Zde najdete metodické doporučení k pracovnímu listu Prevence úrazů na horách a skalách - pro pátý ročník ZŠ. Cílem metodického doporučení je seznámit žáky s prací skalního záchranáře a rozvíjet čtenářskou gramotnost.
Metodický list se zaměřuje na filmové „vyprávění“ autorů Macourka, Borna a Doubravy. Ukazuje, jak humor vzniká ve slovech a obrazech. Kde se bere sranda? Kde se berou nápady? Zkusíme si zahrát na scénáristy a také nakreslit sebe sama jako postavu z animovaného filmu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o léčivých bylinkách, které v lese můžete na jaře potkat.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Harmonikový pejsek na motivy Večerníčku Štaflík a Špagetka. Motiv postavy, která natahuje své tělo, lze nalézt v mnoha
dětských pohádkách, například také u medvědů od Kolína ze snímku Pojďte pane, budeme si hrát nebo i v americkém
animovaném filmu Úžasňákovi.
V této aktivitě budou žáci vybarvovat a doplňovat tzv. domalovánky, což jsou lehkou šedou barvou předtištěné náznaky a obrysy, které pomůžou žákům tím, že nemusejí kompozici od začátku vymýšlet sami. Úkolem žáků je kompozici konkrétně dotvořit, stanovit přesné obrysy a vybarvit.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového stromech, které na jaře opět kvetou a zelenají se. Můžeš si je také nakreslit!
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Postavy v kresleném filmu jsou vytvořeny speciálním postupem. Tento pracovní list ti ukáže,
jak ze sebe nebo kamaráda udělat postavu jako z animovaného večerníčku.
Pracovní list je inspirován ukázkou Kočka Linda. Úkoly jsou zaměřeny na jazykovou část a jsou určeny žákům prvního stupně. Při plnění úkolů žáci vyhledávají a ověřují potřebné informace v doporučených digitálních zdrojích. Během mluvené interakce respektují základní potřeby komunikačního partnera.