Cílem pracovního listu je, aby žáci vyhledali a zaznamenali (i nepřímo vyjádřené) informace z různých zdrojů. Poskytuje příležitost pro návrh a zdůvodnění vlastního řešení. Je určen pro žáky 5. ročníků. Videa je vhodné pouštět postupně podle zadání v pracovním listu několikrát podle potřeb žáků.
Pracovní list obsahuje několik úkolů na téma „krasobruslení“, které je jednou z disciplín olympijských her. Děti si zopakují informace o vzniku a historii krasobruslení. Pracovní list je určen především žákům třetích a čtvrtých tříd. Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
V pranostikách se často objevuje krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a k počasí. Zkuste do pranostik doplnit názvy živočichů: skřivan, moucha, vlk, krtek a kočka.
Jů a Hele se pokoušeli ve videu vymýšlet únorové pranostiky. Nakonec se shodli, že nejlepší bude, když jeden začne a druhý pranostiku dokončí. Vyzkoušejte si to na pranostikách, v nichž se vyskytují jména některých našich světců.
Pranostika je krátké sdělení, které vymysleli naši předci a které se zachovalo dodnes. Týká se většinou předpovědi pro určité dny či období, zvláště ve vztahu k zemědělství a počasí. Doplňte správně do pranostik názvy měsíců: září, říjen, listopad a slovo podzim (slova můžete použít i vícekrát).
Formou několika úkolů v pracovním listu se děti dozvědí základní informace o masopustních slavnostech. Zároveň si procvičí čtení s porozuměním a určování mluvnických kategorií u podstatných jmen. Žáci si připomenou polohu krajů v mapě ČR. Pracovní list je určen především žákům čtvrtých tříd.
Pracovní list je zaměřený na propojení čtení, psaní, přemýšlení a vyrábění. Děti si zapíšou, co o Masopustu vědí a po shlédnutí videí shrnou, co se dozvěděly zajímavého. Vyrobí si jednu nezbytnou rekvizitu do průvodu a napíšou k ní podle návodných otázek popis pracovního postupu.
Pracovní list je určen všem, kteří se chtějí dozvědět o některých vánočních zvycích a jejich původu. Žák aplikuje informace, které nalézá ve videoukázce, pracuje s textem, čte s porozuměním, vyhledává na internetu a ve slovníku.