Pracovní list na téma konferencí Velké trojky. Cíle PL: žák aplikuje své dosavadní znalosti k úvaze o tehdejší situaci ve světě, na mapě označí místa konání konferencí a na základě informací z videí nebo jiných zdrojů odpoví na zadané otázky.
Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol je součástí kolekce Čtení pomáhá gramotnosti, jejímž cílem je přispět k rozvoji čtenářských dovedností, a to na základě poslechu pasáží z daných knih.
Literární kritik Jiří Brabec ve videu vyjadřuje názor na různé čtení v různých dobách, historik Petr Zídek mluví o možnosti Milana Kundery psát pod pseudonymem…
V tomto pracovním listu se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
Hlavní cíle PL jsou následující: žák odpoví na otázky na základě informací z videa a historického pramene (rozvoj čtenářské a historické gramotnosti), aktivně se zapojuje do diskuse a hodnotí důvody Francie a Velké Británie k přijetí dohody.
Pracovní list je součástí námětu Čteme Havla. Materiál je určen žákům a studentům a zabývá se esejí Václava Havla s názvem Moc bezmocných. Metodický list vznikl v produkci Knihovny Václava Havla.
Cílem pracovního listu pro žáky středních škol je přinést maturantům možnost hlouběji objevovat běžná i méně běžná literární témata a učinit přípravu na maturitní zkoušku trochu pestřejší…Tento list přibližuje drama Don Juan od dramatika Molière.