Občas se vyskytnou situace, se kterými si sami neporadíme. Třeba když nás něco bolí, někdo má nehodu nebo někde hoří. Víte, kdo nám v těchto situacích pomůže? Znáte jejich telefonní čísla? Pojďte se je naučit.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Možná jste někdy zaslechli přirovnání „Šlape jako švýcarské hodinky“, „Je přesný jako švýcarské hodinky“ a podobně. Jak to bylo s hodinkami v minulosti a jaké hodiny používáme k měření času dnes, to se můžete dozvědět z videa a pracovního listu.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s vývojem měření času v průběhu historie. Na „obyčejném“ předmětu, jakým jsou kapesní hodinky si můžou uvědomit, jak se předměty denní potřeby proměňují.
Přes tematiku tržiště se dostaneme ke třem staročeským řemeslům. Žáci budou pracovat samostatně i sdílet informace ve skupině. K metodice patří pracovní list, kam žáci budou zapisovat informace z videí a který jim dá i prostor kreativně přemýšlet.
Cílem tohoto pracovního listu a následných aktivit je seznámit děti s povoláním skláře/sklářky a s tím, jak výroba skla probíhá a kde a kdy sklo vlastně vzniklo.
Hlavním cílem doporučených aktivit je seznámit děti s tradičními řemesly, které mají svou historii i u nás. Přiložená videa seznámí děti s dřevařskými řemesly, konkrétně s truhlářstvím a řezbářstvím, a rozdíly mezi oběma profesemi.
Pracovní list s řešením je primárně určen pro učitele středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
V tomto pracovním listu se podíváme na nejdůležitější sval lidského těla – srdce. Díky jeho práci cirkuluje v našem těle krev. Pokud přestane některá z jeho částí adekvátně pracovat, může to velmi rychle ohrozit lidský život. Jednotlivé úlohy z PL lze použít pro žáky na 2. stupni ZŠ a na SŠ.
Metodický list vás provede tematickou výukou zaměřenou na české kraje a města. Žáci si vyberou jedno město, které o prázdninách navštívili a vyhledají o něm historické i zeměpisné informace. Cílem je také rozvíjení digitální kompetence.
Pojmy projektová a tematická výuka bývají zaměňovány, v úvodu tedy oba pojmy kvůli snazší orientaci vysvětlíme. Integrovaná tematická výuka nabízí spojení učiva jednotlivých vzdělávacích oblastí v celek a klade důraz na komplexnost poznávání, při němž se uplatňuje řada mezipředmětových vztahů.
Žák připraví a naplánuje jednodenní výlet do okolí. Žák si prakticky vyzkouší tvorbu pozvánky na výlet s využitím digitálních technologií.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
V pracovním listu se zaměříme na zdravou stravu a zdravý způsob stravování jako důležité součásti zdravého životního stylu. Pracovní list poskytuje prostor pro reflexi a sebereflexi.
V rámci pokusu si ale budete moci sami vyzkoušet, jaké to je zjišťovat, jakou krevní skupinu má neznámý vzorek. / В рамках експерименту ви можете спробувати самостійно визначити, яку групу крові має невідомий зразок.
Jak si vyrobit lékárničku a vydat se tak na bezpečnou cestu se dozvíte v této příručce. / У цьому посібнику ви дізнаєтеся, як зробити аптечку та вирушити в безпечну подорож.
Pracovní list je primárně určen pro studenty středních škol. Za cíl si klade názorně představit význam a funkci krevních skupin. Mimo teoretické úkoly tak nabízí i pokus s běžně dostupnými pomůckami, který umožní simulovat srážení krve při mísení různých skupin.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na lanovky. Jaké druhy lanovek existují a mnoho dalšího se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na autobusy. Nejen to, jak se autobus vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na tramvaje. Nejen to, jak se tramvaj vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list je určený žákům 1. stupně ZŠ. Ověří znalosti o dopravních prostředcích se zaměřením na vlaky. Nejen to, jak se vlak vyrábí se dozvíte ve videu.
Tento pracovní list vám ukáže, jak by měla vypadat lékárnička na cestu, pokud se vydáte na výlet. Proč je lékárnička tak důležitá je vysvětleno ve videu.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o obyvatelích stromů. Víte, pro koho je strom obydlím?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Umíte popsat jednotlivé části stromu? Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Zamyslete se, jak pomoci zlepšit kvalitu životního prostředí. Princezna Prga vám v tomto pracovním listu pomůže zjistit, proč jsou stromy a další rostliny tolik důležité.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech a dřevu. Víte, podle čeho poznáte, jak je strom starý?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list je určený pro žáky 1. a 2. stupně ZŠ. Ověří vaše znalosti o stromech. Dokážete popsat jednotlivé části stromu?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list prověří vaše znalosti o stromech a živočiších, které můžete potkat nejen v lese. Víte, jaký je náš národní strom nebo kdo všechno patří do skupiny savců?
Zdroj: Vojenské lesy a statky dětem - www.deti.vls.cz, autor Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte Laternu magiku. Víte, kdy měla Laterna magika první představení? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte nejen to, ale i mnoho dalšího.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ a studentům střední školy ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdy začal působit činoherní klub? Pokud ne, pusťte si video, ve kterém se dozvíte spoustu dalších zajímavostí..
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte divadlo Semafor. Víte, jak vznikl název tohoto divadla? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Tento pracovní list určený žákům 1. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte prostředí divadla. Víte, kdo je to dramaturg a co dělá dramatik? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Tento pracovní list určený žákům 2. stupně ZŠ ověří, jak dobře znáte Divadlo Na zábradlí. Víte, které osobnosti byly pro toto divadlo klíčové? Pokud ne, pusťte si video, kde je vše vysvětleno.
Pracovní list pro žáky 1. stupně ZŠ, ve kterém si procvičíte, co jste se naučili o lese. Jak moc a v čem je pro nás les důležitý? Pokud si nejste něčím jistí, pusťte si video!
Prezentace z Metodického portálu www.rvp.cz vám vysvětlí, jaký mají lesy význam pro život člověka. Věděli jste, že každý les v České republice je chráněn podle zákona o ochraně přírody a krajiny jako významný krajinný prvek?
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zeměpis
Ekologie
Přírodopis
ČT edu nejsou pouze videa
12 809
videí
720
námětů do výuky
4 356
pracovních listů
1 213
pořadů
69
edukativních her
Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku
Novinky na e-mail
Pošleme vám, co nového se děje ve světě edu. Nová videa, témata, funkce a další.
Novinky posíláme jednou za měsíc. Nebudeme vám posílat žádný spam. Vložením e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.