Co znamená učit badatelsky? V badatelsky orientované výuce se mění role jak učitele, tak žáků. Učitel nepředává učivo jako hotový celek, žáci si znalosti postupně osvojují kladením otázek a získáváním odpovědí, neboli bádáním. Žák tak nejenže sám objevuje skutečnosti, které si má osvojit, ale učí se je aktivně poznávat - myslet badatelsky. Takto vedená výuka je aktivní proces reflektující práci vědců ať už venku v přírodě, nebo v historických archivech.
Jak taková badatelsky orientovaná výuka vypadá v praxi? To si můžete vyzkoušet sami v několika badatelských lekcích. S vítězem GTP Romanem Göttlicherem jsme připravili badatelsky orientovaný dějepis. Pro žáky na 1. stupni jsou připraveny lekce do hodin přírodovědy, které vznikly ve spolupráci s Badatelé.cz.
Podívejte se na další související témata. Připravili jsme pro vás náměty k tematické a projektové výuce, k formativnímu hodnocení nebo například k výuce v malotřídkách.