Příručka pro učitele obsahuje aktivity pro žáky 2. stupně základní školy, které se věnují tématu „Dětství bez násilí“. Tento třetí díl se zaměřuje na vnitřní hlas – tedy na to, jak sami se sebou mluvíme v různých situacích. Cílem je vést děti k laskavějšímu přístupu k sobě samým a k posílení zdravého sebevědomí. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele obsahuje aktivity pro žáky 2. stupně základní školy, které se zaměřují na téma „Dětství bez násilí“. Tento díl se věnuje pochybnostem, které děti mohou zažívat v různých situacích. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele nabízí soubor aktivit určených pro žáky 2. stupně základní školy, které se zaměřují na téma „Dětství bez násilí“. Konkrétně se věnují situaci rozvodu rodičů a pomáhají dětem zpracovat související emoce a zkušenosti. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy Centra PRVoK PdF UP Olomouc je pomoci porozumět fenoménu kyberšikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem tohoto metodického doporučení MŠMT je pomoci porozumět fenoménu šikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Materiál je určen primárně učitelům základních a středních škol, vychovatelům a dalším pedagogickým pracovníkům. Tento studijní materiál se věnuje podpoře žáků v riziku a s poruchami chování a možnostem, jak s takovými žáky pracovat.
Příručka „V rozmanitosti je síla“ pomáhá otevírat témata identity, genderu, pohlaví a sexuality ve školním prostředí. Nabízí autentické příběhy, srozumitelná vysvětlení a aktivity, které vedou žáky k respektu, empatii a přijetí rozmanitosti. Příručka vznikla za podpory Evropské unie. Autorkami publikace jsou Irena Smetáčková a Marcela Macháčková.
Publikace přináší srozumitelný návod, jak uplatňovat principy laskavého rodičovství. Nabízí tipy a postupy pro každodenní výchovu, podporu vzájemného respektu a budování zdravého vztahu mezi rodiči a dětmi. Příručku vytvořilo centrum Locika.
Publikace přináší jasné vysvětlení fenoménu sebepoškozování a zdůrazňuje jeho závažnost. Nabízí podporu dětem i dospívajícím a zároveň praktické rady rodičům a pedagogům, jak citlivě reagovat a kde hledat odbornou pomoc. Příručku vytvořilo dětské krizové centrum.
Metodika pro rodiče a učitele nabízí aktivity a strategie prevence užívání návykových látek u dětí od 4 do 15 let, včetně pracovních listů a námětů na spolupráci s rodinou. Metodiku vytvořila Lenka Skácelová.
Příručka ukazuje, co jsou dezinformace, proč vznikají a jak se proti nim bránit. Učí, jak je rozpoznat, sledovat jejich šíření a reagovat na ně tak, aby neškodily společnosti. Autorem příručky je James Pamment.
Příručka je určena rodičům a učitelům. Poskytuje stručný přehled vývojových období, vysvětluje význam puberty a adolescence, zabývá se obdobím dospělosti a zralosti a objasňuje, jak v těchto etapách funguje mozek a hormonální procesy. Příručku vytvořila Petra Winnette.