Pracovní list prostřednictvím úkolů a videa žáky seznamuje se slovenskými prezidenty, jejich historií a pravomocemi. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu.
Vysoká míra porodnosti, nízká naděje na dožití, zaměstnanost převážně v zemědělství a neustále se opakující občanské války a vojenské převraty – těmito znaky bychom mohli charakterizovat většinu států subsaharské Afriky. V dnešní hodině prozkoumáme podrobněji Angolu, typickou zemi tohoto regionu.
Od roku 1917 byl v popředí Maffie a od července 1918 byl jedním z představitelů Národního
výboru československého. Podílel se na vyhlášení samostatného Československa, a stal se tak
jedním z „mužů 28. října“.
Československý politik, novinář, účastník prvního odboje, jeden z „mužů 28. října“
a několikanásobný ministr. Zpočátku patřil mezi politiky národních socialistů, po rozkolu byl
předákem radikálně nacionalistických formací, známých pod názvem Národní liga.
Český sociálně demokratický politik, novinář a publicista, povoláním právník. Byl jedním z pěti
„mužů 28. října“. Působil jako poslanec Říšské rady, Revolučního národního shromáždění
a senátor Národního shromáždění ČSR, na počátku československého státu zastával post
ministra spravedlnosti.
V červenci 1918 se dostal do čela Národního výboru. 28. října 1918, v době vyhlášení samostatného Československa byl Kramář v Ženevě na setkání představitelů domácího a zahraničního odboje. Kramář byl 14. listopadu 1918 zvolen prvním ministerským předsedou ČSR.
28. října 1918 spolu s Antonínem Švehlou, Jiřím Stříbrným, Františkem Soukupem a Vavro
Šrobárem vyhlásil samostatný stát Československo a je autorem textu prvního zákona o zřízení
samostatného státu. V první vládě přijal funkci ministra financí.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky se základními informacemi týkajícími se Organizace spojených národů (co to je, proč a kdy organizace vznikla, kdo ji řídí a podobně). Žáci k práci potřebují pracovní list, psací potřeby, pastelky, přístup k internetu nebo odborné literatuře.
Cílem pracovního listu je vést žáky k pochopení fungování OSN, zejména s akcentem na reálné možnosti organizace. K práci žáci potřebují pracovní list, psací potřeby, přístup k internetu nebo odborné literatuře. Pracovní list obsahuje i úkol, který vypracovávají žáci ještě před zhlédnutím videa.