Cílem kapitoly je seznámení se s jehlanem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení sítě tělesa, vypočítá objem a povrch jehlanu. Pracovní list slouží žákům 9. ročníku k domácímu procvičování.
Cílem kapitoly je seznámení se s kosočtvercem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
Cílem kapitoly je seznámení se s kosodélníkem jako rovinným geometrickým útvarem a jeho vlastnostmi. Žák si osvojí postupy pro konstrukci daného útvaru, konstrukční úlohy řeší kompletně včetně zápisů konstrukce a diskuze, počítá obvod a obsah.
Cílem kapitoly je seznámení se s koulí jako tělesem, jejími základními vlastnostmi a pojmy s koulí souvisejícími. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
Pracovní list slouží žákům 8. tříd k domácímu procvičování, může být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd. Cílem kapitoly je seznámit žáka s kruhem a kružnicí jako geometrickými útvary, jejich vlastnostmi a postupem konstrukce.
Cílem kapitoly je seznámení se s krychlí jako tělesem a jejími základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch krychle.
Cílem kapitoly je seznámení se s kuželem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí a použije vzorce pro výpočet povrchu a objemu, ty také účelně používá při řešení slovních úloh k danému tématu.
Cílem kapitoly je seznámení se s kvádrem jako tělesem a jeho základními vlastnostmi. Žák si osvojí postup pro sestrojení obrazu a sítě tělesa, vypočítá objem a povrch kvádru.
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
S přímou a nepřímou úměrností se žáci setkávají v 7. ročníku. Cílem kapitoly je porozumění pojmu, rozlišení typu úměrnosti a následné řešení. Žák by měl umět vyčíst údaje z tabulky, grafu a rovnice, účelně je využít k řešení a ze zadání sestavit tabulku, graf a rovnici.
Cílem kapitoly je osvojit si matematické operace s racionálními čísly. Učivo navazuje na celá čísla, spojuje v sobě pravidla pro počítání s desetinnými, celými čísly a zlomky.