Cílem tohoto pracovního listu je procvičit si znalosti z tvarosloví, tedy morfologie. Většinu tvarů našeho mateřského jazyka utváříme automaticky, ale v některých případech můžeme zaváhat nebo být na pochybách, který tvar je ten správný. Věnujme proto této úloze zvláštní pozornost!
Česká morfologie čili tvarosloví patří mezi ty složitější. Vděčíme za to především skutečnosti, že čeština patří mezi ohebné (flexivní) jazyky. Procvičte si morfologii s tímto pracovním listem, určeným primárně pro studenty středních škol.
Česká morfologie čili tvarosloví patří mezi ty složitější. Vděčíme za to především skutečnosti, že čeština patří mezi ohebné (flexivní) jazyky. Procvičte si morfologii s tímto pracovním listem, určeným primárně pro studenty středních škol.
Česká morfologie čili tvarosloví patří mezi ty složitější. Vděčíme za to především skutečnosti, že čeština patří mezi ohebné (flexivní) jazyky. Procvičte si morfologii s tímto pracovním listem, určeným primárně pro studenty středních škol.
Pracovní list pro studenty střední školy, který ověří znalosti jazykových jevů, komunikačních prostředků a také slovní zásobu. V tomto pracovním listu se zaměříme na česká nářečí.
Cílem pracovního listu je porovnat informace o Národním divadle z různých zdrojů. Je určen pro žáky 4. až 5. ročníků. Porovnávání informací z různých zdrojů je součástí rozvoje digitální kompetence.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Víte, kdy bylo znovu otevřeno po požáru? Nebo jak se jmenovaly první cizojazyčné opery, které se v Národním divadle uvedly? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se vše dozvíte.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokázali byste charakterizovat činnost divadla během 30. let 20. století? Pokud ne, podívejte se na video a zkuste to znovu.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Dokážete charakterizovat divadelní činnost v 60. letech 20. století? Pokud ne, pusťte si video a zkuste to znovu s novými informacemi.
Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Den překladatelů, jejímž cílem je upozornit na podíl a zásluhy překladu na přijetí a vnímání českým čtenářem či divákem těch literárních děl, které vznikly v jiném než českém jazyce.