08:05
Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů! Tým učitelů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva českého jazyka. Tentokrát se budeme věnovat správným tvarům podmiňovacího způsobu v přítomném i minulém čase.
10:22
Když nemohou děti do školy, pusťte si školu domů! Tým učitelů pomůže žákům s přípravou na přijímací zkoušky a zopakuje s nimi to nejzákladnější z učiva českého jazyka. Na základě příkladů si vysvětlíme správný zápis číslovek a dozvíme se, jak rozlišit jejich druhy.
25:00
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozlišovat přídavná jména přivlastňovací. V úvodu si zopakujeme dělení přídavných jmen na tvrdá a měkká. U přídavných jmen přivlastňovacích se zaměříme na správné určování vzorů i jejich pravopis.
23:48
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozpoznat druhy číslovek za pomoci Klapzubovy jedenáctky. Nejprve při fotbalové rozcvičce použijeme různé číslovky, které potom roztřídíme do jednotlivých druhů.
24:30
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku určovat vzory u podstatných jmen rodu středního a ženského. Tentokrát využijeme k procvičování téma Velikonoce. K jednotlivým vzorům přiřadíme obrázky a překvapení, které obsahuje televizní krabice.
23:05
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 2. ročníku poznávat slovní druhy. Konkrétně se zaměříme na podstatná jména. S procvičením nám bude pomáhat interaktivní tabule a různá cvičení.
21:05
Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku, jaký je rozdíl mezi slovesy v určitém a v neurčitém tvaru. Začneme pantomimou, při které si slovesa budeme dramatizovat. Zjistíme, co je to infinitiv. V básničce Jiřího Žáčka budeme hledat slovesa a podtrhávat je.
22:43
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku, co je to rod a číslo u podstatných jmen. Pomocí brainstormingu zjistíme, co všechno už o podstatných jménech víme. Vše si procvičíme s pomocí písničky Když jsem já sloužil.
26:57
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku správně psát předpony s-, z-, vz-. Některá slova nám znějí velmi podobně. Pomůckou nám budou různé směry (dolů, dohromady, nahoru, pryč) a také změna stavu. Někdy ovšem předpona s- nebo z- změní význam slova (smazat x zmazat).
21:49
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku skloňování podstatných jmen podle pádových otázek. Vyzkoušíme si skloňování slova žába v jednotném i množném čísle. Při určování pádů si také zahrajeme hru s plácačkou na mouchy.
24:25
Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku rozpoznávat další slovní druhy: přídavná jména a zájmena. Protože je běžně používáme, nebude to pro nás určitě žádný problém.
21:01
Když děti učí telka! Naučme se spolu žáky 4. ročníku časovat slovesa v budoucím čase. Budeme používat tvary jednoduché i složené. S tím vším nám dnes pomůže klaun, se kterým si při žonglování procvičíme i propojení hemisfér.