První část pracovního listu (úkol č. 1) je zaměřena na vyhledávání informací o Antarktidě. Pracujte s internetem, odbornou literaturou či atlasem. Tuto část zpracujte ještě před sledováním videa. Druhou část pracovního listu (úkol č. 2 a 3) vypracujte v průběhu nebo po sledování videa.
V dnešní hodině podrobněji prozkoumáme Jižní Ameriku, na jejímž objevování se významně podíleli také Češi. Hydrolog Bohumír Janský a jeho tým přepsali učebnice zeměpisu, když dokázali, že nejdelší řekou světa není Nil, ale Amazonka.
Vysoká míra porodnosti, nízká naděje na dožití, zaměstnanost převážně v zemědělství a neustále se opakující občanské války a vojenské převraty – těmito znaky bychom mohli charakterizovat většinu států subsaharské Afriky. V dnešní hodině prozkoumáme podrobněji Angolu, typickou zemi tohoto regionu.
Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a SŠ. Žáci pracují s atlasem. Úkol 1 je určen k práci před sledováním videa. Úkoly 2 a 3 jsou určené pro práci s videem.
Pracovní list je určený zejména studentům středních škol (je možné ho použít i pro žáky 2. stupně ZŠ). Cílem je vysvětlit podstatu problému Podněstří. Kromě videa je možné využít internet, kde student může vyhledat informace k problematice Podněstří.