Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Vývoj člověka

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 37

Genderfluid a cesta k vlastní jedinečnosti

15:49

Genderfluid a cesta k vlastní jedinečnosti

Odmalička neměl rád své jméno, přišlo mu příliš holčičí. Postupem času, když přišel na to, že je trans, se svěřil své nejlepší kamarádce, která mu pomohla sdílet jeho pocity. Oz se necítí býti ženou, ale necítí se ani jako stoprocentní muž, není striktně genderově vyhraněn, mluvíme o tzv. „genderfluid“ označení. Tranzice není jednoduchý proces, Oz měl ale štěstí, že jeho vlastní rodina i škola jeho coming out pochopila. Nejdůležitější je v životě být sám sebou. Je možné, že genderové kategorie prostě pro identifikaci jednotlivce nedostačují? (Video v cizím jazyce a s českými titulky.)

Pojetí krásy a lidské identity v 21. století

04:25

Pojetí krásy a lidské identity v 21. století

V čem spočívá krása a jak se mění lidská identita v 21. století? Zatímco většina modelingového světa stále kopíruje zavedený stereotyp standardizované krásy „90–60–90“, existují i lidé, kteří jdou jiným směrem. Už i v Česku existuje a funguje trend, zaměřovat se na lidi, kteří ze standardů mainstreamové estetiky vybočují. Jde o lidi, kteří sami cítí, že jejich identita je oproti většinové společnosti jiná. A nejenže se za ni nestydí, ale mají odvahu ji okázale vystavovat.

Dadaistický portrét umělce Matyho Dia

13:22

Dadaistický portrét umělce Matyho Dia

Pracuje jako učitel v mateřské školce, píše básně, hraje divadlo, maluje a fotí. Vychovává sám čtyři děti, kterým je mámou i tátou zároveň. Rodina a umění k osobnosti Matyho Dia neodmyslitelně patří. Seznamte se s tímto charismatickým, všestranně nadaným mužem, který byl ještě nedávno ženou.

Inkluze: Jde o dobrou věc

04:38

Inkluze: Jde o dobrou věc

Pedagogičtí pracovníci se shodují na tom, že inkluze a integrace je dobrá věc. Do komunity přináší každé z dětí něco ze sebe a rozvíjí tu pak svůj osobní potenciál. Bohužel také ale zmiňují problém nepřipravenosti na integraci, nedostatečnou podporu pedagogů, nedostatek speciálních pedagogů, logopedů, výchovných poradců a zejména mluví o špatné koordinaci a spolupráci asistentů s pedagogy.

Inkluze: Děti odlišnosti neřeší

02:51

Inkluze: Děti odlišnosti neřeší

Jak prožívají projekt společného vzdělávání ti, jichž se bezprostředně týká? Jak moc je pro děti inkluze náročná? V prostředí jedné soukromé školky se potkávají děti z různých koutů světa. Překonávají mezi sebou jazykové bariéry i kulturní odlišnosti. Všichni si však společně hrají a nikoho nevyčleňují. Děti se spřátelí s každým.

Vietnamské děti v české škole

03:55

Vietnamské děti v české škole

„Je to hezká země, je tam horko, vlhko a jsem tam ráda.“ Takto popisuje Vietnam dívenka Jana ze šesté třídy. Její rodina se do České republiky přistěhovala za prací a prodávají zde oblečení. Jak ale integraci prožívají vietnamské děti navštěvující českou školu? Zvládají překonávat jazykové bariéry a kulturní odlišnosti?

Inkluze a děti s problémy v chování

04:27

Inkluze a děti s problémy v chování

Jak prožívají projekt společného vzdělávání žáci s problémy v chování? Žáci s tímto znevýhodněním popisují, jak se projevují jejich problémy. Svůj pohled na věc připojují i jejich spolužáci.

Přípravná třída pro děti s odkladem školní docházky

03:53

Přípravná třída pro děti s odkladem školní docházky

Důvodů pro odklad nástupu do školy může být více. Nejčastějším však je, že dítě není fyzicky, biologicky a psychicky připravené pro nástup do školy. Problém se soustředěním má i šestiletá Páťa, která navštěvuje takzvanou přípravnou třídu. Hlavní předností přípravné třídy je snížený počet žáků, který umožňuje pedagogovi individuální přístup a užší kontakt s dítětem. Cílem těchto přípravných tříd je, aby odklad povinné školní docházky splnil svůj účel a dítě bylo připraveno pro vstup do první třídy.

Inkluze a romské dítě z Klokánku

03:40

Inkluze a romské dítě z Klokánku

Romská holčička Tulina do své nové rodiny přišla z Klokánku se zvláštní nálepkou: „Nebude moc mluvit, bude nemocná.“ Nic z toho ale nebyla pravda. Tulina je velmi empatická, inteligentní a už ve svém školkovém věku ovládá i cizí jazyky.

Inkluze a specifické poruchy učení a chování

04:50

Inkluze a specifické poruchy učení a chování

Funkčnost inkluze neboli společného vzdělávání dětí s postiženími i bez, Čechů i cizinců, dětí s různým stupněm nadání a z různých rodinných zázemí je v poslední době námětem emotivních debat dospělých. Pedagogové upozorňují na nedostatečné proškolení učitelů ve všech oblastech specifických poruch učení a chování a na potřebu asistenta pedagoga v hodinách. A jak vše vnímají sami žáci se specifickými poruchami učení a jejich spolužáci?

Žák s autismem

04:15

Žák s autismem

Simonovi byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Jedná se o vrozenou vývojovou vadu mozku a patří mezi poruchy autistického spektra. Projevuje se jako neschopnost integrace jedince do společnosti či absence emocí. Současně jsou však syndromem postižení jedinci velmi inteligentní či jinak abnormálně nadaní. Simon nad svými vrstevníky vyniká v matematice, na kterou dochází ve škole dokonce o dva ročníky výš.

Sexualita lidí s mentálním postižením

04:04

Sexualita lidí s mentálním postižením

Jak jsou na tom mentálně postižení lidé se sexualitou? Odbornice a vedoucí pracovnice diagnosticko-metodického oddělení Andrea Morchová v Domově sociálních služeb ve Slatiňanech mluví o způsobu řešení antikoncepce a o sexuální výchově a partnerském životě lidí s mentálním postižením. Jak vnímají sami sebe a druhé a jak prožívají partnerský život, si vyslechneme i z diskuze klientů samotných.

Načíst další videa
Probíhá načítání

Učíme se společnějeden rok. Děkujeme za váš zájem! Podívejte se, co všechno jsme spolu zvládli.

Prohlédnout
×