Metodický list vás provede tematickou výukou zaměřenou na české kraje a města. Žáci si vyberou jedno město, které o prázdninách navštívili a vyhledají o něm historické i zeměpisné informace. Cílem je také rozvíjení digitální kompetence.
Pojmy projektová a tematická výuka bývají zaměňovány, v úvodu tedy oba pojmy kvůli snazší orientaci vysvětlíme. Integrovaná tematická výuka nabízí spojení učiva jednotlivých vzdělávacích oblastí v celek a klade důraz na komplexnost poznávání, při němž se uplatňuje řada mezipředmětových vztahů.
Fosilie neboli zkameněliny jsou jakékoli dochované pozůstatky živých organismů nebo dochované stopy po jejich činnosti starší než 10 000 let. Pracovní list o fosiliích a jejich sběru je určený žákům 2. stupně ZŠ, vybrané úlohy lze použít i na SŠ.
Na území hlavního města Prahy je v současné době (stav k 02/2023) vyhlášeno 12 přírodních parků. Pojďte se o nich dozvědět více. Pracovní list je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Délka všech tří videí je dohromady asi 15 minut. Žáci pracují s internetovými mapovými aplikacemi.
V dnešní hodině podrobněji prozkoumáme Krkonošský národní park, který chrání nejcennější partie našeho nejvyššího pohoří. Seznámíme se s unikátní krkonošskou faunou i flórou, uvidíme důsledky ledovcové činnosti a navštívíme Sněžku, nejvyšší horu Česka.