Systém přijímacího řízení na střední školy se v roce 2024 mění, hlavně co se týče podávání přihlášek a rozřazování žáků na školy. Jak se ve změnách neztratit? A jaké jsou důležité termíny? Odpovědi na všechny podstatné otázky najdete zde.
Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Pokud deváťák nemá představu, co chce v životě dělat a kam po devítce, bude si muset nejdřív určit své směřování. Zahrajte si s ním na kariérové poradenství doma. Tento materiál se zabývá hledáním směru a slouží jako pracovní list k 1. epizodě seriálu Jak (si) vybrat střední školu.
V této brožuře najdete vše, co potřebujete vědět k přijímacím zkouškám. Připravili jsme přehled důležitých termínů pro rok 2025, abyste na nic nezapomněli. Poradíme vám, jak pomoci s učením, na co nezapomenout týden ani den před zkouškami, a také co dělat, pokud se zkoušky nevydaří podle očekávání.
Dokument představí sedm situací, se kterými se můžete potkat ve "formativní" třídě. Dále přiblíží, co je a co naopak není formativní hodnocení. Materiál vznikl ve spolupráci organizací EDUin a Učitel naživo.
Jak se učit efektivně a s větší lehkostí? Jakkoli jsme každý jedinečný, existují techniky a strategie, které efektivně pomáhají v učení prakticky všem. Tady ti je ukážeme.
Co dělat týden a den před přijímačkami? Jak co nejlépe začít den D? Vypsali jsme ti všechny praktické věci, na které nesmíš zapomenout, a ještě něco navíc.
Doprovodný materiál k pořadu Ochránce, který je určen primárně učitelům základních a středních škol, vychovatelům a dalším pedagogickým pracovníkům. Tento studijní materiál se věnuje podpoře žáků v riziku a s poruchami chování a možnostem, jak s takovými žáky pracovat.
Jak rozpoznáme intelektově nadané dítě? A co to vůbec znamená? Jaké jsou typické charakteristiky tzn. MiND dětí a jaké existují osobnostní profily těchto dětí dle potřeb, pocitů či chování? Odpovědi na tyto otázky přináší tento krátký letáček od nadačního fondu Qiido, patrona nadaných žáků.
Metodický list První pomoc v češtině vznikl pro potřeby ukrajinské uprchlické vlny v roce 2022. Slouží jako speciální učební materiál pro Ukrajince. Autorem materiálu je Národní pedagogický institut ČR.