Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Aplikace matematiky

Stupeň vzdělání

Vybrat

Předměty

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 47

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas

21:41

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas

Když děti učí telka! Naučme se se žáky 4. ročníku měřit čas. Zopakujme si časové údaje a jednotky času. Podívejme se do historie, čím se dříve měřil čas. Dozvíme se zajímavosti o některých živočiších naší planety a v čem bychom je mohli porovnat podle času. Na závěr si vyrobíme sluneční hodiny.

Matematika a Pražská defenestrace

02:25

Matematika a Pražská defenestrace

Jak mohli přežít dva královští místodržící spolu se sekretářem pád z oken Pražského hradu? Tuto záhadu českých dějin pomohou rozluštit Albert, Kari a Lubo. Pomohou si názorným pokusem, díky kterému se dovíme, jak to tehdy s tím pádem vlastně bylo.

Matematika v literatuře

01:41

Matematika v literatuře

Matematiku nenajdete jen v učebnicích, ale hraje důležitou roli i v románech a knihách, kde by ji možná nikdo nehledal. Kari představí nejznámější díla, při jejichž četbě si každý milovník matematiky přijde na své.

Matematika a šifry

06:23

Matematika a šifry

Matematiku již ve starověku využívali válečníci při šifrování zpráv ze svých tažení. Pokud by se totiž zpráva dostala do rukou nepřítele, byla pro ně bezcenná. Jaké způsoby šifrování se používal například císař Vilém II.? A jak lze pomocí matematického průměru ve sdělení zašifrovat důležitou informaci?

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly

24:52

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak správně číst, modelovat a zapisovat desetinná čísla. Nejprve si převedeme zlomky na číselnou osu. Procvičíme jejich čtení a zápis. Pak si vyzkoušíme, k čemu nám slouží v praxi. Budeme přelévat kapalinu do odměrných válců, počítat s eury a stále u toho převádět na desetinná čísla. Jako číslená osa nám poslouží pravítko.

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech

21:55

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 4. ročníku, jak se orientovat v jízdních řádech. Aby nám to šlo lépe, nejprve si zopakujeme základní jednotku času, převody jednotek a počítání s časem. Poté si na pražské tramvajové lince číslo 17 ukážeme, jak se v jízdním řádu správně orientovat.

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky

20:41

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 3. ročníku správně zaokrouhlovat na stovky. Nejdříve si připomeneme základní principy zaokrouhlování na číselné ose. Následně si procvičíme dovednost zaokrouhlování na skutečných situacích ze života kolem nás.

UčíTelka (2. tř.): Vymýšlíme slovní úlohy

00:00

UčíTelka (2. tř.): Vymýšlíme slovní úlohy

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku hledat matematiku kolem nás. Každý den si potřebujeme něco spočítat, počítáme tedy slovní úlohy. Vyhledáváme souvislosti a informace. S těmi můžeme dále pracovat. Dokonce si můžeme slovní úlohy i vymýšlet podle vlastních nápadů. Někdy je dobré zaznamenat si údaje, tomu říkáme zápis. Pak počítáme a nakonec dospějeme k řešení. Ukážeme si, jak na to.

UčíTelka (4. tř.): Počítáme se stavebnicí

18:55

UčíTelka (4. tř.): Počítáme se stavebnicí

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku pracovat se stavebnicí trochu jinak. Zopakujeme si osovou souměrnost, zahrajeme si různé „stavitelské“ hry, vyřešíme slovní úlohu a zároveň si u toho krásně pohrajeme. Tak hurá do toho!

UčíTelka (5. tř.): Porovnáváme desetinná čísla

23:40

UčíTelka (5. tř.): Porovnáváme desetinná čísla

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku orientovat v řádech desetinných čísel. Budeme taková čísla vyhledávat, porovnávat a zapisovat. A kde se s nimi setkáme? Například při měření výkonu sportovců, v tabulce výsledků...

UčíTelka (3. tř.): Písemné sčítání

20:50

UčíTelka (3. tř.): Písemné sčítání

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku písemně sčítat. Ukážeme si, jak postupovat při výpočtu, a zkontrolujeme si výpočet znázorněním. Naše nově nabyté znalosti si hned vyzkoušíme při hře na obchod.

UčíTelka (2. tř.): Počítáme s penězi

22:53

UčíTelka (2. tř.): Počítáme s penězi

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku počítat s penězi. Poznejme bezpečně všechny české platební mince. Jakou mají barvu a tvar? Zkusme různé mince rozměnit na drobnější. Přijďme na všechny způsoby rozměňování mince dané hodnoty. Kolik peněz se nám podaří naspořit do prasátka? A co bychom si za ně mohli koupit?

Načíst další videa
Probíhá načítání