Parta kamarádů se baví drobnými krádežemi v obchodním centru a jeden z nich se nechá u akce natočit. Problém se stupňuje, video se objevuje na internetu, nic už nejde vzít zpátky. Chlapci hrozí nejspíše vyhození ze školy.
Pasáž zachycuje, kde se dají zjistit informace o dluzích z jízdy načerno, a upozorňuje, proč je důležité pokuty řešit co nejdříve.
Příběh paní Macháčkové, jak se dostala do tíživé dluhové situace: z důvodu nezaplacení několika pokut z mládí za jízdu načerno v Praze jí dluhy u dopravního podniku narostly do astronomické výše. Paní Macháčková ale popírá, že by jezdila tolikrát načerno.
Vysvětlení pojmu vlastnictví. Objasnění některých druhů vlastnictví (duševní a fyzické, osobní nebo společné) i toho, kdo všechno může být vlastníkem (osoba, stát, město, firma) a jak se vlastníkem stát.
Vysvětlení pojmů fyzická a právnická osoba v kontextu vlastnictví. Informace o právním vymezení vlastnictví mezinárodními smlouvami o lidských právech a Listinou základních práv a svobod Ústavy České republiky
Vysvětlení pojistného podvodu. Pojišťovny proplácejí jen některé pojistné události, především ty, které vznikly nešťastnou náhodu. V případě zneužití pojistné události se jedná o pojistný podvod a ten je trestný.
Krátká pasáž o pojištění domácnosti, majetku a o povinném pojištění automobilu.
V pasáži se děti dozvědí, co to je pojištějí a jak pomáhá zmírnit dopady nešťastné události. Vzniká uzavřením smlouvy s pojišťovnou a pravidelně je pak hrazeno domluvenou platbou, tzv. pojistným. O dané nešťastné události se mluví jako o pojistné události. Dále jsou zmíněny základní informace o pojištění osob, úrazovém pojištění a životní pojistce.
Základní informace o ČOI neboli České obchodní inspekci. Tato organizace kontroluje prodejce a jejich výrobky, které jsou dodávány na trh. Zároveň tak chrání práva spotřebitelů.
Vysvětlení, jak probíhá reklamace v praxi od lhůty pro reklamaci, přes soupis reklamačního protokolu až po doručení zboží zpět prodejci.
Vysvětlení pojmů reklamace a záruční doba a za jakých podmínek k reklamaci může dojít. Dále se děti dozvědí, jaká práva má zákazník při reklamaci a jak při ní postupovat.
Vysvětlení, kdy a jakým způsobem se dá odstoupit od smlouvy. Rozdíl mezi vypovězením ústní a písemné smlouvy.
13 576
759
4 615
1 321
69
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.