Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Aplikace matematiky

Rozšiřující materiály:

Délka videa:

Stupeň vzdělání:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-12 z 55
Nebojte se matematiky: Slovní úlohy
12:04

Nebojte se matematiky: Slovní úlohy

Nebojte se matematiky. Společně s Petrem Chárou si zopakujete, jak řešit slovní úlohy a vypočítáte hned několik příkladů, které vás mohou potkat nejen v testech ve škole, ale zároveň také u přijímacích zkoušek na střední školu.

Nebojte se matematiky: Procenta, tabulky a grafy
17:46

Nebojte se matematiky: Procenta, tabulky a grafy

Nebojte se matematiky. Společně s Terezou Bártlovou si zopakujete procenta a práci s grafy a tabulkami. Vypočítáte si hned několik příkladů, které vás mohou potkat nejen v testech ve škole, ale zároveň také u přijímacích zkoušek na střední školu.

Rubikova kostka
03:32

Rubikova kostka

Rubikova kostka je známý hlavolam, kterému je věnován díl Wifiny. Dozvíte se, jaké jsou rekordy z rychloskládání, ukážeme vám Rubikovy kostky různých tvarů i barev a představíme si i jejího autora. A víte, že existuje soutěž i ve skládání Rubikovy kostky poslepu?

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly
24:52

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak správně číst, modelovat a zapisovat desetinná čísla. Nejprve si převedeme zlomky na číselnou osu. Procvičíme jejich čtení a zápis. Pak si vyzkoušíme, k čemu nám slouží v praxi. Budeme přelévat kapalinu do odměrných válců, počítat s eury a stále u toho převádět na desetinná čísla. Jako číslená osa nám poslouží pravítko.

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas
21:41

UčíTelka (4. tř.): Měříme čas

Když děti učí telka! Naučme se se žáky 4. ročníku měřit čas. Zopakujme si časové údaje a jednotky času. Podívejme se do historie, čím se dříve měřil čas. Dozvíme se zajímavosti o některých živočiších naší planety a v čem bychom je mohli porovnat podle času. Na závěr si vyrobíme sluneční hodiny.

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky
20:41

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 3. ročníku správně zaokrouhlovat na stovky. Nejdříve si připomeneme základní principy zaokrouhlování na číselné ose. Následně si procvičíme dovednost zaokrouhlování na skutečných situacích ze života kolem nás.

UčíTelka (1.–2. tř.): Kolik je hodin?
19:06

UčíTelka (1.–2. tř.): Kolik je hodin?

Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky ukázat, jak vypadají ručičkové hodiny a k čemu vlastně ručičky na hodinách slouží. Naučíme se, jak rozpoznáme celou hodinu.

Řečtí matematici
03:55

Řečtí matematici

Myslíte si, že ti největší matematici v dějinách byli pouze zadumaní staříci? Z omylu vás vyvedou samotní věhlasní řečtí matematici, kteří se sami představí v krátkých medailoncích. Dovíte se, jak Thalés měřil pyramidy a jak by ničil římské lodě Archimédés, díky kterému mimo jiné používáme v matematice pro výpočet velikosti kruhu číslo pí.

UčíTelka (1. tř.): Měříme a odhadujeme metr
22:11

UčíTelka (1. tř.): Měříme a odhadujeme metr

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku, jak odhadovat a měřit délku. Seznámíme se s různými měřidly a pomocí provázku změříme předměty ve svém okolí. Zkusíme i sčítat a odčítat různé délky a zavedeme jednotku jeden metr.

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi
25:40

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku používat římské číslice. V úvodu lekce se zamyslíme, kde všude se můžeme s římskými číslicemi setkat. Jde například o hodiny, jména panovníků nebo roky vydání knih. Seznámíme se s pravidly zápisu a čtení římských číslic.

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech
21:55

UčíTelka (4. tř.): Čteme v jízdních řádech

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 4. ročníku, jak se orientovat v jízdních řádech. Aby nám to šlo lépe, nejprve si zopakujeme základní jednotku času, převody jednotek a počítání s časem. Poté si na pražské tramvajové lince číslo 17 ukážeme, jak se v jízdním řádu správně orientovat.

Matematika a šifry
06:23

Matematika a šifry

Matematiku již ve starověku využívali válečníci při šifrování zpráv ze svých tažení. Pokud by se totiž zpráva dostala do rukou nepřítele, byla pro ně bezcenná. Jaké způsoby šifrování se používal například císař Vilém II.? A jak lze pomocí matematického průměru ve sdělení zašifrovat důležitou informaci?

Probíhá načítání