Metodický list pojímá širší téma sportu, ale také míří k naplnění několika cílů. Žáci během vyplňování pracují v komunitním kruhu, vyhledávají informace pomocí digitálních technologií, uvědomují si hodnotu sportu ve svém životě a v neposlední řadě získávají informace o historii a současnosti sportu.
Pracovní list je součástí metodického doporučení Sportování v příbězích a pohádkách. Metodické doporučení s pracovním listem jsou určeny žákům prvního stupně ZŠ.
Metodické doporučení vychází z animovaného filmu Nenastoupili. Dokument pojednává o statečnosti jedné rodiny během II. světové války. Žáci pracují s filmovou ukázkou, zasazují příběh do historického rámce a vžívají se do modelových situací.
Zde najdete zpracovaný scénář ve formě leporela k filmu Nenastoupili. Lze jej využít buď samostatně před nebo po sledování tohoto filmu. Před sledováním by žáci měli mít základní představu o 2. světové válce a o situaci židovského obyvatelstva v období 1939-1942.
Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Žáci se při práci seznamují se zapisováním dat do tabulky, čtou s porozuměním a zapojují svou fantazii při tvorbě matematické úlohy.
Někdy je to jenom vánek. Někdy se vítr zvedá před bouří. Co víme z videí o větru a co o bouřce? Jak se chovat během bouřky? Své postřehy zapište do pracovního listu.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.
Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci hrdost je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci zklamání je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci strach je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem pracovního listu je, aby si žáci sami uvědomili nové poznatky o vesmíru a dokázali je propojit a spojit se znalostmi, které již mají. Vyplněný pracovní list si mohou založit mezi své práce.
Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají Vesmír. Součástí metodického doporučení jsou aktivity určené pro práci žáků ve skupinách a přiložen je i pracovní list. Ten slouží žákům k uvědomění si a propojení nabytých poznatků o vesmíru.
Děti se seznámí s pojmem Mléčná dráha. Při plnění úloh je vhodné využít tablety pro rozvoj digitálních kompetencí u dětí. Pracovní list je vhodný pro 1. třídu ZŠ.
Cílem tohoto pracovního listu je zjistit metodou z formativního hodnocení, co si děti dokázaly zapamatovat o astronautech, dále pak poznání vlastního učícího typu a Morseovy abecedy. Žáci se učí pracovat s vlastní tvorbou poznámek a výpisků. Lehce se dotknou i angličtiny.
Když v noci při jasném počasí zvedneme oči k obloze, můžeme vidět hvězdy a souhvězdí. Co o nich víme my? Co zjistil robůtek Kit? A jaké je to být takovou hvězdou v souhvězdí?
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti se základními pojmy souvisejícími s vesmírem a rozvinout jejich představu o vesmíru. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků, a to i v oblasti digitální.
V tomto pracovním listě a prostřednictvím videa se děti budou věnovat problematice zubů. První cvičení obsažené v PL je zaměřené na slova příbuzná se společným kořenem. Poslední cvičení je věnováno metodě „pětilístku“. Pracovní list je vhodný pro 3.–5. třídu.
Na tento pracovní list budou děti potřebovat lepidlo a nůžky. Odkazuje na to, jak si správně čistit zuby. Vhodné je, aby si děti vystřihly oranžový kartáček s pastou a předvedly na obrázku ostatním, jak si správně podle videa čistit zuby.
Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
Byli jste někdy v lese? A co v pralese? Vydejme se společně do amazonského pralesa a poznávejme ho přes zvuky, zvířata nebo plodiny. Své objevy zapíšeme jako pojmy do lexikonu.
Metodické doporučení nabízí několik aktivit, díky kterým žáci poznávají udržitelné Vánoce. Uvědomují si dopad udržitelných a neudržitelných materiálů na naši planetu.
Děti si pomocí videa a následně pracovního listu připomenou nejznámější vánoční tradice. Popíšou Betlém podle obrázku a pojmenují tradice. V závěru listu si budou moci dotvořit perníčky. Pracovní list je vhodný pro 3. třídu.
Děti se zamyslí nad tím, co pro ně znamenají Vánoce. Pokusí se složit svou vlastní báseň a přerýsovat podle předlohy šablonu přáníčka k Vánocům. Pracovní list je vhodný pro 3. až 5. třídu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s možnostmi péče o domácí mazlíčky a také posílit jejich finanční gramotnost. Prostřednictvím doporučených aktivit budeme u dětí rozvíjet kooperativní učení a podpoříme rozvoj klíčových kompetencí žáků.
Metodický list pro učitele k pracovnímu listu Tomáš Garrigue Masaryk. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ. Prohlubuje znalosti spojené s vládou Marie Terezie (tereziánské reformy, pragmatická sankce, pojem tchyně Evropy, její vztah s českou šlechtou).
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Proč jsou včely pro květiny důležité? Včely jsou velmi užitečné také pro nás lidi. Zjistěte si o včelách další zajímavosti ve videu.
Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Řešení a metodika k pracovnímu listu Putování s Janem Amosem. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Vědí vaši žáci, kdo byl Jan Amos Komenský? Pomocí pracovního listu si tohoto významného reformátora školství a „učitele národů“ můžete představit. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Vědí vaši žáci, kdo byl Jan Amos Komenský? Pomocí pracovního listu si tohoto významného reformátora školství a „učitele národů“ můžete představit. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Vědí vaši žáci, kdo byl Jan Amos Komenský? Pomocí pracovního listu si tohoto významného reformátora školství a „učitele národů“ můžete představit. Materiál je dostupný ve třech verzích - pro třetí, čtvrtý a pátý ročník. Využívá vrstevnického učení.
Metodický list vás provede tematickou výukou zaměřenou na české kraje a města. Žáci si vyberou jedno město, které o prázdninách navštívili a vyhledají o něm historické i zeměpisné informace. Cílem je také rozvíjení digitální kompetence.
V metodickém doporučení se podíváme jak přiblížit žákům státní znak přes tematiku erbů a jejich symboliky. Dále se můžeme zaměřit na jednotlivé části republiky, kterých se políčka znaku týkají.
Svátek svatého Václava, oficiálně Den české státnosti, můžeme starším žákům přiblížit přes tematiku patronů. Dále téma rozvíjíme přes život sv. Václava k reakcím v umění a místům kolem nás.
Pojmy projektová a tematická výuka bývají zaměňovány, v úvodu tedy oba pojmy kvůli snazší orientaci vysvětlíme. Integrovaná tematická výuka nabízí spojení učiva jednotlivých vzdělávacích oblastí v celek a klade důraz na komplexnost poznávání, při němž se uplatňuje řada mezipředmětových vztahů.
Pracovní list je součástí okruhu Projektová a tematická výuka. Cílem je nejen dozvědět se o našich prezidentech, ale díky tématu poznat části naší historie, naučit žáky kriticky myslet, pracovat ve skupině, vyhledávat, třídit a zpracovávat informace. Žáci se také rozvíjí v digitální kompetenci.
Metodický list je součástí okruhu Projektová a metodická výuka do škol. Hlavním cílem doporučených aktivit je rozvíjet dovednosti potřebné pro kooperativní učení a podpořit rozvoj klíčových kompetencí žáků, včetně kompetence digitální.
Co je to pH? A jaký vliv má na naše zdraví pití sladkých nápojů? Tím se budeme zabývat v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
Proč jedna sklenička plave na hladině, zatímco totožná sklenička klesá ke dnu? Na to se podíváme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
V této badatelské lekci se vydáme do lesa, kde se všude kolem nás nachází spousta materiálu, který si zaslouží naši pozornost. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
Co způsobí, že se nějaké video stane virálním? Co znamená „deep fake“? Na tyto otázky si po zhlédnutí videa odpovíme prostřednictvím úkolů v pracovním listu. Žáci budou potřebovat digitální technologie a přístup na internet.
Pracovní list je určen pro žáky 5. tříd a pojednává o tématu sdílení informací na sociálních sítích. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně přístup na internet.
Tento pracovní list navazuje na video o nebezpečí závislosti na online hrách. Prostřednictvím několika úkolů se žáci zamyslí nad příznaky závislosti na počítačových hrách a také nad klady a zápory hraní počítačových her.
Cílem aktivit zaměřených na emoci překvapení je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Cílem aktivit zaměřených na emoci láska je, aby si žáci uvědomili své pocity, pojmenovali je a následně s nimi dokázali pracovat. Díky vzájemnému sdílení prožitků a představ zjišťují, že u každého se tato emoce projevuje jiným způsobem, přesto se žáci vzájemně nehodnotí a nesrovnávají.
Pracovní list je vhodný pro 4. až 5. třídu. Obsahuje úkoly zaměřující se na tvorbu reportáže, seznámení se se znakovým jazykem a ikonické vyjádření počasí.
Cílem pracovního listu je porovnat informace o Národním divadle z různých zdrojů. Je určen pro žáky 4. až 5. ročníků. Porovnávání informací z různých zdrojů je součástí rozvoje digitální kompetence.
Pracovní list je určen dětem od 2. do 4. třídy základní školy. Jeho cílem je seznámit žáky s tím, jak v době svých začátků vypadalo dětské televizní vysílání, konkrétně Večerníček.
Pracovní list je určen pro žáky 3. až 5. tříd a jeho účelem je přiblížit organizaci Skaut. Žáci budou potřebovat psací potřeby, případně doplňující materiály jako knihy či internet.
Cílem pracovního listu je uvědomit si změny, které s sebou přináší střídání letního a zimního času. Jeho důsledky můžeme pociťovat hlavně sami na sobě. Postřehneme je ale i v přírodě.
V tomto pracovním listě děti navážou na video – Velká doktorská pohádka. Pracovní list obsahuje úkoly propojující témata z přírodovědy a vlastivědy, je vhodný pro 4.–5. třídu.
V tomto metodickém listu najdete inspiraci pro práci s kolekcí videí na téma Experimentujeme s barvami. List nabízí návrhy aktivit aktivit, ve kterých si žáci vyzkouší, jak spolu barvy vzájemně fungují, jak se dají míchat a jak se naopak rozkládají.
Žák přečte algoritmus zapsaný pomocí symbolů, nalezne v algoritmu chybu (analýza problému) a opraví ji podle souvislosti. V obtížnější variantě žák sestaví a zapíše algoritmus.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák ve spolupráci s ostatními popíše rizika nevhodného postupu při vyhledávání informací online; navrhne způsob, jak tato rizika omezit, a s využitím informací získaných z vybraných zdrojů formuluje pravidla správné péče o chrup.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák formuluje zásady bezpečného chování při bouřce. Žák zpracuje leták v digitální podobě formou „storytellingu“.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák si osvojí základní informace o Londýnu, s využitím internetu přiřadí k fotografiím názvy staveb a míst, ověří správnost dat a samostatně vyhledá zajímavou informaci.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák se seznámí s podobou jednoduchého formuláře, naučí se vyplnit údaje do formuláře, uvědomí si, že si má chránit své osobní údaje.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Žák objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů, vyhledá požadované informace také prostřednictvím digitálních technologií a ověří jejich relevantnost pomocí jiných zdrojů.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Cílem pracovního listu je umožnit žákům rozlišit špatné a správné stravovací návyky. / Мета цього завдання - допомогти учням розрізняти шкідливі та корисні харчові звички, оцінити, як правильно реагувати на погану харчову звичку друга.
Je plná vitamínů a lidé ji pěstují už od pradávna. Měla by být v každém zdravém a vyváženém jídelníčku. / З давніх часів люди вирощують овочі, які сповнені необхідними вітамінами. У світі існує понад тисячу різних сортів овочів, які повинні бути в кожному здоровому та збалансованому раціоні.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 3. – 5. ročníku a zaměřuje se na pestrou stravu. / Учні мають ознайомитись з тим, які продукти вони включають до свого раціонy, обговорити та перевірити інформацію з рекомендованого джерела.
Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. ročníků. Směřuje k tomu, aby si žáci uvědomili, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území. / Завдання призначено для учнів 4-5 класів. Учні б мали дізнатися, що не всі фрукти та овочі вирощуються в нашій країні.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
Tento pracovní list je určen pro žáky 1. stupně ZŠ. Jeho cílem je podle obrázkové osnovy popsat cestu kakaa z Ameriky do Evropy a vymyslet podle vzoru Mayů platidlo.
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků. Ti se v něm naučí, že ne všechny druhy ovoce a zeleniny se pěstují na našem území a zopakují si, jaké druhy znají.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Belgii. Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ a vede k rozvoji digitální kompetence (vyhledávání informací, posuzování ověřených zdrojů, citování zdrojů)
Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce zajímavostí o Maďarsku, které mají doplňovat do textu. Je zde kladen důraz také na samostatné uvažování a vyvozování informací
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníku ZŠ. Vhodná je skupinová práce. Pro vyhledávání informací v doporučených zdrojích budou žáci potřebovat vhodné digitální zařízení se čtečkou QR kódů a s připojením na internet.
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd. Pracovní list navazuje na video „Státy Evropy: Kypr“ a přibližuje žákům informace o kyperském státu a kultuře.
Cílem pracovního listu je získané základní informace o Lucembursku porovnat s informacemi o České republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. tříd a přibližuje informace o maltském státu a kultuře. Tento pracovní list také slouží k rozvoji digitální kompetence
Pracovní list je určen pro žáky 4.–5. ročníků a pro zpracování v textovém editoru Word. Žáci zhlédnou video jako úvod k tématu, dále pracují samostatně na PC. Účelem pracovního listu je také procvičit si digitální gramotnost.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku a slouží k vyhledávání a záznamu informací. V úvodu je použita metoda kritického myšlení (RWCT) V-D-CH (vím, dozvěděl jsem se, chci vědět). Při hledání odpovědi na otázku, kde lze najít ověřené informace je podporován rozvoj digitální kompetence.
V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Slovinsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
Cílem pracovního listu je získané základní informace o Španělsku porovnat s informacemi o jiném evropském státu v tomto případě o Slovenské republice. Je využita metoda kritického myšlení V-D-CH (vím, dozvěděl/a jsem se, chci vědět).
V tomto pracovním listě si děti ověří poznatky, které získaly zhlédnutím videa o Švédsku. Je vhodné využít tabletů, smartphonů či počítačů s připojením na internet k vyhledávání dalších informací. Pracovní list je vhodný pro 4.–5. třídu.
Společně si více posvítíme na další evropský stát – na Rumunsko. Hravou formou budeme zpracovávat informace z videa i hledat další zdroje informací na internetu. Žáci jsou vedeni k citování použitých zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence). Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ
Pracovní list se zaměřuje na to, aby si děti zapamatovaly co nejvíce informací o Dánsku. V druhé části je věnovaný prostor pohádkám H. Ch. Andersena, zde lze vybrat pouze některé, které děti znají nebo nechat volbu na dětech. Případně se listy dají nastříhat na samostatné části (kartičky).
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků. / Робочий лист присвячений темі політики. Призначений для учнів 4-х та 5-х класів початкової школи.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? / Як раніше зустрічали Сильвестр (Новий рік)? Які продукти ми їмо на Новий рік? А на честь кого названо останній день року?
Cílem pracovního listu je poskytnout informace o Tříkrálové sbírce. / Мета робочого листа – надати інформацію про благодійний збір на свято Трьох королів.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. / Робочий лист призначений для учнів 5-х класів. Учні мають можливість усвідомити важливість 1 січня як національного свята.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. V modelovém příkladu voleb ve třídě čtou informace ze sloupcového grafu, doplňují neúplnou informaci, pracují s pojmem „nadpoloviční většina“. Zadání podporují rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti.
Cílem PL je uvědomění si důležitosti události volby prezidenta České republiky. Díky úkolům žáci získávají povědomí nejen o volbě prezidenta, ale i o jeho pravomocích a úkolech. Žáci při vypracovávání úkolů využívají digitálních technologií, ověřují a vyhledávají informace.
Pracovní list se věnuje tématu politiky. Je určen pro žáky 4. a 5. ročníků ZŠ. Pracovní list má vést k vyhledávání a ověřování informací jako součásti rozvoje digitální kompetence, nikoliv k ověření znalostí žáků.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků ZŠ. Vhodná je práce ve skupinách, kde mají žáci příležitost nad návrhy řešení diskutovat. Po splnění jednotlivých zadání by mělo následovat společné zdůvodnění a reflexe.
Jak se slavil Silvestr dříve? Která jídla jíme na Nový rok? A po kom se jmenuje poslední den v roce? Po zhlédnutí videí doplňte informace do pracovního listu.
Pro přiblížení státního svátku Den obnovy samostatného českého státu, 1. ledna, mladším žákům (1.–2. ročník) můžeme využít příměr s oslavou narozenin. V aktivitě je využito video se známou lidovou písní. Dále je vhodné mít k dispozici nástěnnou mapu ČR a obrázky hudebních nástrojů.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníku. Žáci mají příležitost, aby si uvědomili významnost 1. ledna jako státního svátku. Při samostatné práci nebo práci ve dvojicích si můžou pouštět videa samostatně s využitím QR kódů.
Pracovní list pojednává o měření času v průběhu věků se zaměřením na hodiny. Součástí pracovního listu je praktická výroba přesýpacích hodin dle návodu ve videu. Pomůcky k výrobě hodin jsou sepsané ve cvičení 6. List je určen žákům 3. až 5. tříd.
Pracovní list je zaměřen na téma měření času v historickém kontextu. Při práci s textem, fotografií a videem se žáci učí porovnávat informace z více zdrojů (součást rozvoje digitální kompetence).
V tomto pracovním listě si děti procvičí určování času. Seznámí se s některými novými pojmy. V druhé části pracovního listu budou děti pracovat s druhým videem a zkusí vytvořit návod na výrobu jednoduchých slunečních hodin.
Pracovní list umožní žákům porovnat zvyky a tradice v ČR a na Ukrajině. / Робочий лист дозволить учням порівняти звичаї і традиції у Чехії та на Україні.
Formou několika hravých úkolů v pracovním listu si děti ujasní, jaký je rozdíl mezi obyčeji americkými a českými při chystání štědrovečerního stolu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd. Dětem postačí připravit si pastelky, nůžky a lepidlo.
V tomto pracovním listě si děti vyzkouší vytvořit své návrhy na zdobení perníčků a dozví se, jaké ingredience se skrývají v perníkovém těstě. Pracovní list je určen především žákům 2. a 3. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a tužku či černou tenkou fixu.
Formou několika úkolů v pracovním listu si děti upevní své poznatky z videa o původu bramborového salátu a připomenou si i geografickou polohu ČR v Evropě. Pracovní list je určen především žákům 3. a 4. tříd. Dětem postačí připravit si pastelky a pero na psaní, případně i mapu Evropy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět více o některých českých vánočních zvycích a jejich původu. / Це завдання призначено для всіх, хто хоче дізнатися про походження різдвяних звичаїв.
Námětem pro tento pracovní list je videoukázka Chobotnic z II. patra: Vánoce. Cílem je, aby si žáci uvědomili náročnost a složitost organizace určité události. Součástí úkolů je i vánoční tematika. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
Námětem pro tento pracovní list je část dílu Chobotnice z II. patra. Cílem PL je poznat hlavní hrdiny seriálu a zamyslet se i nad jejich vlastnostmi. Na základě zkušeností a vědomostí si žáci při vypracovávání úkolů vytváří svůj vlastní názor.
Tento pracovní list vede k lepšímu porozumění toho, jaké postavy se ve Vánočním příběhu vyskytují i k pochopení, jak jdou jednotlivé sváteční dny za sebou a co se v nich událo.
Najdi na obrázcích oblíbené postavičky z knih Josefa Lady. Vyber si jednu postavu z obrázku, vymysli a napiš o ní vánoční příběh. / 1. Знайдіть своїх улюблених героїв з книжок Йозефа Лади та пронумеруйте малюнки. Виберіть одного персонажа з малюнків. Вигадайте та напишіть про нього різдвяну історію
Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku. / Робочий лист призначений для всіх першокласників, які хочуть дізнатися про традицію різдвяної ялинки.
Vybarvěte si vánoční větvičku podle daných barev, spočítejte ozdoby a porovnejte jejich množství nebo si vybarvěte vánoční stromeček podle vlastní fantazie.
Pracovní list umožní žákům provést dotazníkové šetření nejoblíbenějších vánočních tradic. Žák si zde zapíše veselou historku z prožitých vánočních svátků.
Pracovní list je určen starším žákům prvního stupně. Při plnění úkolů se žáci seznámí s metodou kritického myšlení zvanou pětilístek. Cílem PL je upevnění a shrnutí znalostí o svátcích, které každoročně oslavujeme na přelomu měsíce října a listopadu.
Pracovní list nabízí prostor k zamyšlení nad využitím starých nepotřebných věcí. Žáci si naplánují přetvoření předmětu, který si sami vyberou, promyslí si potřebné pomůcky i finanční náročnost. Svůj plán zrealizují. Můžou pracovat samostatně nebo ve skupině.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky prvního stupně s událostmi pojícími se se státním svátkem 17.listopadu. / Метою робочого листа є знайомство учнів першого ступеня з подіями, пов'язаними з державним святом 17 листопада.
Cílem pracovního listu je zopakovat si základní informace o udržitelném přístupu k životu. / Мета робочого аркуша – повторити базову інформацію про екологічний підхід до життя.
Náplní PL je globální téma recyklace a upcyklace. Cílem je přiblížit žákům toto téma a naučit je přemýšlet o produkci odpadu. Pracovní list může být námětem pro předmět Člověk a svět práce.
Cílem PL je uvědomění si významu listopadového státního svátku. Informace a dovednosti, které si žáci díky pracovnímu listu osvojí naplňují i jednu z oblastí rozvoje digitálních kompetencí v propojení s oborem Matematika a její aplikace 1. stupeň. PL je určen žákům prvního stupně.
Václav Havel byl významným českým dramatikem, spisovatelem, disidentem a také posledním československým a prvním českým prezidentem. Po zhlédnutí videa se na jeho život podíváme očima tajné policie.
Pád komunistického režimu v Československu odstartovala událost 17. listopadu 1989 na Národní třídě. Pomocí videa se vydáme společně do období ,,sametové revoluce“ a možná se i přímo na Národní třídě tak trochu ocitneme
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. / Робочий аркуш призначений для учнів 1 класу початкової школи. Мета робочого аркуша — перевірити знання з наших відео.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky se základními informacemi týkajícími se Organizace spojených národů (co to je, proč a kdy organizace vznikla, kdo ji řídí a podobně). Žáci k práci potřebují pracovní list, psací potřeby, pastelky, přístup k internetu nebo odborné literatuře.
Jak se z historické postavy stal patron české země a symbol české státnosti? /
Як історична особа стала покровителем чеської землі та символом чеської державності?
Cílem pracovního listu je, uvědomění rozdílu mezi jednotlivými tvary listů a poznání stromů. / Метою робочого листа є усвідомлення різниці між окремими формами листочків та знання дерев.
Pracovní list se věnuje ekosystému les. Děti se seznámí s nejznámějšími rostlinami a živočichy. / Робочий лист зосереджений на екосистемі лісів. Діти ознайомляться із найвідомішими рослинами та тваринами.
V pracovním listě se děti seznámí s ohroženými živočichy. Pomocí úkolů se zamyslí, jak živočichům můžeme pomoci. Vyzkouší si vytvořit vlastní zákazovou a příkazovou značku. Pracovní list je určen žákům 4. a 5. třídy.
V pracovním listě se děti seznámí s ohroženými živočichy. Pomocí úkolů se zamyslí na tím, jak živočichům můžeme pomoci. / У робочому листі діти дізнаються про тварин, які перебувають під загрозою зникнення. За допомогою завдань вони замисляться над тим, як ми можемо допомогти тваринам.
Cílem pracovního listu je navrhnout správnou péči o chovaného živočicha. / Мета робочого листа – запропонувати правильний догляд при вирощуванні тварин.
Cílem pracovního listu je, nechat žáky porovnat podmínky pro život různých živočichů. / Мета робочого аркуша — дати учням змогу порівняти умови життя різних тварин.
Pracovní list se věnuje ekosystému les. Děti se seznámí s nejznámějšími rostlinami a živočichy. Pojmenují si je a poznají jedovaté rostliny, také zjistí, čím se zvířata živí a do jaké skupiny je tedy řadíme. V závěru budou moci popustit uzdu své fantazii, kdy si vymyslí vlastní pohádku.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s ovocem, které se sklízí na podzim a vysvětlit jim rozdíl mezi peckovinami a jádrovinami. / Мета робочого аркуша — ознайомити учнів із фруктами, які збирають восени, і пояснити їм різницю між кісточковими та зернятковими плодами.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s listy, které na podzim opadávají ze stromů. / Мета робочого аркуша — познайомити діточок з листям, яке опадає з дерев восени.
Cílem PL je upevnění a shrnutí znalostí o svátcích, které každoročně oslavujeme na přelomu měsíce října a listopadu. / Мета робочого аркушу – закріпити та узагальнити знання про свята, які ми відзначаємо щороку на межі жовтня та листопада.
Jan Ámos Komenský je dodnes považován za jednoho z největších českých myslitelů a pedagogů. Ne nadarmo se mu říká „učitel národů“. / Ян Амос Коменський досі вважається одним із найвидатніших чеських мислителів і просвітників. Недарма його називають «вчителем народів».
Zhlédněte příběh z novodobých českých dějin o vzniku Československé republiky a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Перегляньте відеооповідання з сучасної чеської історії про створення Чехословацької Республіки, а потім виконайте наступні завдання у робочому листі
Zhlédněte příběh ze starých českých dějin o Velké Moravě a potom vypracujte následné úkoly v pracovním listu. / Подивіться відеооповідання з давньочеської історії про Велику Моравію, а потім виконайте наступні завдання в робочому листі.
Národní obrození bylo v prvních letech převážně o obrodě českého jazyka a kultury. / У перші роки національне відродження стосувалося переважно відродження чеської мови та культури.
České dějiny jsoupříběhem mnoha bezejmenných osob i významných postav, které je utvářely. Podívejme se na některé z nich.
Чеська історія – це історія багатьох безіменних особистостей та видатних діячів, які її сформували. Погляньмо на деяких з них.
Cílem pracovního listu je zopakovat si s žáky základní informace o Itálii. Тема робочого листа – європейська країна Італія. Під час роботи учні повторять основну інформацію про Італію.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Věda, která studuje mravence, se nazývá myrmekologie. Žáky se vžijí do role myrmekologa./ Робочий лист призначений для учнів 2 класу початкової школи. Наука, що вивчає мурах, називається мірмекологія. Учні виконують роль мірмеколога.
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte o hmyzím hotelu. /Цей робочий лист для учнів початкової школи перевірить, що діти знають про готель для комах. Діти дізнаються, з яких матеріалів можна побудувати готель для комах та спробують зробити свій будиночок.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd prvního stupně ZŠ. Žáci budou potřebovat psací potřeby a pastelky. Děti si upevní znalosti o jednom z našich sousedních států – Německu. Při práci mohou používat vlastivědnou mapu Evropy.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd prvního stupně ZŠ. Žáci si mohou v rámci pracovních činností podle videa vyzkoušet vaření německé speciality. Vyplnění pracovního listu může vlastnímu vaření předcházet. Žáci budou potřebovat psací potřeby.
Pracovní list je určen pro žáky 3.–5. tříd prvního stupně ZŠ. Žáci si upevní znalosti o jednom z našich sousedních států – Polsku. Budou potřebovat psací potřeby a pastelky. Při práci mohou používat vlastivědnou mapu Evropy.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 5. ročníků. Budou potřebovat psací potřeby, vlastivědnou mapu Evropy a tablet nebo PC s připojením na internet.
Pracovní list je určen pro žáky 4.-5. tříd. Žáci budou potřebovat psací potřeby a vlastivědnou mapu Evropy. Тема робочого листа – європейська країна Австрія. Під час роботи учні дізнаються цікаві факти про Австрію. Робочий лист призначений для учнів 4-5 класів.
Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. tříd prvního stupně základních škol. Rozšiřuje povědomí žáků o tradičním slovenském pokrmu a slovenské kultuře.
Cílem pracovního listu je poskytnout žákům námět na pokus s čištěním vody pomocí přírodních materiálů.
Мета робочого аркуша — дати учням ідею для експерименту з очищення води за допомогою природних матеріалів.
Робочий аркуш призначений для групової роботи учнів 5 класу та розрахований на підвищений запас часу. Учні працюють з інформацією з текстів і відео, планують і проводять дослідження водоспоживання.
Pracovní list se ve své první části zaměřuje na informace o Bulharsku, které mohou děti ve videu zjistit. V druhé části děti rozvíjí svou kreativitu a vytvoří podle obrázků vlastní příběh. Aktivity jsou vhodné pro děti prvního stupně na rozvoj pisatelských strategií.
Pracovní list je určen pro skupinovou práci žáků 5. ročníku a je navržen pro vyšší časovou dotaci. Je vhodné jej realizovat v rámci tematicky zaměřeného dne. Žáci pracují s informacemi z textů a z videí, plánují a realizují průzkum spotřeby vody.
Pracovní list děti seznámí s pojmem LETNÍ SLUNOVRAT a formou několika cvičení pomůže dětem upevnit představu o délce noci a dne. Pracovní list také připomene, jak se orientovat v kalendáři.
Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. Děti se naučí vyrobit si zmrzlinu, připravit si zdravou svačinku a vzít si vše na piknik.
Svatý Václav je znám nejen jako jeden z prvních panovníků českého státu, patron naší země i symbol české státnosti. Святий Вацлав відомий не лише як один із перших правителів Чеської держави, покровитель країни та символ чеської державності.
Za vlády Rudolfa Habsburského se Praha opět stala sídelním městem císaře Svaté říše římské. Stala se i centrem vědy a umění. / Під час правління Рудольфа Габсбурга Прага знову стала резиденцією імператора Священної Римської імперії. Стала також центром науки і мистецтва.
Jan Hus byl významný teolog, kazatel a reformátor církve na přelomu 14. a 15. století. / Ян Гус був великим богословом, проповідником та реформатором церкви на рубежі 14 та 15 століть.
Pracovní list je určen nejmladším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je přiblížit žákům tradici poslední dubnové noci. Робочий лист підходить наймолодшим учням першого ступеня. Ціллю робочого листа є наблизити учням традицію останньої квітневої ночі.
Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. tříd prvního stupně základních škol. Rozšiřuje povědomí žáků o tradici pálení čarodějnic a procvičuje práci s informacemi. Робочий лист підходить учням четвертого і п’ятого класу першого ступеня загальноосвітньої школи. Розширює усвідомлення учнів традиції спа
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na sdílení vlastních myšlenek a zkušeností a posuzování informací. Proto je vhodné, aby žáci pracovali ve skupinách. Nejprve zpracují první úkol, teprve poté si pustí video.
Tématem pracovního listu je den 30. dubna, kdy pálíme čarodějnice. Pracovní list volně navazuje na video z cyklu Chaloupka na vršku. Video je vhodné shlédnout až po vypracování pracovního listu. Pracovní list je určen především žákům druhých tříd.
Pracovní list je určen pro žáky 4. a 5. tříd prvního stupně základních škol. Rozšiřuje povědomí žáků o tradici pálení čarodějnic a procvičuje práci s informacemi. Žáci mohou pracovat ve dvojici. Každý z dvojice si pustí jiné video a zpracuje odpovědi na otázky. Poté si dvojice své odpovědi porovná a
Розфарбуйте персонажів та прапори України та Чехії для дітей авторів журналу Kamarádi. / Vybarvěte znaky
a vlajky Ukrajiny a České republiky od autorů Časopisu Kamarádi.
V tomto materiálu najdete přepis videa Česká státní hymna v ukrajinském jazyce. / У цьому матеріалі ви знайдете розшифровку відео Чеський національний гімн.
V tomto materiálu najdete přepis videa Méně známé velikonoční zvyky v ukrajinském jazyce. / У цьому матеріалі ви знайдете розшифровку відео Менш відомі пасхальні звичаї українською мовою.
V tomto materiálu najdete přepis videa Jarní rostliny v ukrajinském jazyce. / У цьому матеріалі ви знайдете розшифровку відео Весняні рослини українською мовою.
V tomto materiálu najdete přepis videa Frnk z hnízda v ukrajinském jazyce. / У цьому матеріалі ви знайдете розшифровку відео Фрнк з гнізда українською мовою.
Cílem pracovního listu je, aby žáci vyhledali a zaznamenali (i nepřímo vyjádřené) informace z různých zdrojů. Poskytuje příležitost pro návrh a zdůvodnění vlastního řešení. Je určen pro žáky 5. ročníků. Videa je vhodné pouštět postupně podle zadání v pracovním listu několikrát podle potřeb žáků.
Pracovní list obsahuje několik úkolů na téma „krasobruslení“, které je jednou z disciplín olympijských her. Děti si zopakují informace o vzniku a historii krasobruslení. Pracovní list je určen především žákům třetích a čtvrtých tříd. Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
V pranostikách se často objevuje krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a k počasí. Zkuste do pranostik doplnit názvy živočichů: skřivan, moucha, vlk, krtek a kočka.
Jů a Hele se pokoušeli ve videu vymýšlet únorové pranostiky. Nakonec se shodli, že nejlepší bude, když jeden začne a druhý pranostiku dokončí. Vyzkoušejte si to na pranostikách, v nichž se vyskytují jména některých našich světců.
Pranostika je krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a počasí. Doplňte správně do pranostik názvy měsíců: září, říjen, listopad a slovo podzim (slova můžete použít i vícekrát).
Formou několika úkolů v pracovním listu se děti dozvědí základní informace o masopustních slavnostech. Zároveň si procvičí čtení s porozuměním a určování mluvnických kategorií u podstatných jmen. Žáci si připomenou polohu krajů v mapě ČR. Pracovní list je určen především žákům čtvrtých tříd.
Pracovní list je zaměřený na propojení čtení, psaní, přemýšlení a vyrábění. Děti si zapíšou, co o Masopustu vědí a po shlédnutí videí shrnou, co se dozvěděly zajímavého. Vyrobí si jednu nezbytnou rekvizitu do průvodu a napíšou k ní podle návodných otázek popis pracovního postupu.
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět o některých vánočních zvycích a jejich původu. Žák aplikuje informace, které nalézá ve videoukázce, pracuje s textem, čte s porozuměním, vyhledává na internetu a ve slovníku.
Cílem pracovního listu je umět zpracovat informace na základě poslechu a zhlédnutí videoukázek. Pracovní list je určen všem prvostupňovým dětem, které se chtějí dozvědět o tradici vánočního stromku.
V pracovním listu si děti procvičí, co se ve videu dozvěděly o Halloweenu – v jakých zemích se slaví, jaké tradice se dodržují a odkud svátek pochází. U odpovědí a, b, c, d je správná jedna, ale i více odpovědí. Vhodné pro starší děti. Z pomůcek potřebují pouze tužku.
Tento pracovní list je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je uvědomit si důležitost dobrých vztahů v rodině a možnosti svého chování. Pracovní list je součástí námětu Rodina z vybrané kapitoly Vztahy v rodině.
Tento pracovní list je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je procvičení názvů členů rodiny. Pracovní list je součástí námětu Rodina z vybrané kapitoly Vztahy v rodině.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám společně s tímto pracovním listem pomůže vymyslet, jak snížit spotřebu plastů a více recyklovat.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky s několika českými památnými stromy. Pracovní list je součástí námětu Památné stromy z vybrané kapitoly Park.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základních škol. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se zeleninou, kterou mohou vypěstovat na zahradě. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky s rajským jablkem. Pracovní list je součástí námětu Není jablko jako jablko z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky s jablkem. Pracovní list je součástí námětu Není jablko jako jablko z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je seznámit žáky se sklizní ovoce. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem je žákům objasnit, proč je důležité chodit do školy. Pracovní list je součástí námětu Proč chodíme do školy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je rozšířit u žáků povědomí o tom, jak fungují školy jinde ve světě. Pracovní list je součástí námětu Proč chodíme do školy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Zopakuje, jaká jsou pravidla bezpečného pohybu na ulici. Pracovní list je součástí námětu Bezpečně do školy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Zopakuje žákům pravidla bezpečného chování při oslovení cizím člověkem. Pravidla je potřeba nejen znát, ale i dodržovat. Pracovní list je součástí námětu Bezpečně do školy.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Žáci si vyzkoušejí techniku frotáže, se kterou budou experimentovat. Pracovní list je součástí námětu Tvoříme z toho, co najdeme v parku z vybrané kapitoly Park.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, se kterým se nejen naučí tři mikulášské básničky, ale především si užijí spoustu zábavy. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mikuláš v minulosti a dnes, který je součástí vybrané kapitoly Mikulášská nadílka.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Průvodce českou státností, který je součástí vybrané kapitoly 28. září.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Den české státnosti: Kdo byl svatý Václav a proč ho oslavujeme, který je součástí vybrané kapitoly Svatý Václav.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Učitel národů, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Odpad: Jak ho produkovat co nejméně.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s dýní. Naučí se, jak ze semínka vypěstovat dýni. Pracovní list je součástí námětu Podzimní tvoření z darů zahrady z vybraných kapitol Zahrada a Podzim.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Pracovní list je součástí námětu Rovné příležitosti mužů a žen z vybrané kapitoly Vztahy v rodině.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Pracovní list je součástí námětu Neboj se říct si o pomoc z vybrané kapitoly Vztahy v rodině.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Pracovní list je součástí námětu Rovné příležitosti mužů a žen z vybrané kapitoly Vztahy v rodině.
Tento pracovní list je určen žákům mateřské školy. Cílem pracovního listu je procvičit poznávání plodů a listů. Pracovní list je součástí námětu Povídejme si o podzimu z vybrané kapitoly Podzim.
Tento pracovní list je určen žákům mateřské školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s listy, které na podzim opadávají ze stromů. Pracovní list je součástí námětu Povídejme si o podzimu z vybrané kapitoly Podzim.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s ovocem, které se sklízí na podzim a vysvětlit jim rozdíl mezi peckovinami a jádrovinami. Pracovní list je součástí námětu Užitková zahrada z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s rozdíly mezi hlemýžděm a slimákem. Žák se naučí popsat části těla hlemýždě. Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se žížalami. Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky se sýkorami. Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s krtkem a ukázat jim, proč je tento živočich důležitý. Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s ježkem. Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s vodními ptáky (labuť, kachna, husa, běžec indický). Pracovní list je součástí námětu Vítaní a nevítaní obyvatelé zahrady z vybrané kapitoly Zahrada.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o skalních městech a mnoho dalšího. Pusťte si video a vyrazte na výlet do Kokořínska!
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o vyhlídkách Českého ráje. Kam vyrazit na výlet a mnoho dalšího se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o navigacích, procvičí, jak navigace fungují a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na lanovky. Jaké druhy lanovek existují a mnoho dalšího se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na autobusy. Nejen to, jak se autobus vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na tramvaje. Nejen to, jak se tramvaj vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na vlaky. Nejen to, jak se vlak vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je vhodný pro žáky základních škol. Provede vás podél meandrů Botiče a ukáže vám známé i neznámé krásy Prahy. Vytiskněte si jej nebo uložte v telefonu či tabletu a vyrazte s ČT edu na vycházku!
Tento pracovní list je vhodný pro žáky základních škol. Provede vás podél meandrů Botiče a ukáže vám známé i neznámé krásy Prahy. Vytiskněte si jej nebo uložte v telefonu či tabletu a vyrazte s ČT edu na vycházku!
Co je to krabička poslední záchrany (KPZ) a k čemu je dobrá se dozvíte v této příručce.
Ukázkovou KPZ, kterou uvidíte na fotkách a rady k jejímu vytvoření pro vás připravila skautka Anička Podkova Haklová.
Tento pracovní list vám ukáže, jak by měla vypadat lékárnička na cestu, pokud se vydáte na výlet. Proč je lékárnička tak důležitá je vysvětleno ve videu.
Průvodce divočinou je určený všem dětem, kteří se nebojí zažít pořádné dobrodružství! Ukáže vám, jak se vybavit do přírody. Prožijete také chvíle, na které budete ještě dlouho vzpomínat!
Průvodce divočinou je určený všem dětem, kteří se nebojí zažít pořádné dobrodružství! Ukáže vám, jak se můžete orientovat v přírodě. Prožijete také chvíle, na které budete ještě dlouho vzpomínat!
Průvodce divočinou je určený všem dětem, kteří se nebojí zažít pořádné dobrodružství! Ukáže vám, jak přežít v přírodě. Prožijete také chvíle, na které budete ještě dlouho vzpomínat!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o mravkolvovi. Znali jste už dříve tohoto živočicha? Pokud pořád nevíte, jak mravkolev vypadá, pusťte si video, kde ho uvidíte.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o jedlých plodech, procvičí názvy lesních plodů a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o poli, procvičí názvy zemědělských strojů a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o bramborách a fazolích, zopakuje, co se dá z těchto plodin uvařit a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o zemědělských plodinách, procvičí názvy rostlin a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí o půdě. Dozvíte se, jaké máme druhy půdy, jaký je rozdíl mezi úrodou a úrodností a mnoho dalšího. (www.nzm.cz)
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o žních - co to je, jak probíhají a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o zajíci polním, jaké mu hrozí nebezpečí a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o vodních ptácích, jejich ochraně a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o traktorech, k čemu se používají a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o sklizni žita. co jsou to došky a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o kombajnu, co vědí o sklizni obilí a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o cukrové řepě a o tom, jak získáváme cukr. Procvičí názvy různých druhů cukru a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co se děti naučily o chřestu - plodině, která roste na poli a mnoho dalšího, co se dozvěděly ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají českou čokoládu Orion. Dozvíte se například, kdy byla tato společnost založena a jak je to s ní nyní.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají česká říkadla a počítadla. Konkrétně se věnuje říkadlu od Jiřího Havla - Kdo bručí je medvěd.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají Přemysla Pittera. Co všechno během svého života dokázal a mnohem víc se dozvíte ve videu!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají bratry Karla a Josefa Čapkovi. Co všechno během svého života dokázali a mnohem víc se dozvíte ve videu!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají Jaroslava Foglara. Co všechno během svého života dokázal a mnohem víc se dozvíte ve videu!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají Zdeňka Buriana. Co všechno během svého života dokázal a mnohem víc se dozvíte ve videu!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znají Tomáše Baťu. Co všechno během svého života dokázal a mnohem víc se dozvíte ve videu!
Průvodce divočinou je určený všem dětem, kteří se nebojí zažít pořádné dobrodružství! Ukáže vám, co všechno jde hrát venku v přírodě a třeba nakonec vymyslíte nějakou vlastní hru. Prožijete také chvíle, na které budete ještě dlouho vzpomínat!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co všechno víte o Igráčkovi. Znáte tuto figurku, která umí snad všechna povolání? Zeptejte se rodičů, určitě si Igráčka pamatují ze svého dětství.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znáte jojo (nebo yoyo). Věděli jste, co všechno se s jojem dá dělat? Zkuste si s jojem nějaký trik, který jste viděli ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znáte stavebnici Merkur. Pokud ji máte doma, můžete si z ní něco postavit. Inspirovat se můžete i ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, co všechno víte o Rubikově kostce. Pokud ji máte doma, můžete si vyzkoušet, jak rychle ji dokážete složit.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří, jak dobře znáte stavebnici Lego. Pokud ji máte doma, můžete si z ní postavit například dům, nebo cokoliv jiného. Víte, kdy bylo Lego poprvé vyrobeno?
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o o životě ve 14. století. Víte, co se za doby Karla IV. nejčastěji jedlo? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o Karlu IV. Víte, jaké stavby nechal postavit? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o životě jednoho z našich největších vladařů. Víte, jak se jmenují rodiče Karla IV.? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí o zemědělství. Dozvíte se, kdy bylo období zemědělců, jaký je rozdíl mezi žitem a pšenicí a mnoho dalšího. (www.nzm.cz)
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o motýlech, které můžete potkat například na louce. Dokážete popsat jednotlivé fáze motýlího života? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o praseti divokém a jeho mláďatech.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o hmyzu. Víte, že včely musí být na jaře opravdu pilné?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o léčivých bylinkách, které v lese můžete na jaře potkat.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o mravencích a mraveništích.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového stromech, které na jaře opět kvetou a zelenají se. Můžeš si je také nakreslit!
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového prvních jarních květinách. Zkuste je na procházce najít a nakreslit nebo vyfotit.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o ptácích.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Vezme vás na jarní procházku do lesa, kde se dozvíte spoustu nového o nově narozených mláďatech zvířat.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o jelenu evropském. Dokážete popsat jednotlivé části jeho paroží?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o léčivých bylinách, které rostou na louce. Dokážete je všechny poznat? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o louce a květinách a živočiších, které na ní můžete potkat. Dokážete popsat, jak vypadá Krutihlav obecný? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o krásném motýlu - Otakárku fenyklovém. Dokážete ho poznat při procházce na louce? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, jak dobře znáte pověst o dívčí válce. Víte, jak se jmenovala velitelka žen? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, jak dobře znáte pověst o doktoru Faustovi. Zahrajete si na vyšetřovatele a postupně zjistíte, co se s Faustem i studentem stalo. Pokud byste si nevěděli rady, pusťte si video!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, jak dobře znáte pověst o Golemovi. Víte, k čemu byl Golem stvořen? Pokud ne, pusťte si video, které vám vše objasní!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, jak dobře znáte pověst o Libuši. Víte, že společně se svým manželem Přemyslem, založila Libuše rod Přemyslovců? Pokud ne, pusťte si video, kde se vše dozvíte!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, jak dobře znáte pověst o praotci Čechovi. Dokážete na mapě najít horu Říp? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o obyvatelích stromů. Víte, pro koho je strom obydlím?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o listnatých stromech a keřích. Poznáte strom podle jeho listů?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Umíte popsat jednotlivé části stromu? Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, proč jsou stromy a další rostliny tolik důležité.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o zvířecích rekordmanech. Víte, který živočich je nejrychlejší na světě? Nebo který živočich se dožívá nejvyššího věku?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o sněhu a jeho vlivu na les. Víte, čím může sníh lesu ublížit?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o sněhu. Víte, z čeho je tvořena sněhová vločka? Nebo to, že nikdy neuvidíte dvě identické sněhové vločky?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o mravencích. Dokážete popsat tělo mravence? A víte, že mravenci se jmenují podle toho, kterou funkci v mraveništi vykonávají?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o jehličnatých stromech. Víte, který jehličnan je typický tím, že na něm rostou šišky směrem vzhůru?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech a dřevu. Víte, podle čeho poznáte, jak je strom starý?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o vose obecné. Dokážete popsat, části těla vosy? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o kosení trávy. Dokážete vysvětlit pojmy seno, otava nebo Cábrna? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o slunéčku sedmitečném. Víte, kolik druhů slunéček žije v České republice? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o sklizni. Dokážete popsat, jak se píce sklízí? A víte, které stroje nám se sklizní dnes pomáhají? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o senoseči. Dokážete popsat, jakou roli měl senoseč v životech našich předků? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o nakladačích. Dokážete popsat, co nakladač dělá a jak pracuje? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Procvičíte si, co jste se naučili o hmyzu, který můžete potkat na louce. Dokážete správně pojmenovat hmyz podle obrázku? Pokud ne, pusťte si video, které vám s tím pomůže!
Tento kvíz je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti rostlin. Dokážete z přesmyček poskládat správný název rostliny? Můžete si nalezené květiny potom také namalovat.
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Dokážete popsat jednotlivé části stromu?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento kvíz je určený pro žáky 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o lese a dozvíte se také spoustu nových informací. Víte například, co je to sosna?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento kvíz je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o lese a dozvíte se také spoustu nových informací. Víte například, který strom má bílou a dobře hořlavou kůru?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list prověří vaše znalosti o stromech a živočiších, které můžete potkat nejen v lese. Víte, jaký je náš národní strom nebo kdo všechno patří do skupiny savců?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list určený žákům 1. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdo je to dramaturg a co dělá dramatik? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, jakým způsobem můžeme zlepšit kvalitu potravin a celkově zemědělství.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ (5. třídy), který ověří, jak dobře znáte evropské velikonoční tradice. Víte, kde se dívky o Velikonocích převlíkají za čarodějnice? Pokud ne, pusťte si video a hned budete o něco moudřejší!
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ (4. třídy), který ověří, jak dobře znáte velikonoční tradice a zda je umíte rozdělit podle krajů v České republice. Víte, pro který kraj jsou typické černobílé kraslice? Pokud ne, pusťte si video a hned budete o něco moudřejší!
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, který ověří, jak dobře znáte velikonoční tradici barvení vajec. Jaké znáte techniky zdobení velikonočních vajíček? Pokud by se vám nechtělo barvit vajíčka, můžete si vyrobit velikonoční hlavolam.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o lese. Jak moc a v čem je pro nás les důležitý? Pokud si nejste něčím jistí, pusťte si video!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o včele medonosné. Věděli jste, že je včela nejdůležitějším živočichem na celém světě? Nejen to se o včelách dozvíte ve videu.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o sýčkovi. Znáte nějaké další naše sovy? Pokud nevíte, jak sýček vypadá, pusťte si video a pořádně si v něm sýčka prohlédněte!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o jarních rostlinkách. Víte, jaké květiny kvetou na jaře a dokážete je poznat a správně pojmenovat?
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, jak dobře znáte ptáčky a taky jak se zachovat, pokud někte například potkáte ptačí mládě, které vypadlo z hnízda.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co všechno se děje na začátku jara. Víte, že zvířata mění svou srst a někteří ptáci se stěhují zpátky z teplých krajů? Pokud si něčím nejste jistí, pusťte si video!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o přírodní rezervaci Praděd. Víte, kde se tato rezervace nachází? Pokud se chcete dozvědět víc nebo jen zopakovat, co už víte, pusťte si video!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o národních přírodních rezervacích. Kde a proč vznikají jistě víte, ale umíte se v přírodní rezervaci také správně chovat?
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o pěstování řeřichy. Aby se vám lépe pracovalo, zapište si postup a pusťte se do práce!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o mravenci lesním. Víte, jak moc jsou mravenci pro nás a pro přírodu důležití? Pokud si myslíte, že je mravenec jen malý otravný tvor, tak jste na omylu. Pusťte si video, ať víte, co je mravenec vlastně zač!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o žábách. Odkud a kam na jaře žáby putují? Pokud nevíte, pusťte si video!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o klíčení rostlin. Zkuste si doma také zasadit svou vlastní rostlinku, kterou vypěstujete od semínka. Pokud nevíte, jak na to, pusťte si video a zapisujte si poznámky do tohoto pracovního listu.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o lesech. Znáte všechny funkce lesa? A víte, že i lesy mají přezdívku? Pokud ne, pusťte si video, ať se dozvíte něco nového!
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o motýlech. Víte, jak poznat denního motýla od nočního? Pokud ne, pusťte si video a zkuste si vyplnit náš pracovní list.
Pracovní list určený pro žáky 1. stupně ZŠ ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o medvědovi hnědém, který žije v našich lesech. Víte, jak se zachovat, pokud medvěda potkáte na procházce?
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte o hmyzím hotelu. Víte z jakých materiálů hmyzí hotel postavit? Pokud ne, pusťte si video!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte opylovačích. Víte, kdo další opyluje rostliny kromě včely? Pokud ne, pusťte si video a hned budete o něco moudřejší!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte o datlovi. Dokážete popsat rozdíly mezi samcem a samičkou? Pusťte si video, ať nic nepopletete!
Kvarteto z Metodického portálu www.rvp.cz s vámi hravou formou procvičí, jak se jmenují mláďata zvířat. Zahrajte si s rodiči nebo sourozenci a zjistěte, kdo umí nejlépe pojmenovat zvířecí rodinky.
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo pracovní list, ve kterém se dozvíte plno zajímavostí o myslivcích, zvířatech žijících v lese a pytlácích. (www.nzm.cz)
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí ze světa myslivců. Dozvíte se nejen zajímavosti o myslivcích, ale také, jak zatočit s pytlákem. (www.nzm.cz)
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí ze světa lesů a lesníků. Dozvíte se nejen zajímavosti o stromech v lese, ale také jaký je rozdíl mezi loupeníkem a loupežníkem. (www.nzm.cz)
Národní zemědělské muzeum ve své publikaci Příběhy ze stoletého muzea nabízí možnost mít kousek muzea doma. V této kapitole se dozvíte spoustu zajímavostí o posledním medvědovi uloveném v Čechách. (www.nzm.cz)
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, zda dokážete poznat ptáky podle zobáku. Troufnete si na to? Pokud budete potřebovat nápovědu, pusťte si video!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, zda byste dokázali pomoci vlaštovkám se stavěním hnízda. Dokážete postup stavění hnízda také namalovat? Pokud si něčím nebudete jistí, pusťte si video!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, zda dokážete odlišit vajíčka různých ptáků. Poznáte, čím se liší čapí vejce od špaččího? A dokážete vajíčka také namalovat? Pusťte si video, ať jste si při malování jistí!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří vaše znalosti o tom, jak se špaček, čáp a poštolka starají o svá mláďata. Pokud nevíte, pusťte si video, kde najdete nápovědu!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno už víte o ptáčatech. Ale nebojte, pokud nebudete něco vědět, pusťte si video a hned vám to bude jasné!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří vaše znalosti o tom, čím a také jak krmí svá mláďata čáp, poštolka, špaček a vlaštovka. Pokud nevíte, pusťte si video!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří vaše znalosti o potravě špačka a čápa. Poznáte rostliny a živočichy na obrázku? Pokud budete potřebovat poradit, pusťte si k vyplňování pracovního listu video!
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ vás seznámí s vlaštovkou. Věděli jste, že i ptáci se musí na jaře seznamovat? Podívejte se na video a pomozte vlaštovce sepsat inzerát!