Zde najdete metodický list k aktivitám Zahradník sklízí zeleninu a ovoce. Cílem tématu je seznámení s různými druhy ovoce a zeleniny, podpora a rozvoj smyslového vnímání – děti budou ovoce a zeleninu poznávat podle vzhledu, chuti a vůně – a zároveň posilování povědomí o zdravém stravování.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou pomáhat zahradníkovi naložit sklizeň do vozíku a roztřídit ji do bedýnek pomocí řady jednotlivých aktivit.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou mít za úkol dělat puntíky na obrys dýně pomocí barev. Tečkovat mohou třeba tyčinkami do uší nebo prsty.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti budou tvořit dýni dle své fantazie pomocí usušených listů, klacíků nebo třeba kousků barevného papíru.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Děti se zúčastní akce zvané Bramboriáda, kde se zapojí do množství aktivit a soutěží. Zjistí, co všechno se dá dělat s bramborami.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Dejte dětem za úkol spočítat ovoce a zeleninu na obrázku. Výsledek označí do čtverečků a obrázky si vybarví.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Přečtěte dětem příběh a ukazujte obrázky, děti podle nich budou doplňovat slova do příběhu o zahradníkovi.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Přiřazujte s dětmi kolečka k odpovídajícím druhům ovoce a zeleniny, procvičte s nimi si jejich barvy a detaily.
Návod na zapojení aktivity do výuky naleznete v metodice k lekci. Vystřihněte si se žáky zahradníky, ovoce i zeleninu a zahrajte si hru s házením kostkou. Procvičí si nejen stříhání a lepení.
Housenky se pohybují pomocí nohou. Nohy jim slouží také k tomu, aby se lépe přichytily na povrchu. Při lezení dělají různé kreace. Pokuste se tyto kreace ztvárnit pomocí provázku.
Abyste mohli hmyz pozorovat zblízka, můžete ho sbírat do sklenice. Ale pozor! Myslete na to, že naše prsty jsou velice silné. S těmito křehkými tvory se musí zacházet opatrně… Já tady mám také jednu sklenici. Poznáte, která zvířátka se nacházejí ve sklenici?
Hmyz je v přírodě velmi důležitý, protože opyluje květiny a je potravou pro ptactvo.
Včely létají z květu na květ a sbírají pyl na med. Ten si včely ukládají v plástvi, která se skládá z šestihranných políček. Pomůžete včelám najít jejich místo v plástvi podle písmena?
Pracovní list děti seznámí s pojmem Letní Slunovrat. Pracovní list je určen žákům 2. a 3. tříd. / Робочий аркуш знайомить дітей з поняттям "Літнє сонцестояння". Призначений для учнів 2-х та 3-х класів.
Pracovní list děti seznámí s pojmem LETNÍ SLUNOVRAT a formou několika cvičení pomůže dětem upevnit představu o délce noci a dne. Pracovní list také připomene, jak se orientovat v kalendáři.
O svatojánské noci se říká, že je kouzelná. Už naši předci během ní praktikovali různé rituály, aby si přičarovali lásku a štěstí. V následujícím videu se o ní dozvíte další zajímavosti.
Národní zemědělské muzeum pro vás připravilo obrázkovou statistiku plnou zajímavostí ze světa ryb a rybářů. Dozvíte se nejen zajímavosti o rybách, ale také jak se staví rybníky nebo jak se stát rybářem. (www.nzm.cz)
Pracovní list pro žáky 2. stupně a střední školy. Obsahuje slepou mapu ČR, prohlubuje poznatky o biosférických rezervacích, procvičuje znalosti spojené s třeboňskými rybníky (fauna, historie).