V dnešní hodině podrobněji prozkoumáme Krkonošský národní park, který chrání nejcennější partie našeho nejvyššího pohoří. Seznámíme se s unikátní krkonošskou faunou i flórou, uvidíme důsledky ledovcové činnosti a navštívíme Sněžku, nejvyšší horu Česka.
Město Kroměříž figuruje od roku 1998 na seznamu UNESCO díky Arcibiskupskému zámku a dvojici působivých příkladů historické zahradní architektury. Projdeme se po cestičkách Květné a Podzámecké zahrady a vyřešíme několik geometrických úloh.
Tento pracovní list se zaměřuje se na téma prvorepublikové architektury, největší pozornost je věnována stylu funkcionalismu. Je určen pro žáky ZŠ i SŠ a k jeho vypracování stačí 1 vyučovací hodina. Žák na základě vlastního úsudku porovná stavby a z tohoto porovnání vyvodí typické rysy stylu.
Tento pracovní je určen pro žáky 9. třídy ZŠ. Mezi jeho hlavní cíle patří, aby žák vybral podstatné informace z výchozího zdroje (z videí) a aby popsal, jak a proč na něj působí vybraná umělecká díla.
Cílovou skupinou jsou žáci 2. stupně ZŠ a SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s kulturním dědictvím UNESCO v České republice. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem.
Jen málo spisovatelů je v českém prostředí vnímáno tak rozporně jako Milan Kundera. Debata literárních vědců a dalších osobností se zabývá jinakostí Milana Kundery, která mnohé tak provokuje. Pracovní list nabídne náhled do života a díla tohoto autora.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný květen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.