Zde najdete řešení pracovního listu Zdroje energie v ČR. Ten je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Tento pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
Pracovní list slouží žákům všech tříd 2. stupně základních škol k domácímu procvičování, může však být také jedním z podkladů pro přípravu na přijímací zkoušky žákům 9. tříd.
Zde najdete řešení pracovního listu Proměnné hvězdy. Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Některé hvězdy na noční obloze jsou ve skutečnosti systémy, kde se jednotlivé hvězdy otáčejí kolem sebe. Abychom mohli tyto proměnné hvězdy pozorovat, potřebujeme nejen hvězdářský dalekohled, ale také si musíme vybrat správné místo.
Zde najdete řešení pracovního listu Jevy na obloze. Žák v něm charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Žák charakterizuje sluneční světlo a popíše jevy, které lze pozorovat v zemské atmosféře. Potom zaznamená výsledky demonstračních experimentů. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ.
Zde najdete řešení pracovního listu Černé díry. Žák popíše stavbu černé díry a vysvětlí princip fungování gravitační čočky. Pracovní list je určen pro žáky 8. a 9. třídy na ZŠ a pro středoškoláky.
Zde najdete řešení pracovního listu Výroba papíru a polysacharidy. Ten je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, může být částečně použit i na 2. stupni základních škol. Žáci si na základě zhlédnutého videa jednak mohou vyrobit domácí papír, jednak si zopakují základní vlastnosti polysacharidů.
Zde najdete řešení pracovního listu Sůl v lidském těle a bílkoviny. Ten je určen pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o bílkovinách, jak funguje sodno-draselná pumpa a jakým způsobem se bílkovina získá z roztoku.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o bílkovinách, jak funguje sodno-draselná pumpa a jakým způsobem se bílkovina získá z roztoku.
Zde najdete řešení pracovního listu Sodík a plamenové zkoušky. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s plamenovými zkouškami a vlastnostmi sodíku.
Město Kroměříž figuruje od roku 1998 na seznamu UNESCO díky Arcibiskupskému zámku a dvojici působivých příkladů historické zahradní architektury. Projdeme se po cestičkách Květné a Podzámecké zahrady a vyřešíme několik geometrických úloh.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Slunce a jeho procesy. Ten je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Pracovní list Slunce a jeho procesy je určen pro žáky 8. a 9. třídy ZŠ a středním školám. Žák popíše stavbu Slunce a procesy, které se v něm odehrávají. Uvede, co můžeme o naší nejbližší hvězdě zjistit spektrální analýzou.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Černobyl. Ten je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Tento pracovní list na téma Černobyl je určen žákům 2. stupně ZŠ a středním školám. Při práci na pracovním listu žáci popíšou důsledky nejznámější a nejtragičtější jaderné havárie v Evropě.
Zde najdete řešení pracovního listu Biopolymery. Ten je určen pro žáky středních škol. Vypracováním pracovního listu si žáci zopakují základní učivo o biopolymerech a také se dozvědí o moderních metodách využití biopolymerů.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Vypracováním pracovního listu si žáci zopakují základní učivo o biopolymerech a také se dozvědí o moderních metodách využití biopolymerů.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní velkých písmen.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní i/y.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také psaní čárek.
Procvičování pravopisu a dějepisu v jednom? Právě o tom je pravopisný březen. Žáci si kromě historických událostí, které se odehrály v tomto měsíci, procvičí také shodu přísudku s podmětem, psaní čárek nebo velkých písmen.
Zde najdete řešení pracovního listu Statická elektřina a elektrostatická síla. Ten je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol, ale i 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit se statickou elektřinou, elektrickou silou a Van de Graaffovým generátorem.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Jaderné elektrárny. Ten je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s jadernými elektrárnami a jadernou energií.
Zde najdete řešení k pracovnímu listu Frekvence zvuku. Ten je určen nejen pro žáky 2. stupně základních škol, ale i žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s vlastnostmi zvuku.
Zde najdete řešení pracovního listu Slitiny kovů, který je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní vlastnosti kovů, složení slitin, dále rudy, ze kterých se kovy vyrábějí, a proč slitině niklu a titanu říkáme kov s pamětí.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní vlastnosti kovů, složení slitin, dále rudy, ze kterých se kovy vyrábějí, a proč slitině niklu a titanu říkáme kov s pamětí.
Zde najdete řešení pracovního listu Energie ze sucharu, který je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit s energií, která je uložena v sucharech.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkohol za volantem, který je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní reakce přípravy ethanolu a také si uvědomí vliv alkoholu na centrální nervovou soustavu.
Pracovní list je určen pro žáky středních škol. Zpracováním pracovního listu si zopakují základní reakce přípravy ethanolu a také si uvědomí vliv alkoholu na centrální nervovou soustavu.
Zde najdete řešení pracovního listu Podtlak a přetlak, který je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit s podtlakem a přetlakem.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkany. Ten je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je zopakovat si vlastnosti a strukturu nerozvětvených alkanů.
Zde najdete řešení pracovního listu Složen atomu a jaderné reakce. PL je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Pracovní list je určen především pro žáky středních škol. Je možné jej využít i na 2. stupni základních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení atomu a jaderných reakcích, seznámí se také s využitím sluneční energie.
Zde najdete řešení pracovního listu Bílkoviny a pavoučí vlákno. PL je určen především pro žáky středních škol. Žáci si zopakují základní znalosti o složení bílkovin a o jejich funkcích.
Zde najdete řešení pracovního listu Alkaloidy a čokoláda. PL je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Pracovní list je určen zejména pro žáky střední školy, je však možné jej využít i na základní škole. Žáci se jednak seznámí s látkami, které jsou obsažené v čokoládě, jednak si zopakují základní znalosti o alkaloidech a jejich původu.
Zde najdete řešení pracovního listu Oxid titaničitý. PL je určen pro žáky středních škol. Jeho cílem je seznámit se s vlastnostmi oxidu titaničitého a s fotokatalýzou.
Zde najdete řešení pracovního listu Ethanol a jeho vlastnosti. PL je určen pro žáky středních škol. Zopakují si znalosti o alkoholech, zejména o ethanolu a jeho vlivu na lidský organismus.
Pracovní list je určen zejména pro žáky středních škol, lze jej však použít i na základní škole. Žáci na základě zhlédnutého videa vysvětlí pokusy a popíší je chemickými rovnicemi.
Zde najdete řešení pracovního listu Archimédův zákon. PL je určen pro žáky 2. stupně základních škol. Jeho cílem je seznámit je s Archimédovým zákonem.
Proč jedna sklenička plave na hladině, zatímco totožná sklenička klesá ke dnu? Na to se podíváme v dnešní lekci. Autorem materiálu je portál Badatelé.cz, děkujeme.
Pracovní list je určen pro žáky základní i střední školy. Jeho cílem je seznámit žáky s vlastnostmi rtuti a vysvětlit, jakým způsobem se rtuť dostává do potravinového řetězce.
Zde najdete řešení pracovního listu, ve kterém si žáci na základě zhlédnutého videa zopakují jednak to, jakým způsobem se recyklují PET lahve, jednak základní učivo o plastech.
Pracovní list je vhodný zejména pro žáky střední školy. Žáci si na základě zhlédnutého videa zopakují jednak to, jakým způsobem se recyklují PET lahve, jednak základní učivo o plastech.
Pracovní list je určen pro studenty střední školy, ale i pro žáky základní školy. Dozvědí se, proč je kouření škodlivé a jaké škodlivé látky cigarety obsahují.
Pracovní list je určen pro žáky SŠ. Jeho cílem je zopakovat základní vlastnosti sacharidů a na základě zhlédnutého videa si uvědomit, proč je užívání většího množství sacharózy pro naše tělo škodlivé.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
Zde najdete řešení pracovního listu, který žáky střední školy seznamuje se zpracováním hroznů a výrobou vína, zároveň opakuje základní učivo o sacharidech.
Pojďme se společně podívat na kvasinky - unikátní jednobuněčné houby. Existuje jich přibližně 1500 druhů. Nejznámější z nich se jmenuje Saccharomyces cerevisie.
V pracovním listu se zaměříme na zdravou stravu a zdravý způsob stravování jako důležité součásti zdravého životního stylu. Pracovní list poskytuje prostor pro reflexi a sebereflexi.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně ZŠ. Na základě jednoduchého pokusu se přesvědčí
o přítomnosti chloridových iontů, poznají i další důkazové reakce dusičnanu stříbrného.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy a 2. stupně ZŠ. Žáci si zopakují, jak je definován kyselý déšť a které oxidy jej způsobují. Na základě videa si zopakují nejen přípravu oxidu uhličitého, ale také určení pH.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy. Žáci se seznámí se zpracováním hroznů a výrobou vína. Zároveň si zopakují základní učivo o sacharidech.
Pracovní list je vhodný pro žáky 2. stupně základní školy, ale i pro žáky střední školy. Žáci si zopakují základní vlastnosti kyseliny sírové a složení sacharózy.
Zajímá vás, jak funguje loterie? Jaký zisk může očekávat její provozovatel? Jaké jsou šance
majitele losu na výhru? Má smysl si kupovat více losů? Dočkáte se prvního pořadí ve Sportce?
Pokud hledáte odpovědi na takové otázky, prohlédněte si pracovní list.
Pro starověké řecké filosofy a matematiky byla čísla podstatou všech věcí. Některým číslům přikládali přímo mystický
význam. Jedním z takových bylo i číslo pět, které bylo základem pro mysteriózní útvar zvaný
pentagram.
Základním úkolem hudební akustiky je určit, které dvojzvuky jsou libozvučné a které jsou
nelibozvučné. Řešení nalezl už Pythagoras v harmonii celých čísel při svých pokusech s různě
dlouhými napjatými strunami. Chcete-li se o ladění dozvědět více, prohlédněte si
přiložený pracovní list.
Na konci 19. století vznikla technika skládání hudby zvaná dodekafonie. Chcete-li se dozvědět něco více o spojení matematiky s hudbou, podívejte se na přiložený pracovní list.
Co je dobré vědět před návštěvou kasina? Proč kasina prosperují, i když musí občas nějakému
hráči vyplatit veliké částky? Pokud hledáte odpovědi na podobné otázky, podívejte se na video a
příklady v pracovním listě.
První část pracovního listu (úkol č. 1) je zaměřena na vyhledávání informací o Antarktidě. Pracujte s internetem, odbornou literaturou či atlasem. Tuto část zpracujte ještě před sledováním videa. Druhou část pracovního listu (úkol č. 2 a 3) vypracujte v průběhu nebo po sledování videa.
Kromě úspěšného válčení založil Přemysl Otakar II. také mnoho středověkých měst (např. České
Budějovice, Vysoké Mýto, Kolín). Ve videu je zachyceno, jak to ve středověkém městě vypadalo. Úkolem pracovního listu je procvičit si geometrii v rovině na příkladech středověkých náměstí.
Kromě úspěšného válčení založil Přemysl Otakar II. také mnoho středověkých měst (například České
Budějovice, Vysoké Mýto, Kolín). Ve videu je zachyceno, jak to ve středověkém městě vypadalo. Při řešení následujících úloh si v pracovním listu procvičíme analytickou geometrii.
Už víme, že kostka cukru vznikla v roce 1841 v Dačicích a že zde má dokonce svůj památník.
I v tomto pracovním listu nám kostky poslouží k modelování různých staveb. Budeme zkoumat,
kolik kostek je potřebných k jejich sestavení.
Cukrová kostka vznikla v roce 1841 v Dačicích. Většinou se používá k oslazení čaje nebo kávy.
My si z kostek budeme stavět „rostoucí“ stavby a budeme sledovat, kolik kostek jsme v jednotlivých
stavbách použili. Podívejte se na video a vypracujte úlohy v pracovním listu.
Z videa víme, že v troposféře klesá teplota s rostoucí nadmořskou výškou. Naopak, jdeme-li
pod zemský povrch, teplota stoupá s rostoucí hloubkou. Právě tohoto jevu využívají tepelná
čerpadla. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na tento pracovní list.
Alpinisté dobře vědí, že ve vysokých horách budou vystaveni velmi nízkým teplotám. Také cestující
dopravních letadel se během letu mohou dozvědět, že okolní teplota vzduchu je nižší než - 50 °C.
Jak je to možné, když je letadlo blíže ke Slunci než na Zemi? Zjistěte ve videu a pracovním listu.
Česká archeologie má mezinárodní renomé. Nejde jen o významné nálezy v Egyptě, jak se dozvíte v úvodu videa. / Чеська археологія має міжнародне визнання. Це не тільки важливі знахідки в Єгипті, про що ви дізнаєтеся на початку відео.
Z nejstarších období lidských dějin nemáme písemné prameny, ale jsme odkázáni na hmotné prameny, které nám umožňují poznat historickou skutečnost. / У нас немає письмових джерел найдавніших періодів людської історії, але ми залежимо від матеріальних джерел.
Vypracováním pracovního listu si ověří, jakou mají představu o vzniku Měsíce, jak Měsíc vypadá a jak na Zemi působí. / Працюючи з робочим листом, вони перевірять, що вони знають про утворення Місяця, як виглядає Місяць і як він впливає на Землю.
Česko-ukrajinský pracovní list na téma Fotosyntéza – jeden z nejdůležitějších biochemických procesů na Zemi. Pojďme ji společně prozkoumat. / Фотосинтез - один з найважливіших біохімічних процесів на нашій планеті. Давайте дослідимо це разом.
Chladicí věž je zařízení, které je typické pro jaderné elektrárny. Jakou
výšku mají chladicí věže v Temelíně, se dozvíte ve videu, další rozměry si budete moci vypočítat
v pracovním listu. Podívejte se na video a vyřešte úlohy uvedené v tomto pracovním listu.
Odborník na chov mořských živočichů H. Dařbuján dostal v roce 1998 za úkol založit v olomoucké
zoologické zahradě akvárium pro chov žraloků. Díky obrovskému zájmu je současné akvárium
několikanásobně větší. Podívejte se na video a vyřešte úlohy v pracovním listu.
Pracovní list je vhodný pro žáky základní školy. Žáci si rozšíří znalosti o dusíku, zopakují si zápis chemickými symboly a výpočet hmotnostního zlomku.
Pracovní list je vhodný pro žáky základní školy. Žáci si zopakují základní znalosti o periodické soustavě prvků, názvy některých skupin a co je možné z PSP vyčíst.
Pracovní list je vhodný pro žáky střední školy. Žáci na základě experimentu pochopí štěpení jader atomu uranu a zopakují si základní pojmy z radioaktivity.
Pracovní list je určen pro studenty středních škol i 2. stupně základních škol a jeho cílem je seznámit se s přeměnou potenciální energie na kinetickou.
Málokdo z nás si uvědomuje, že konečné výsledky voleb jsou ovlivněny nejenom počtem
odevzdaných hlasů jednotlivým kandidátům, ale i způsobem, jak se z odevzdaných
hlasů určí celkový vítěz. Dostáváme se na pole takzvané volební matematiky, která ovlivňuje chod každé demokratické společnosti.
Málokdo z nás si uvědomuje, že konečné výsledky voleb jsou ovlivněny nejenom počtem
odevzdaných hlasů jednotlivým stranám, ale i způsobem, jak se z odevzdaných
hlasů určí celkový vítěz. Dostáváme se na pole takzvané volební matematiky, která ovlivňuje chod každé demokratické společnosti.
Průzkum veřejného mínění si klade za cíl zjistit rozložení určitých názorů ve společnosti nebo její
části. Výstupy výzkumů jsou publikovány v nejrůznějších médiích. Jak se správně
orientovat v takových výstupech, se naučíme právě v tomto pracovním listě.
Snad nikdy v historii neměla matematika a matematici tak zásadní vliv na další vývoj lidské
civilizace, jako během 2. světové války. Zkuste získat lepší představu o tom, jak obtížné bylo luštit šifry vytvořené
Enigmou z pracovního listu.
Koněpruské jeskyně v CHKO Český kras představují
nejdelší jeskynní systém v Čechách starý desítky milionů let s unikátní krápníkovou výzdobou.
Chcete-li se něco dozvědět o krápnících nebo způsobu, jak se určuje stáří kosterních pozůstatků,
podívejte se na pracovní list.