DějePIC!

Ukázky formou skečů, fiktivních rozhovorů a scének přibližují významné osobnosti nejstarší české historie až po moderní dobu. Kdo je hrabě Špork a kdo ceremoniář prezidenta Masaryka? Dívejte se, vzdělávejte se, pobavte se.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Předměty:

Videa

49 videí
Zobrazit vše

Náměty k výuce

20 námětů
Zobrazit vše

Pracovní listy

98 pracovních listů

Pracovní list: Bedřich Smetana - Co slyšíme v symfonické básni Vltava?

V pracovním listě mají žáci za úkol sami interpretovat, co slyší v symfonické básni Vltava od Bedřicha Smetany. Jaké mají při poslechu emoce?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Bez sluchu

Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Hudební výchova

Pracovní list: Jak se píše libreto?

Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Bedřich Smetana a jeho skladatelský přínos pro českou národní hudbu

Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Hudební výchova
Zobrazit vše

ČT edu nejsou pouze videa

1 222

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání