Průvodce CERMAT testem z češtiny pro osmileté obory. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Podíváme se také na to, jak v testu nad úlohami přemýšlet.
Průvodce CERMAT testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Pracovní list pomáhá žákům rozpoznávat manipulativní techniky a odlišovat pravdu od lží. Hravou formou prostřednictvím „kouzel“ a tvorby vlastního detektoru nesmyslů si procvičí kritické myšlení a obranu proti dezinformacím.
Pracovní list rozvíjí u žáků schopnost odlišovat fakta od fikce. Na příkladu městské legendy o bezhlavém cyklistovi si žáci procvičí práci s důkazy, ověřování informací a kritické myšlení.
Pracovní list vede žáky k rozpoznávání dezinformací a rozvoji mediální gramotnosti. Prostřednictvím postavy detektiva Járy Pravdomila si uvědomí, jak se šíří falešné zprávy a jak se proti nim bránit.
Pracovní list seznamuje žáky s principy propagandy a jejího vlivu na myšlení. Pomocí příběhu o nespravedlivě osočeném dromedárovi si žáci procvičí rozpoznávání manipulativních sdělení a rozvíjejí kritické myšlení.
Metodický list k pořadu No neke! slouží jako návod pro učitele, jak s žáky pracovat na tématu mediální gramotnosti. Zaměřuje se na odhalování manipulací v médiích, například fake news, propagandu, konspirační teorie a městské legendy. Cílem je vést žáky k tomu, aby kriticky přemýšleli o informacích.
Metodický list nabízí čtyři jednoduché aktivity k seriálu Krysáci. Děti si zkusí všímat skrytých významů ve filmu, porovnat ho s knížkou, poznat lépe své okolí – uvědomit si, jaké zajímavé prvky (jako jsou stavby, příroda nebo památky) se nacházejí v jejich okolí – a vymyslet vlastní příběh.
Metodický list se zaměřuje na filmové „vyprávění“ autorů Macourka, Borna a Doubravy. Ukazuje, jak humor vzniká ve slovech a obrazech. Kde se bere sranda? Kde se berou nápady? Zkusíme si zahrát na scénáristy a také nakreslit sebe sama jako postavu z animovaného filmu.