Badatelská výuka

Co znamená učit badatelsky? V badatelsky orientované výuce se mění role jak učitele, tak žáků. Učitel nepředává učivo jako hotový celek, žáci si znalosti postupně osvojují kladením otázek a získáváním odpovědí, neboli bádáním. Žák tak nejenže sám objevuje skutečnosti, které si má osvojit, ale učí se je aktivně poznávat - myslet badatelsky. Takto vedená výuka je aktivní proces reflektující práci vědců ať už venku v přírodě, nebo v historických archivech.

Jak taková badatelsky orientovaná výuka vypadá v praxi? To si můžete vyzkoušet sami v několika badatelských lekcích. S vítězem GTP Romanem Göttlicherem jsme připravili badatelsky orientovaný dějepis. Pro žáky na 1. stupni jsou připraveny lekce do hodin přírodovědy, které vznikly ve spolupráci s Badatelé.cz.


Podívejte se na další související témata. Připravili jsme pro vás náměty k tematické a projektové výuce, k formativnímu hodnocení nebo například k výuce v malotřídkách.

Badatelská výuka

Náměty do výuky

Nejsledovanější videa

4 videí

Nejstahovanější pracovní listy

10 listů

Badatelská lekce: Řekni mi, co žereš

Co je to potravní řetězec a co má společného s přírodní rovnováhou? To se dozvíme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Badatelská lekce: Vápník v půdě

V dnešní lekci se podíváme, co se skrývá v půdě. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zobrazit další pracovní listy

ČT edu nejsou pouze videa

1 137

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání