Termínem propaganda se dříve označovalo šíření či podporování nějaké myšlenky. Až dvacáté století, a zejména nacistický a komunistický režim, dalo termínu nový negativní obsah. Jaké způsoby používala nacistická propaganda?
Pracovní list k námětu do výuky Lidice, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Námět Jak si najít letní brigádu se skládá ze sedmi pracovních listů s aktivitami do hodin. Po dokončení všech úkolů si žáci ujasní, co od brigády očekávají a budou připraveni rozeslat svůj životopis personalistům. Materiály poskytl portál Kariérko.cz.
Pracovní list je zaměřen na nákup na internetu, jedno z témat finanční gramotnosti a zároveň běžnou součást dnešního spotřebitelského chování. Cílem listu je vést žáky ke komplexnímu pohledu na nakupování na internetu, na jeho možnosti i rizika.
Cílem pracovního listu je porovnat informace o Národním divadle z různých zdrojů. Je určen pro žáky 4. až 5. ročníků. Porovnávání informací z různých zdrojů je součástí rozvoje digitální kompetence.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Národní divadlo. Víte, kdy bylo znovu otevřeno po požáru? Nebo jak se jmenovaly první cizojazyčné opery, které se v Národním divadle uvedly? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se vše dozvíte.
Národní divadlo je možná nejvýraznějším symbolem národní kultury 19. století. / Національний театр – це, мабуть, найзначніший символ національної культури ХІХ століття.
Národní obrození bylo v prvních letech převážně o obrodě českého jazyka a kultury. / У перші роки національне відродження стосувалося переважно відродження чеської мови та культури.