Průvodce přijímačkovým testem z matematiky. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Průvodce přijímačkovým testem z češtiny. Všechny úlohy projdeme krok po kroku, aby tě u přijímaček nic nezaskočilo. Než se pustíš do řešení testu, pusť si video Strategie na přijímačky, kde zjistíš, jak ho zvládnout co nejlépe.
Cílem aktivity je alespoň částečně přiblížit žákům pocit omezení či úplné ztráty sluchu a zároveň simulovat vzájemnou komunikaci lidí s tímto postižením. Pracovní list pracuje s ukázkou z filmu Smetana, která přibližuje, jak přišel skladatel o sluch.
Pracovní list je průvodcem při sledování filmu Smetana. Je zaměřen zejména na historický kontext doby, kdy v průběhu 19. století docházelo k probouzení národního cítění a k uvědomování si české národní identity.
Cílem aktivity je vyzkoušet si práci s textem, který bude přímo navázán na konkrétní hudbu. Žáci si zkusí práci s rytmizací textu, alternativou je aktivita založená na vyjádření hudby jinak než písmem (tancem, obrazem, dramatizací).
Pracovní list slouží pro seznámení s českou spisovatelkou, libretistkou a literární kritičkou Eliškou Krásnohorskou. Součástí pracovního listu je práce s ukázkou z filmu Smetana o vzájemné spolupráci Elišky Krásnohorské a Bedřicha
Smetany.
Pracovní list shrnuje nejvýznamnější Smetanův skladatelský přínos pro českou národní hudbu. Zaměřuje se na autorovy opery s nejvýraznějším národně-obrozeneckým přesahem.
Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
Strach je náročná emoce. Prožívání strachu se proto snažíme bránit. Třeba tím, že o něm a o tom, co ho spouští, nemluvíme. Cítit strach ale není špatně. Přijměte proto, že se bojíte a čeho se bojíte. Pomůže Vám podpůrný materiál z Centra LOCIKA.
Poplatky, pojištění, pracovní smlouvy?! Tohle všechno na tebe může po maturitě dopadnout. Možná trochu tápeš v tom, co všechno musíš zařídit a co je pro tebe nejvýhodnější. Podíváme se, co si všechno pohlídat a zařídit, když jdeš studovat, nastupuješ do práce nebo začneš podnikat.
Stres nás dokáže úplně ochromit. Znáte techniky, které pomohou uklidnit? Návodné ilustrace představí různá cvičení, se kterými stresové situace zvládnete. Materiály vytvořili žáci ZŠ Na Líše s pomocí nadačního fondu Flaminia a terapeutů ze Života na klíč.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný cerven. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný červen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Po konci střední se ti otevírá celý svět a jeho nekonečno možností. Možná cítíš strach nebo nepříjemný tlak z otevřeného horizontu. To je naprosto normální! Tady najdeš základní kariérní scénáře, se kterými můžeš zkusit pracovat.
Není to jen o tom, co u ústní maturity říkáš, ale také JAK to říkáš. Mluvíš k publiku a mnohdy i k neznámým lidem. Poradíme ti, jak pracovat na svém řečovém projevu a vylepšit ho tak, abys ústní maturitu zvládl/a jako profík.
Sebeřízené učení (SRL) je proces, kdy aktivně řídíš svoje učení, což je klíčové pro úspěšnou přípravu na maturitu. Tenhle přístup zahrnuje plánování učení, efektivní strategii, motivaci, sebehodnocení a regulaci učení. Zní to složitě? Vůbec ne! Provedeme tě krok po kroku.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Na média má svůj názor každý. Prorazit v takovém prostředí se smysluplnou koncepcí výuky mediální výchovy není lehké, proto vám nabízíme praktické devatero, které se pokusí vám cestu ulehčit.
Co dělat týden a den před přijímačkami? Jak co nejlépe začít den D? Vypsali jsme ti všechny praktické věci, na které nesmíš zapomenout, a ještě něco navíc.
Jak se učit efektivně a s větší lehkostí? Jakkoli jsme každý jedinečný, existují techniky a strategie, které efektivně pomáhají v učení prakticky všem. Tady ti je ukážeme.
Nedostal/a jsem se na školu. Znamená to, že jsem hloupý/hloupá? Vůbec ne! Vysvětlíme ti proč a ukážeme, že to není konec světa. Nakonec ti poradíme, jak ze své situace můžeš vytěžit co nejvíc.
Přijímačky jsou velká a náročná událost, kterou provází často i stres. Jak si zachovat duševní zdraví a zvládnout to celé v pohodě od příprav až po ostrý test? Přesný návod najdeš tady.
Jakou propiskou psát a jak opravit odpověď? Shrnuli jsme pro tebe 6 důležitých pravidel vyplňování záznamových archů u přijímaček, bez kterých se neobejdeš.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s aktuálním stavem konfliktu. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol, popřípadě druhého stupně základní školy.
Psycholožka a autorka okruhu Školní wellbeing do třídnických hodin Markéta Švamberk Šauerová sepsala, jaké benefity může žákům přinést výuka o duševním zdraví a osobnostním rozvoji.
Jak u žáků rozvíjet dovednost sebehodnocení? Co je fonogestika a jak probíhá hodnocení na škále? Nejen to přibližuje tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Jednou ze základních technik zjišťování aktuálního stavu porozumění žáků jsou tzv. „losovátka/špachtličky“. Jak je zařadit do svých hodin? Techniku představuje následující metodický materiál. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Vrstevnické hodnocení vychází z autonomního hodnocení a tzv. vrstevnického učení, resp. vrstevnické pomoci při učení. Jak na vrstevnické učení? Přiblíží tento metodický list. Autorkou textu je Veronika Laufková. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Přečtěte si o dvanácti komunikačních blocích, které jsou překážkou v další komunikaci: zpomalí, naruší či zastaví oboustrannou komunikaci, která je nezbytná k tomu, aby učitel mohl žákovi pomoci. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Co otevírá komunikaci s žáky? Jak jim naslouchat? Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Nejenom výtky a obviňování, ale rovněž chvála může mít protichůdný efekt na dětské a žákovské sebepojetí. Přečtěte si k tématu více v tomto metodickém materiálu. Autory textu jsou Veronika Laufková a Karel Starý. Zdroj: Hodnocení pro učení.
Dokument představí sedm situací, se kterými se můžete potkat ve "formativní" třídě. Dále přiblíží, co je a co naopak není formativní hodnocení. Materiál vznikl ve spolupráci organizací EDUin a Učitel naživo.
Pomocí metodického listu poradíte žákům, jak zvládnout studijní zátěž, jak předcházet studijnímu neúspěchu a jakou zvolit efektivní metodu pro podporu učení.
Co ve škole může způsobovat stres? A jak se mu dá čelit? Žáci pomocí pracovního listu zjistí, že každý vnímáme stres jinak a také nám ho můžou způsobovat odlišné situace. V cvičeních se zaměříme na metody, které pomohou žákům zvládat stresové situace lépe.
Materiál je určen pro učitele, kteří se zamýšlejí nad vlastní výukou a hledají cesty k jejímu zlepšení. Jeho prostřednictvím můžou zreflektovat svůj pohled na problematiku školního hodnocení.
Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
Zde najdete vzor, který může žákům sloužit jako úvodní strana jejich portfolia. Portfolio představuje základní složku významných materiálů, poskytuje žákovi efektivní možnost pro sebehodnocení a pomáhá podporovat jeho motivaci. Je tedy i důležitou součástí podpory duševní spokojenosti.
Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
Součástí projektu je využití i takzvaného týdeníku – obdoby deníku. Jeho zapisování vede k samostatné sebereflexi a plánování, které je velmi důležitou součástí podpory wellbeingu.
Ve věku 94 let zemřel v červenci 2023 prozaik a esejista Milan Kundera. Jaký byl jeho život, jaká jsou jeho zásadní díla? Přečtěte si s žáky a studenty o jednom z nejvýznamnějších českých spisovatelů.
Literární kritik Jiří Brabec ve videu vyjadřuje názor na různé čtení v různých dobách, historik Petr Zídek mluví o možnosti Milana Kundery psát pod pseudonymem…
Milan Kundera má v české literatuře zcela specifické postavení. Přestože v Česku již dlouho nežil a své knihy psal ve francouzštině, je stále považován za nedílnou součást „naší“ literatury…
Jen málo spisovatelů je v českém prostředí vnímáno tak rozporně jako Milan Kundera. Debata literárních vědců a dalších osobností se zabývá jinakostí Milana Kundery, která mnohé tak provokuje. Pracovní list nabídne náhled do života a díla tohoto autora.
Knihu smíchu a zapomnění psal Milan Kundera v době, kdy odcházel do jemu tehdy neznámé Francie. Pracovní list nabídne nejen maturantům nahlédnutí do života i díla tohoto velkého autora.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s další fází celého konfliktu – se započatým mírovým procesem na Blízkém východě na počátku 90. let, ale také s geografií oblasti (s pojmy jako je například pásmo Gazy).
Co se ti vybaví, když se řeknou roky 1981, 1990 a 2004? Přestavují uvedení prvního osobního počítače typu IBM na trh, publikování první webové stránky a spuštění sociální sítě Facebook. V tomto pracovním listu se s počátky těchto technologií seznámíš podrobněji.
V roce 1923 začal jako druhý na světě šířit své vysílání Československý rozhlas. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s klíčovými mezníky a událostmi, které jsou spjaty s rozhlasovým vysíláním.
Cílem pracovního listu je seznámit žáky s příčinou vyhrocených izraelsko-palestinských vztahů, jejich vývojem a především pak s postojem okolních arabských států na vznik státu Izrael.
Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti.
Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti. Má to jen jeden háče
Pracovní list pro žáky středních škol a vyšších ročníků druhého stupně základních škol je součástí kolekce Jára Cimrman, jejímž cílem je připomenout všestranného génia, který je už desítky let fenoménem a zasáhl snad všechny oblasti společenského a kulturního života společnosti.
Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
Cílem pracovního listu je pochopení základních historických souvislostí týkajících se dějin Ukrajiny od konce první světové války do rozpadu Sovětského svazu v roce 1991. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se zásadními politickými událostmi na Ukrajině posledních dvaceti let, které předznamenaly současný rusko-ukrajinský konflikt. Kromě přiloženého článku s mapami je hlavním zdrojem informací internet. Pracovní list se primárně určen studentům středních škol.
Cílem pracovního listu je seznámení se základními historickými událostmi týkajícími se dějin Ukrajiny před rokem 1918. Klíčové je především pochopení toho, že Ukrajina byla před začátkem invaze v mnoha ohledech skutečně rozdělenou zemí. Pracovní list je určen zejména studentům středních škol.
Pracovní list má za cíl pochopení složitosti národnostní a jazykové skladby Ukrajiny. Porovnává rovněž původní cíle ruské armády v okamžiku zahájení vojenské agrese a vojenskou situaci z konce ledna roku 2023. Kromě samotného videa lze využít při řešení pracovního listu také internet.
Aralské jezero bývalo ještě v 60. letech 20. století čtvrtým největším jezerem světa. Dnes je velká část plochy jezera pryč. Vysychání tohoto jezera je považováno za jednu z největších ekologických katastrof v historii.
Indické Nové Dillí patří dlouhodobě mezi nejvíce znečištěná města světa. V některých obdobích je situace ve městě tak vážná, že úřady zavírají školy, zakazují stavební práce nebo omezují automobilovou dopravu.
Etický kodex pro učitele upravuje etický rámec práce učitele a dává najevo jeho postavení, přístup a postoje. Učitelům může pomoci v jejich práci při řešení různých školních situací a mohou se na něj odvolat. Kodex má dát učitelům návod, jak se ve škole postavit k výzvám 21. století.
První část pracovního listu (úkol č. 1) je zaměřena na vyhledávání informací o Antarktidě. Pracujte s internetem, odbornou literaturou či atlasem. Tuto část zpracujte ještě před sledováním videa. Druhou část pracovního listu (úkol č. 2 a 3) vypracujte v průběhu nebo po sledování videa.
Pracovní list je určen pro mladší žáky druhého stupně. Jeho cílem je, aby žáci rozuměli nebezpečí počítačových virů a phishingu a věděli, jak se bránit. Pomůcky nejsou potřeba. Pracovní list může posloužit jako inspirace pro hodinu informatiky.
V dnešní hodině podrobněji prozkoumáme Jižní Ameriku, na jejímž objevování se významně podíleli také Češi. Hydrolog Bohumír Janský a jeho tým přepsali učebnice zeměpisu, když dokázali, že nejdelší řekou světa není Nil, ale Amazonka.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Uhádnou žáci podle tří indicií název každé z dárkově zabalených knih? A schválně, mají je už přečtené? Po vyřešení si můžete s žáky pustit krátká videa o autorech a jejich dílech.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ. Žáci pracují s atlasem. Úkol 1 je určen k práci před sledováním videa. Úkoly 2 a 3 jsou určené pro práci s videem.
V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
Zřízení Protektorátu Čechy a Morava přineslo mnohé změny. Část z nich ještě podmínilo vypuknutí druhé světové války. Některé z nich přežily i konec války a protektorátu. / Завдання на тему «Викладання буднів у протектораті». Частина вибраного розділу Другої світової війни.
Pracovní list doplňuje video o 3D tisku. Obsahuje několik tvořivých úkolů. Jeden z úkolů je návodem na tvorbu 3D obrázků. Pracovní list je určen žákům 3.–5. tříd. Potřebnými pomůckami je pravítko a tužka.
Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Italská literatura, jejímž cílem je přispět k poznání literatury, která je hostem pražského knižního veletrhu Svět knihy 2022.
Přečtěte si níže uvedené situace a rozhodněte, zda by mělo NATO přispět k jejich řešení. Své rozhodnutí zdůvodněte. / Прочитайте нижче наведені ситуації та вирішіть, чи слід НАТО внести свій внесок у їх вирішення. Поясніть своє рішення.
Co si vybavíš, když se řekne robot? Možná váš domácí vysavač, kuchyňského robota nebo třeba výrobní linka automobilů. V tomto pracovním listu se s různými druhy robotů blíže seznámíš, uvidíš kolaborativního robota a poznáš funkci některých čidel, pomocí nichž se robot orientuje v prostoru.
Řešení k pracovnímu listu Úvod do robotiky. Vhodné pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Časová náročnost pracovního listu cca 30 minut (délka všech tří videí cca 10 min.). Při využití vlastních robotů v úlohách 3 a 4 je vhodné pracovnímu listu věnovat celou vyučovací hodinu.
Metodický materiál, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného kulturního prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Doprovodný metodický materiál, který je určen primárně pro učitele základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného kulturního a jazykového prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Doprovodný materiál, který je určen primárně učitelům základních a středních škol, jejichž žáci pocházejí z odlišného jazykového prostředí. Tento materiál byl poskytnut Národním pedagogickým institutem.
Doprovodný materiál, který je určen primárně učitelům základních a středních škol. Cílem tohoto průvodce poskytnutého META, o.p.s. je zpřehlednit, a zejména usnadnit ředitelům a učitelům základních škol proces začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do ZŠ.
Pracovní list je primárně určen pro studenty středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
Publikace Step by Step ČR a Gender Studies, o.p.s. nabízí učitelům konkrétní nástroje, jak ve svých třídách vytvářet férové prostředí a poskytovat všem dětem stejné příležitosti k učení. 12 metod, které umožňují vyučujícím lépe rozpoznávat a poskytovat příležitosti pro učení.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Učitel národů, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Učitel národů, který je součástí vybrané kapitoly Jan Amos Komenský.
Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Pracovní list k námětu do výuky Všední dny v Protektorátu, který je součástí vybrané kapitoly Druhá světová válka. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Poznámky katalánského cestujícího v českém překladu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Poznámky katalánského cestujícího ve španělském originálu k videu Okupace 1968 v barvě. Jde o unikátní video, které pořídit katalánský cestující z Prahy během okupace dne 21.srpna 1968.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Laternu magiku. Víte, kdy měla Laterna magika první představení? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte nejen to, ale i mnoho dalšího.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdy začal působit činoherní klub? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte spoustu dalších zajímavostí..
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte divadlo Semafor. Víte, jak vznikl název tohoto divadla? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Tento pracovní list určený žákům 1. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdo je to dramaturg a co dělá dramatik? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Divadlo Na zábradlí. Víte, které osobnosti byly pro toto divadlo klíčové? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Pracovní list k samostatní práci pro žáky střední školy. Obsahuje slepou mapu Jižní Ameriky, procvičuje znalosti spojené s problematikou deforestace a jejích důsledků.