Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
Pracovní list slouží žákům všech tříd 2. stupně základních škol k domácímu procvičování, může však být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd.
Zde najdete řešení pracovního listu Proměnné hvězdy. Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Zde najdete řešení pracovního listu Jevy na obloze. Žák v něm charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Žák charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Černé díry. Žák popíše stavbu černé díry a vysvětlí princip fungování gravitační čočky. Pracovní list je určen pro žáky 8. a 9. třídy na ZŠ a pro středoškoláky.
Zde najdete řešení pracovního listu Výroba papíru a polysacharidy. Ten je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Zde najdete řešení pracovního listu Sůl v lidském těle a bílkoviny. Ten je určen pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o bílkovinách, jak funguje sodno-draselná pumpa a jakým způsobem se bílkovina získá z roztoku.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o bílkovinách, jak funguje sodno-draselná pumpa a jakým způsobem se bílkovina získá z roztoku.
Zde najdete řešení pracovního listu Sodík a plamenové zkoušky. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Město Kroměříž figuruje od roku 1998 na seznamu UNESCO díky Arcibiskupskému zámku a dvojici působivých příkladů historické zahradní architektury. Projdeme se po cestičkách Květné a Podzámecké zahrady a vyřešíme několik geometrických úloh.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Slunce a jeho procesy. Ten je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Pracovní list Slunce a jeho procesy je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Černobyl. Ten je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Tento pracovní list na téma Černobyl je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Zde najdete řešení pracovního listu Biopolymery. Ten je určen pro žáky středních škol. Vypracováním pracovního listu si žáci zopakují základní učivo o biopolymerech a také se dozvědí o moderních metodách využití biopolymerů.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Vypracováním pracovního listu si žáci zopakují základní učivo o biopolymerech a také se dozvědí o moderních metodách využití biopolymerů.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Zde najdete řešení pracovního listu Statická elektřina a elektrostatická síla. Ten je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jaderné elektrárny. Ten je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s jadernými elektrárnami a jadernou energií.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Frekvence zvuku. Ten je určen nejen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi zvuku.
Zde najdete řešení pracovního listu Slitiny kovů, který je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní vlastnosti kovů, složení slitin, dále rudy, ze kterých se kovy vyrábějí, a proč slitině niklu a titanu říkáme kov s pamětí.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní vlastnosti kovů, složení slitin, dále rudy, ze kterých se kovy vyrábějí, a proč slitině niklu a titanu říkáme kov s pamětí.
Zde najdete řešení pracovního listu Energie ze sucharu, který je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s energií, která je uložena v sucharech.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkohol za volantem, který je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní reakce přípravy ethanolu a také si uvědomí vliv alkoholu na centrální nervovou soustavu.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní reakce přípravy ethanolu a také si uvědomí vliv alkoholu na centrální nervovou soustavu.
Zde najdete řešení pracovního listu Podtlak a přetlak, který je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s podtlakem a přetlakem.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkany. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakovat si vlastnosti a strukturu nerozvětvených alkanů.
Zde najdete řešení pracovního listu Složen atomu a jaderné reakce. PL je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Pracovní list je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Zde najdete řešení pracovního listu Bílkoviny a pavoučí vlákno. PL je určen především pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení bílkovin a o jejich funkcích.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkaloidy a čokoláda. PL je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Pracovní list je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Zde najdete řešení pracovního listu Oxid titaničitý. PL je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit se s vlastnostmi oxidu titaničitého a s fotokatalýzou.
Zde najdete řešení pracovního listu Ethanol a jeho vlastnosti. PL je určen pro žáky středních škol. Zopakují si znalosti o alkoholech, zejména o ethanolu a jeho vlivu na lidský organismus.
Pracovní list je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na základní škole. Žáci na základě zhlédnutého videa vysvětlí pokusy a popíší je chemickými rovnicemi.
Zde najdete řešení pracovního listu Archimédův zákon. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je s Archimédovým zákonem.
Proč jedna sklenička plave na hladině, zatímco totožná sklenička klesá ke dnu? Na to se podíváme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
Pracovní list je určen pro žáky základní i střední školy. Jeho cílem je seznámit žáky s vlastnostmi rtuti a vysvětlit, jakým způsobem se rtuť dostává do potravinového řetězce.
Zde najdete řešení pracovního listu, ve kterém si žáci na základě zhlédnutého videa zopakují jednak to, jakým způsobem se recyklují PET lahve, jednak základní učivo o plastech.
Pracovní list je vhodný zejména pro žáky střední školy. Žáci si na základě zhlédnutého videa zopakují jednak to, jakým způsobem se recyklují PET lahve, jednak základní učivo o plastech.
Pracovní list je určen pro studenty střední školy, ale i pro žáky základní školy. Dozvědí se, proč je kouření škodlivé a jaké škodlivé látky cigarety obsahují.
Pracovní list je určen pro žáky SŠ. Jeho cílem je zopakovat základní vlastnosti sacharidů a na základě zhlédnutého videa si uvědomit, proč je užívání většího množství sacharózy pro naše tělo škodlivé.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Zde najdete řešení pracovního listu, který žáky střední školy seznamuje se zpracováním hroznů a výrobou vína, zároveň opakuje základní učivo o sacharidech.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
V pracovním listu se zaměříme na zdravou stravu a zdravý způsob stravování jako důležité součásti zdravého životního stylu. Pracovní list poskytuje prostor pro reflexi a sebereflexi.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ. Na základě jednoduchého pokusu se přesvědčí
o přítomnosti chloridových iontů, poznají i další důkazové reakce dusičnanu stříbrného.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy a 2. stupně ZŠ. Žáci si zopakují, jak je definován kyselý déšť a které oxidy jej způsobují. Na základě videa si zopakují nejen přípravu oxidu uhličitého, ale také určení pH.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy. Žáci se seznámí se zpracováním hroznů a výrobou vína. Zároveň si zopakují základní učivo o sacharidech.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně základní školy, ale i pro žáky střední školy. Žáci si zopakují základní vlastnosti kyseliny sírové a složení sacharózy.
Zajímá vás, jak funguje loterie? Jaký zisk může očekávat její provozovatel? Jaké jsou šance
majitele losu na výhru? Má smysl si kupovat více losů? Dočkáte se prvního pořadí ve Sportce?
Pokud hledáte odpovědi na takové otázky, prohlédněte si pracovní list.
Pro starověké řecké filosofy a matematiky byla čísla podstatou všech věcí. Některým číslům přikládali přímo mystický
význam. Jedním z takových bylo i číslo pět, které bylo základem pro mysteriózní útvar zvaný
pentagram.
Základním úkolem hudební akustiky je určit, které dvojzvuky jsou libozvučné a které jsou
nelibozvučné. Řešení nalezl už Pythagoras v harmonii celých čísel při svých pokusech s různě
dlouhými napjatými strunami. Chcete-li se o ladění dozvědět více, prohlédněte si
přiložený pracovní list.
Na konci 19. století vznikla technika skládání hudby zvaná dodekafonie. Chcete-li se dozvědět něco více o spojení matematiky s hudbou, podívejte se na přiložený pracovní list.