Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

ČJ a literatura

Stupeň vzdělání

Vybrat

Témata předmětu

Vybrat

Délka videa

nerozhoduje do 5 minut do 10 minut do 15 minut do 30 minut do 45 minut nad 45 minut

Našli jsme pro vás videí: 104

Jak na internet: Mailová etiketa

01:44

Jak na internet: Mailová etiketa

Když píšeme dopis, dodržujeme určitá formální pravidla. Stejně tak je to i při psaní mailu. Stručně vyjádříme obsah svého sdělení v kolonce „předmět“. Máme možnost využít k zaslání zprávy více příjemcům najednou. Rozmyslíme si, zda budeme posílat i přílohy, aby objem dat nebyl moc velký a nezahltil schránku příjemce.

Babička jako pohádka?

00:00

Babička jako pohádka?

Literární vědec Jiří Trávníček hovoří o pohádkách, pohádkových zdrojích Boženy Němcové a pohádkových rysech jejího největšího díla: Babičky. Vyjadřuje se rovněž k otázce, proč jsou pohádky tak důležité pro vývoj člověka v dětském věku. Věděli jste, že pohádky jako žánr původně vůbec nebyly určené pro děti? A proč bychom měli dětem pohádky vyprávět?

UčíTelka (3.–5. tř.): Vybíráme si zájmový kroužek

20:18

UčíTelka (3.–5. tř.): Vybíráme si zájmový kroužek

Když děti učí telka! Součástí dne každého dítěte bývají také zájmové kroužky. Pojďte se společně se staršími žáky naučit, jak postupovat při výběru aktivity, abyste vybrali pro sebe tu nejvhodnější. Nakonec si zkusíte přihlášku do kroužku vyplnit.

UčíTelka (1.–2. tř.): Čteme v rozvrhu hodin

18:01

UčíTelka (1.–2. tř.): Čteme v rozvrhu hodin

Když děti učí telka! Pojďte se společně s mladšími žáky naučit číst ve školním rozvrhu. Budeme pracovat s tabulkou a rozpoznávat, co znamenají jednotlivé zkratky.

UčíTelka (3.–5. tř.): Kdo je hlavní postava

18:56

UčíTelka (3.–5. tř.): Kdo je hlavní postava

Když děti učí telka! Pojďte společně se staršími žáky na základě obrazových nápověd rozpoznat v textu hlavní historické postavy. Při práci s textem využijeme přímou řeč a budeme rozpoznávat charakteristické znaky hlavních postav. Dozvíte se, co mají hlavní postavy společného se Dnem české státnosti.

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací

25:00

UčíTelka (5. tř.): Přídavná jména přivlastňovací

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozlišovat přídavná jména přivlastňovací. V úvodu si zopakujeme dělení přídavných jmen na tvrdá a měkká. U přídavných jmen přivlastňovacích se zaměříme na správné určování vzorů i jejich pravopis.

UčíTelka (4. tř.): Orientační prvky v textu

22:04

UčíTelka (4. tř.): Orientační prvky v textu

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku používat orientační prvky v textu k lepšímu porozumění. Vyzkoušíme si práci grafiků v grafickém studiu. Budeme připravovat naučný text, který pro lepší srozumitelnost označíme orientačními prvky.

UčíTelka (2. tř.): Píšeme příběh

26:36

UčíTelka (2. tř.): Píšeme příběh

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku, jak správně rozvíjet pisatelské dovednosti a napsat příběh. Budeme tvořit slova, dvojice slov, věty, luštit hádanku a napíšeme vlastní krátký příběh.

UčíTelka (2. tř.): Slova se skupinami bě, pě, vě

22:44

UčíTelka (2. tř.): Slova se skupinami bě, pě, vě

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 2. ročníku správně číst a psát slova se skupinami bě, pě, vě. Vyvodíme si jednotlivé slabiky, přečteme si slova, která tyto skupiny obsahují, a budeme opravovat chyby v jejich psaní.

UčíTelka (1. tř.): Vyvodíme a píšeme Ž, ž

27:38

UčíTelka (1. tř.): Vyvodíme a píšeme Ž, ž

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 1. ročníku číst a psát písmeno Ž, ž. Za pomoci obrázků a hádanek nejdříve vyvodíme písmenko Ž. Zahrajeme si hry se slabikami a nacvičíme správný tvar velkého a malého písmene Ž, ž.

UčíTelka (5. tř.): Rozpoznáváme druhy číslovek

23:48

UčíTelka (5. tř.): Rozpoznáváme druhy číslovek

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku rozpoznat druhy číslovek za pomoci Klapzubovy jedenáctky. Nejprve při fotbalové rozcvičce použijeme různé číslovky, které potom roztřídíme do jednotlivých druhů.

UčíTelka (4. tř.): Podstatná jména rodu středního a ženského

24:30

UčíTelka (4. tř.): Podstatná jména rodu středního a ženského

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 4. ročníku určovat vzory u podstatných jmen rodu středního a ženského. Tentokrát využijeme k procvičování téma Velikonoce. K jednotlivým vzorům přiřadíme obrázky a překvapení, které obsahuje televizní krabice.

Načíst další videa
Probíhá načítání