Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Následující pracovní list se zaměřuje na rozdíl mezi rostlinnou a živočišnou buňkou. Žáci si pomocí jednoduchých úkolů zopakují, že buňka je základní stavební a funkční jednotkou živých organismů, a budou schopni uvést příklady organismů, které se z buněk skládají.
Následující pracovní list se zaměřuje na téma virové nákazy. Žáci si pomocí jednotlivých úkolů dokážou lépe představit, jak virus vypadá, na jakém principu funguje a jaké jsou hlavní vlastnosti, kterými se odlišuje od buňky. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol.
Následující pracovní list se zaměřuje na rozdíl mezi rostlinnou a živočišnou buňkou / Наступне завдання полягає в тім, аби учні зрозуміли відмінності між рослинними і тваринними клітинами.
V tomto pracovním listu se žáci za pomoci fotografií seznámí se skutečnou podobou některých tělních buněk, ujasní si, co to jsou kmenové buňky a k čemu slouží.
Tento pracovní list určený pro žáky 2. stupně základních škol s vámi zopakuje, kde napsat čárku a kde ji raději vynechat. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, pusťte si video, kde je látka vysvětlená a zkuste to znovu.
Tento pracovní list určený pro žáky 2. stupně základních škol s vámi zopakuje, kde napsat čárku a kde ji raději vynechat. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, pusťte si video, kde je látka vysvětlená a zkuste to znovu.
Rok 1968 byl dalším „osmičkovým“ rokem v našich dějinách. Připojené video je pouze inspirativní a reflektuje naděje, které lidé vkládali do změn ve společnosti. V tomto pracovním listu žáci seřadí události roku 1968 na časovou osu.
Lekce je součástí balíčku, který vzniká na podporu pro učitele, aby se nebáli téma Invaze na Ukrajině otevírat. Balíček bude obsahovat i sérii přednášek s odborníky (na bezpečnost, dezinformace, historii), kde v roli moderátorů budou sami studenti.
Autorem lekce je: Jan Kubíček
Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
Cenzura jako nástroj k zamlčování faktů a šíření dezinformací se nezrodila v totalitních režimech, ale tyto režimy ji dovedly k dokonalosti. V období normalizace byl obsah médií ovlivňován jak prokomunisticky orientovanými autory, tak i autocenzurou všech ostatních.