Badatelská výuka

Co znamená učit badatelsky? V badatelsky orientované výuce se mění role jak učitele, tak žáků. Učitel nepředává učivo jako hotový celek, žáci si znalosti postupně osvojují kladením otázek a získáváním odpovědí, neboli bádáním. Žák tak nejenže sám objevuje skutečnosti, které si má osvojit, ale učí se je aktivně poznávat - myslet badatelsky. Takto vedená výuka je aktivní proces reflektující práci vědců ať už venku v přírodě, nebo v historických archivech.

Jak taková badatelsky orientovaná výuka vypadá v praxi? To si můžete vyzkoušet sami v několika badatelských lekcích. S vítězem GTP Romanem Göttlicherem jsme připravili badatelsky orientovaný dějepis. Pro žáky na 1. stupni jsou připraveny lekce do hodin přírodovědy, které vznikly ve spolupráci s Badatelé.cz.


Podívejte se na další související témata. Připravili jsme pro vás náměty k tematické a projektové výuce, k formativnímu hodnocení nebo například k výuce v malotřídkách.

Badatelská výuka

Náměty do výuky

Nejsledovanější videa

4 videí

Nejstahovanější pracovní listy

10 listů

Badatelská lekce: Řekni mi, co žereš

Co je to potravní řetězec a co má společného s přírodní rovnováhou? To se dozvíme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda

Badatelská lekce: Měření délky

Pojďme si změřit, jak je dlouhý stůl, vysoká tabule nebo široká nástěnka. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Matematika
Zobrazit vše

ČT edu nejsou pouze videa

1 212

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání