Mediální výchova

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 45

Youtuber Zachy

10:58

Youtuber Zachy

Lukáš Zachara alias Zachy patří k našim nejúspěšnějším youtuberům. Všechno se naučil sám, natáčení videí věnuje veškerý volný čas a propagování výrobků za peníze odmítá. Zakouší i odvrácenou stranu popularity s projevy nenávisti.

Internet: Sociální sítě

04:35

Internet: Sociální sítě

Při objevování internetu je třeba být opatrný. Na sociálních sítích lidé často sdílejí veřejně i soukromé věci, videa a fotografie. „Lajkování“ a sledování na Facebooku nebo na Instagramu člověku přijde normální, v reálu by to však vypadalo jinak.

Nebezpečí reklamy

09:31

Nebezpečí reklamy

Pasáž odhaluje, v čem se skrývá nebezpečí reklamy. Může v nás posilovat stereotypy a předsudky vůči ostatním lidem. Reklama často neukazuje skutečný svět, ale jen jeho zjednodušenou kopii.

Dezinformační weby I

01:23

Dezinformační weby I

Pořad ukazuje, že v posledních letech vzniká v Česku velké množství dezinformačních webů a přibližuje jejich cíle.

Dezinformační weby II

03:01

Dezinformační weby II

Mnoho českých dezinformačních webů je označováno jako prokremelské. Pořad vysvětluje, proč a kdo za nimi vlastně stojí, a ptá se, co je jejich cílem.

Média a manipulativní techniky

03:26

Média a manipulativní techniky

Dezinformační weby používají ve svých zprávách různé manipulativní techniky, které u čtenářů zajistí vyvolání požadované reakce. Pořad ukazuje, že s manipulativními technikami se však můžeme setkat i u tradičních zpravodajských médií.

Reklama: Historie a současnost

10:46

Reklama: Historie a současnost

Pořad se věnuje historii a současnosti reklamy – její počátky sahají až do starověkého Egypta, kdy se týkala otroctví. Vysvětluje, jak dnes vzniká televizní reklama a reklama na internetu.

Vliv dezinformací na politickou situaci

02:40

Vliv dezinformací na politickou situaci

Cílené šíření falešných zpráv může u veřejnosti vyvolat apatii k politickému dění i pocit ohrožení bezpečnosti. Pořad ukazuje, že velké dezinformační kampaně jsou dokonce schopny ovlivnit politickou situaci.

Vývoj televizního zpravodajství

06:22

Vývoj televizního zpravodajství

Sledování televizních zpráv se v průběhu let vizuálně i koncepčně změnilo, ale stále je považováno za důležitou součást všeobecného přehledu. Video ukazuje, jaké televizní stanice nalezneme v českém prostředí.

Kybergrooming

14:13

Kybergrooming

Kybergrooming označuje nebezpečný jev typický pro sociální sítě. Cílem je navázání důvěrného vztahu s obětí a následné zneužití její důvěry. Nejčastěji se projevuje vydíráním a sexuálním zneužitím. Dvě dívky se nebály o svých zkušenostech promluvit.

Co jsou média?

05:52

Co jsou média?

Média jsou komunikační prostředky, které umožňují přenos informace nejméně mezi dvěma stranami. Pořad vyjmenovává, co všechno můžeme zařadit mezi hromadné sdělovací prostředky.

Média a móda

10:22

Média a móda

Pořad o tom, že média hrají velkou roli v tom, jak chtějí lidé vypadat a oblékat se, protože udávají tzv. módní trendy.

Načíst další videa
Probíhá načítání