děti seznámí s jedním z nejčastěji chovaných hlodavců. Pracovní list je vhodný pro 3. až 5. třídu.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov ježka bělobřichého

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov šneků

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Chov geparda jako domácího mazlíčka

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, jak je důležité správně pečovat o domácí mazlíčky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

ČT edu nejsou pouze videa

1 138

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání