Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Středová souměrnost.
Cílem je seznámit žáky se středovou souměrností, jejím středem, středově souměrnými útvary a jejich konstrukcí.
Pracovní list je určen především žákům 7. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky.
Zde najdete řešení a metodické pokyny k pracovnímu listu Osová souměrnost.
Cílem je seznámit žáky s osovou souměrností, osou souměrnosti, osově souměrnými útvary a jejich konstrukcí.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale mohou jej využít i žáci 9. tříd při přípravě na přijímací zkoušky.
Cílem tohoto pracovního listu je upevnit a rozšířit znalosti dělitelnosti přirozených čísel prostřednictvím slovních úloh.
Žáci se budou učit pracovat s textem, vyhledávat relevantní číselné údaje, analyzovat je a volit vhodný postup pro jejich řešení.
Pracovní list je určen především žákům 6. ročníku k domácímu procvičování, ale může sloužit i žákům 9. tříd jako příprava na přijímací zkoušky.
Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Cílem kapitoly je objasnit žákům způsob aplikace soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o společné práci. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Cílem listu je objasnit žákům způsob počítání lineárních rovnic na speciálním typu slovních úloh, jimiž jsou slovní úlohy o směsích. Pracovním listem navazujeme na pracovní listy Rovnice 1, Rovnice 2, Výrazy ve slovních úlohách.
Cílem kapitoly je seznámení se s krychlí jako tělesem a jejími základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch krychle.
Cílem kapitoly je seznámení se s koulí jako tělesem, jejími základními vlastnostmi a pojmy s koulí souvisejícími. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků. S kapitolou Celá čísla se děti podrobněji setkávají v 7. ročníku.
Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť desetinná čísla v matematice provázejí žáky napříč celým druhým stupněm.