Pracovní listy do českého jazyka a literatury

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Předměty:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-48 z 943

Metodický list: Vizualita samizdatu

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Vizualita samizdatu

Seznámíme se s pojmem samizdat a zjistíme, co vedlo tvůrce odejít do undergroundu. Podíváme se na to, jaké způsoby vyjadřování a média používali a jak cenzura a technické možnosti ovlivnily předávání informací
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Písmo a typografie

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Písmo a typografie

Podíváme se na význam písma a typografie v grafickém designu a seznámíme se s hlavními pravidly a zásadami práce s ním.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Jak se dělá kniha

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Jak se dělá kniha

Podíváme se na knihu jako na médium. Prozkoumáme její historii, jak se měnila a co se dnes v knihách objevuje. Zjistíme také, jak kniha vzniká a co všechno musí knižní designér navrhnout.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Metodický list: Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

Zde najdete metodický komentář k pracovnímu listu pro učitele.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Pracovní list: Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

Objevte veřejný prostor skrze vizuální komunikaci. Seznámíte se s klíčovými pojmy, osobnostmi a oblastmi grafického designu – od orientačních systémů a symbolů po piktogramy, reklamu a vizuální smog.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Člověk a společnost
Umění a kultura
Výtvarná výchova
Štítek Vizuální gramotnost

Přijímačky z češtiny 2024 - Vypracovaný test s postupem

Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Tipy na přijímačky z češtiny

Tady najdeš 5 osvědčených tipů a triků, které se ti budou hodit při vyplňování JPZ z češtiny.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Jaromírem Erbenem (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Karlu Jaromíru Erbenovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Bedřich Smetana - Co slyšíme v symfonické básni Vltava?

V pracovním listě mají žáci za úkol sami interpretovat, co slyší v symfonické básni Vltava od Bedřicha Smetany. Jaké mají při poslechu emoce?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Film Smetana - historický kontext doby

Pracovní list je průvodcem při sledování filmu Smetana. Je zaměřen zejména na historický kontext doby, kdy v průběhu 19. století docházelo k probouzení národního cítění a k uvědomování si české národní identity.
Střední škola
Dějepis
ČJ a literatura
Štítek Celý film
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Jak se píše libreto?

Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Libretistka a spisovatelka Eliška Krásnohorská

Pracovní list slouží pro seznámení s českou spisovatelkou, libretistkou a literární kritičkou Eliškou Krásnohorskou. Součástí pracovního listu je práce s ukázkou z filmu Smetana o vzájemné spolupráci Elišky Krásnohorské a Bedřicha Smetany.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Seznamte se s Bedřichem Smetanou

Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Pracovní list: Eliška Krásnohorská - Libreto k opeře Hubička

Přečtěte si úryvek z opery Hubička a odpovězte na otázky z dialogu Lukáše a Vendulky. Závěrem vytvořte vlastní verzi úryvku Hubičky z 21. století.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Čtení s porozuměním: Karel Jaromír Erben (pro žáky SŠ)

Pracovní list se zaměřuje na čtení s porozuměním, tentokrát v rámci publicistického útvaru.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Jaroslav Hutka - Havlíčku, Havle (pro žáky SŠ)

Cílem pracovního listu je rozbor textu písně Havlíčku, Havle od písničkáře Jaroslava Hutky.
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Havlíček Borovský - Tyrolské elegie (pro žáky SŠ)

Přečtěte si část dopisu, který napsal Karel Havlíček Borovský Františku Palackému po jeho uvěznění v Brixenu.
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Karel Poláček - Bylo nás pět (pro žáky ZŠ)

Pracovní list se zaměřuje na čtení s porozuměním a je určený žákům základních škol. Úkolem je pracovat s ukázkou z knihy Bylo nás pět od Karla Poláčka.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Karel Poláček (pro žáky SŠ)

Pracovní list se zaměřuje na čtení s porozuměním a je určený žákům středních škol. Úkolem je analyzovat článek ze zpravodajského webu ČT24.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Poláčkem (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Karlu Poláčkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Poláčkem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Poláčkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Jaromírem Erbenem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Jaromíru Erbenovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Havlíčkem Borovským (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Havlíčkem Borovským (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Čapkem (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Čapkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Karlem Čapkem (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Karlu Čapkovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura

Čteme s porozuměním Františka Palackého

Pracovní list se zaměřuje na práci s textem a jeho porozumění. Žáci mají porovnat jazyk v ukázce se současnou podobou českého jazyka a vybrat z textu konkrétní příklady změn.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Franzem Kafkou (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky 2. stupně ZŠ. Seznamuje hravou formou s osobností Franze Kafky a dává prostor žákům k vyobrazení jeho záhadné osobnosti jejich vlastními očima.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Seznamte se s Františkem Gellnerem

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Františku Gellnerovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura

Seznamte se s Franzem Kafkou (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Franze Kafky a vybízí studenty k diskuzi, zda měl Max Brod vydat Kafkovo dílo i přes jeho přání, aby vše spálil.
Střední škola
ČJ a literatura

Seznamte se s Františkem Palackým

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Františka Palackého a přináší žákům podněty k diskuzi, proč je Palacký označovaný za „Otce národa".
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Digitální kompetence

Seznamte se s Bohumilem Hrabalem

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Bohumila Hrabala, přináší žákům tipy na zfilmované adaptace jeho literárních děl a také nabízí výběr Hrabalových knih, které stojí za to si přečíst.
Střední škola
ČJ a literatura

Čteme s porozuměním Františka Gellnera

Pracovní list je určený žákům středních škol a zaměřuje se na čtení s porozuměním. Úkolem žáků je odpovědět na otázky k interpretaci básně Františka Gellnera a označit v básni verše, které zobrazují Gellnera jako v té době zapřisáhlého anarchistu.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čteme s porozuměním Bohumila Hrabala

Pracovní list pracuje s ukázkou Hrabalovy eseje Hra o pravdu a zaměřuje se na čtení s porozuměním. V práci s textem dochází k integraci jazykové, slohové i literární činnosti, v tomto případě i s jistými přesahy do historie a filozofie. Pracovní list je určen pro vyšší ročníky gymnázia.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Zářijové psaní s/z

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si potřebují procvičit psaní s/z ať už jako součást slov, nebo v roli předložek.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní velkých písmen II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní velkých písmen.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní i/y II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní měkkého i a ypsilonu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové psaní čárek II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit psaní čárek ve větě i souvětí.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijové hledání chyb II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří potřebují procvičit úlohu, jejímž principem je hledání chyb v textu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijová shoda přísudku s podmětem II

Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit shodu přísudku s podmětem.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Zářijová doplňovačka II

Ovládáte shodu přísudku s podmětem? Nebo psaní velkých písmen, vyjmenovaná slova, psaní předložek a předpon s-/z- a dalších jazykových jevů? Pracovní list je určen pro žáky, kteří si z jakýchkoli důvodů potřebují procvičit pravopis.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Čtení s porozuměním: Pavel Kohout - Hvězdná hodina vrahů

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Pavel Kohout, jejímž cílem je nabídnout žákům středních škol různé úhly pohledu na život a dílo autora, který spoluvytvářel obraz české literatury po celou druhou polovinu dvacátého století i v prvních desetiletích století jednadvacátého.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Josef Škvorecký - Legenda Emöke

Děj lyrické novely Josefa Škvoreckého Legenda Emöke z roku 1963 zachycuje rodící se vztah dvou lidí, který zničí třetí podstatná postava knihy – sobecký a omezený učitel.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čtení s porozuměním: Josef Škvorecký - Konec nylonového věku

Děj novely Josefa Škvoreckého Konec nylonového věku, napsané roku 1950, se odehrává krátce po komunistickém převratu 1948 a odhaluje rozdílnost charakterů a vlastností jednotlivých postav v jejich reakci na změny politických poměrů.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

ČT edu nejsou pouze videa

1 222

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání