Inspirace pro práci s tématem Hudební žánry je určena pro žáky 5. ročníku. Žáci v diskusi využijí svoje vlastní zkušenosti a mají příležitost seznámit se s pro ně novými hudebními žánry.
Když v noci při jasném počasí zvedneme oči k obloze, můžeme vidět hvězdy a souhvězdí. Co o nich víme my? Co zjistil robůtek Kit? A jaké je to být takovou hvězdou v souhvězdí?
Metodický list pojímá širší téma sportu, ale také míří k naplnění několika cílů. Žáci během vyplňování pracují v komunitním kruhu, vyhledávají informace pomocí digitálních technologií, uvědomují si hodnotu sportu ve svém životě a v neposlední řadě získávají informace o historii a současnosti sportu.
Pro přiblížení státního svátku Den obnovy samostatného českého státu, 1. ledna, mladším žákům (1.–2. ročník) můžeme využít příměr s oslavou narozenin. V aktivitě je využito video se známou lidovou písní. Dále je vhodné mít k dispozici nástěnnou mapu ČR a obrázky hudebních nástrojů.
Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají udržitelné Vánoce. Uvědomují si dopad udržitelných a neudržitelných materiálů na naši planetu.
Inspirace pro 1.–2. třídu. Přiložené video seznámí děti s velikonočními tradicemi. Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s původem Velikonoc, s křesťanskými a pohanskými zvyky a tradicemi, které doprovázejí české Velikonoce.
Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají Vesmír. Součástí metodického doporučení jsou aktivity určené pro práci žáků ve skupinách a přiložen je i pracovní list. Ten slouží žákům k uvědomění si a propojení nabytých poznatků o vesmíru.
Cílem tohoto pracovního listu je zjistit metodou z formativního hodnocení, co si děti dokázaly zapamatovat o astronautech, dále pak poznání vlastního učícího typu a Morseovy abecedy. Žáci se učí pracovat s vlastní tvorbou poznámek a výpisků. Lehce se dotknou i angličtiny.