Badatelská výuka

Co znamená učit badatelsky? V badatelsky orientované výuce se mění role jak učitele, tak žáků. Učitel nepředává učivo jako hotový celek, žáci si znalosti postupně osvojují kladením otázek a získáváním odpovědí, neboli bádáním. Žák tak nejenže sám objevuje skutečnosti, které si má osvojit, ale učí se je aktivně poznávat - myslet badatelsky. Takto vedená výuka je aktivní proces reflektující práci vědců ať už venku v přírodě, nebo v historických archivech.

Jak taková badatelsky orientovaná výuka vypadá v praxi? To si můžete vyzkoušet sami v několika badatelských lekcích. S vítězem GTP Romanem Göttlicherem jsme připravili badatelsky orientovaný dějepis. Pro žáky na 1. stupni jsou připraveny lekce do hodin přírodovědy, které vznikly ve spolupráci s Badatelé.cz.


Podívejte se na další související témata. Připravili jsme pro vás náměty k tematické a projektové výuce, k formativnímu hodnocení nebo například k výuce v malotřídkách.

Badatelská výuka

Náměty do výuky

Nejsledovanější videa

4 videa

Nejstahovanější pracovní listy

10 pracovních listů

Badatelská lekce: Šiška

V této badatelské lekci se vydáme do lesa, kde se všude kolem nás nachází spousta materiálu, který si zaslouží naši pozornost. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Badatelská lekce: Malý Archimédes

Proč jedna sklenička plave na hladině, zatímco totožná sklenička klesá ke dnu? Na to se podíváme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zobrazit vše

ČT edu nejsou pouze videa

1 310 pořadů

1 310

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání