Zde najdete řešení pracovního listu Soustava kožní. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ; jednotlivé úlohy mají na sebe logickou návaznost, ale lze je použít i nezávisle na ostatních.
V pracovním listu si zopakujeme základní informace o anatomii lidské kůže, největší soustavy lidského těla. Detailněji se zaměříme podkožní tukové vazivo, které je spojeno s jednou z nejzávažnějších civilizačních chorob – obezitou. PL je určený pro žáky 2. stupně ZŠ.
Tento pracovní list je určen pro zopakování tématu vylučovací soustavy na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Vylučovací soustava. Ten je určen pro zopakování tématu vylučovací soustava na středních školách. Upravený (zjednodušený) PL lze použít i pro žáky na druhém stupni ZŠ.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Mízní soustava. V něm se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
V tomto pracovním listu se podíváme nejméně známou soustavu lidského těla – soustavu mízní, která velmi těsně souvisí s oběhovým a imunitním systémem. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ i na SŠ.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Svalová soustava. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. V PL si žáci zopakují, které tři typy svaloviny známe, podívají se na anatomické umístění některých kosterních svalů a připomenou si významné jevy, které se svalovou soustavou souvisejí.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. Žáci se v něm naučí, jak a čím se od sebe kobylky a sarančata odlišují, a také na jejich další zajímavé hmyzí příbuzné.
Zde najdete řešení pracovního listu o kobylkách a sarančatech. Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i u starších. Žáci se v něm naučí, jak a čím se od sebe kobylky a sarančata odlišují, a také na jejich další zajímavé hmyzí příbuzné.
Fosilie neboli zkameněliny jsou jakékoli dochované pozůstatky živých organismů nebo dochované stopy po jejich činnosti starší než 10 000 let. Pracovní list o fosiliích a jejich sběru je určený žákům 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i na SŠ.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Domestikace je postupné cílevědomé přetváření divoce žijících druhů organismů v druhy vhodné k chovu/pěstování. Některé druhy byly domestikovány už v dávné minulosti (před více jak 14 tisíci lety), některé druhy teprve v nedávno uplynulých desetiletích.
Domestikace je postupné cílevědomé přetváření divoce žijících druhů organismů v druhy vhodné k chovu/pěstování. Některé druhy byly domestikovány už v dávné minulosti (před více jak 14 tisíci lety), některé druhy teprve v nedávno uplynulých desetiletích.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. V rámci jednotlivých úkolů si žáci zopakují základní informace o trávicí soustavě. / Робочий лист призначений для учнів 2-го ступеня початкової школи. У рамках індивідуальних завдань учні розглянуть основні відомості про систему травлення.
V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
Co dává plíce do pohybu? A jak jste na tom s dechem vy? Pomocí tvorby modelu a různých plicních testů si vyzkoušejte, jak vaše plíce fungují. /
Що змушує легені рухатися? А як ваше дихання? Перевірте, як працюють ваші легені за допомогою побудови моделей та різних тестів легень.
Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně a odpovídajícím ročníkům víceletých gymnázií. Jeho cílem je popsat základní části lidské kostry. / Цей робочий лист призначений для учнів 2-го ступеня та відповідних класів багаторічних гімназій. Його мета — описати основні частини скелета людини.
Pracovní list s řešením pro učitele k námětu do výuky "Ze života ptáků". Pracovní list obsahuje metodické komentáře a tipy do výuky pro studenty, kteří si mohou porovnat znalosti z našich videí a zapojit se v hodině do skupinové práce. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky "Ze života ptáků", který je součástí vybrané kapitoly "Všechno, co jste chtěli vědět o ptácích". Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Česko-ukrajinský pracovní list na téma Fotosyntéza – jeden z nejdůležitějších biochemických procesů na Zemi. Pojďme ji společně prozkoumat. / Фотосинтез - один з найважливіших біохімічних процесів на нашій планеті. Давайте дослідимо це разом.
Česko-ukrajinský pracovní list pro žáky 2. stupně ZŠ k námětu do výuky Včela medonosná. Porovnejte si znalosti z našich videí. / Ви все знаєте про бджіл? Приходь спробувати з нами.
Příroda má pro nás prostřeno. Stačí se rozhlédnout. Obstojíš ve dvou kuchařských úkolech s minimem surovin z obchodu?
Při určování rostlin, především ale před jejich konzumací, se vždy poraď s někým dospělým, který rostlinám rozumí. Řada rostlin z naší přírody je totiž jedovatých, takže pozor!
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Podívejme se společně na obecnou charakteristiku třídy savců, mezi které patří i člověk./ Робочий лист призначений для учнів 2 класу початкової школи. Давайте разом розглянемо загальну характеристику класу ссавців, до якого належить і людина.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Věda, která studuje mravence, se nazývá myrmekologie. Žáky se vžijí do role myrmekologa./ Робочий лист призначений для учнів 2 класу початкової школи. Наука, що вивчає мурах, називається мірмекологія. Учні виконують роль мірмеколога.
Tento pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ ověří, co všechno víte o hmyzím hotelu. /Цей робочий лист для учнів початкової школи перевірить, що діти знають про готель для комах. Діти дізнаються, з яких матеріалів можна побудувати готель для комах та спробують зробити свій будиночок.
Tématem pracovního listu je Paryby (Chondrichthyes) jsou mořští, vzácně i sladkovodní živočichové, známí zejména v podobě žraloků a rejnoků./ Тема робочого листа – Хрящові риби. Це морські, рідше прісноводні тварини, відомі особливо у вигляді акул і скатів.
Tématem pracovního listu je Žahavci/ Тема робочого листа - Кнідарії (або жалкі́, лат. Cnidaria). Це тип багатоклітинних тварин, що об'єднує приблизно 9 000 видів, які мешкають у водних, переважно морських середовищах.
V pracovním listu si žáci procvičí, podle jakých znaků rozeznáváme ryby dravé a nedravé, a dokážou vyjmenovat některé hlavní zástupce obou těchto skupin. / У робочому листі учні дізнаються, як розрізняти хижих та нехижих риб, зможуть назвати основних представників обох груп.
Věda, která se zabývá studiem mravenců, se nazývá myrmekologie. Pojďme si roli takového myrmekologa vyzkoušet na vlastní kůži a pozorovat tyto zajímavé tvory pěkně zblízka.
Dnešní zahrádky bývají často ukázkově uklizené. Užitečný hmyz, jako jsou opylovači nebo dravý hmyz hubící škůdce, tam pak ale často nenachází přirozený úkryt. Řešením může být umístění tzv. hmyzího hotelu.