Roku 1949 přijalo Československo podle sovětského vzoru tzv. pětiletku neboli pětiletý hospodářský plán. Jednalo se o státní plánování výroby i zemědělství. Ukázka z dobového zpravodajství o první pětiletce.
Kybergrooming označuje nebezpečný jev typický pro sociální sítě. Cílem je navázání důvěrného vztahu s obětí a následné zneužití její důvěry. Nejčastěji se projevuje vydíráním a sexuálním zneužitím. Dvě dívky se nebály o svých zkušenostech promluvit.
Lukáš Zachara alias Zachy patří k našim nejúspěšnějším youtuberům. Všechno se naučil sám, natáčení videí věnuje veškerý volný čas a propagování výrobků za peníze odmítá. Zakouší i odvrácenou stranu popularity s projevy nenávisti.
Youtubeři se dnes stávají stejnými celebritami jako herci nebo zpěváci. Natáčejí videoblogy o všem možném a ti nejúspěšnější mohou díky reklamám vydělat i spoustu peněz.
Při objevování internetu je třeba být opatrný. Na sociálních sítích lidé často sdílejí veřejně i soukromé věci, videa a fotografie. „Lajkování“ a sledování na Facebooku nebo na Instagramu člověku přijde normální, v reálu by to však vypadalo jinak.
Jaké znáte druhy televizí? Pořad seznamuje s veřejnoprávní a soukromou (komerční) televizí a s jejich charakteristikami. Popisuje, v čem jsou si podobné, v čem se liší a proč existují koncesionářské poplatky.
Pomocí scénky si ukážeme, jak moc jsou seriáloví hrdinové vzdálení od normálního života. Lidé, kteří seriály sledují, si mnohdy ani neuvědomují, že realita je naprosto odlišná.
Média jsou komunikační prostředky, které umožňují přenos informace nejméně mezi dvěma stranami. Pořad vyjmenovává, co všechno můžeme zařadit mezi hromadné sdělovací prostředky.
Víte, co je to reportáž? A v čem spočívá vyvážené zpravodajství? Piráti vám to názorně ukážou.
Pořad se věnuje historii a současnosti reklamy – její počátky sahají až do starověkého Egypta, kdy se týkala otroctví. Vysvětluje, jak dnes vzniká televizní reklama a reklama na internetu.
Pořad se věnuje tomu, jak moc je zpráva o nějaké události závislá na tom, kdo a jak o ní informuje. Popisuje, jaké jsou „fauly“ dnešních novinářů a jak přenos informace ovlivňoval samotnou zprávu v historii komunikace.
Média jsou schopná udělat celebritu téměř z kohokoliv. Pasáž řeší, proč se média zajímají mnohem více o celebrity než o významné osobnosti naší společnosti.
13 369
749
4 560
1 255
68
Každý měsíc přibývají na ČT edu desítky nových materiálů pro vaši výuku
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.