Historie.cs

Přední odborníci diskutují o vybraných tématech z českých a československých dějin. Současná reflexe historických momentů v širších souvislostech.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Stupeň vzdělávání:

Předměty:

Pracovní listy

Zobrazuji 1-36 z 394

Pracovní list: Seznamte se s Bedřichem Smetanou

Pracovní list slouží pro seznámení s významným českým skladatelem Bedřichem Smetanou. Na základě informací z videí zpracujte s žáky kreativní formou život, zájmy a postoje Smetany. Co by vzkázal dnešní české hudbě? A jaké dílo z jeho tvorby žáky nejvíce oslovuje?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura
Hudební výchova

Seznamte se s Karlem Havlíčkem Borovským (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Karlem Havlíčkem Borovským (pro žáky ZŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky základních škol. Na základě informací z videí o Karlu Havlíčku Borovském zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Pracovní list: Kultura první republiky – film, hudba, divadlo, výtvarné umění

Tento pracovní je určen pro žáky 9. třídy ZŠ. Mezi jeho hlavní cíle patří, aby žák vybral podstatné informace z výchozího zdroje (z videí) a aby popsal, jak a proč na něj působí vybraná umělecká díla.
2. stupeň ZŠ
Dějepis

Pracovní list: Kultura první republiky – architektura

Tento pracovní list se zaměřuje se na téma prvorepublikové architektury, největší pozornost je věnována stylu funkcionalismu. Je určen pro žáky ZŠ i SŠ a k jeho vypracování stačí 1 vyučovací hodina. Žák na základě vlastního úsudku porovná stavby a z tohoto porovnání vyvodí typické rysy stylu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis

Seznamte se s Františkem Gellnerem

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Na základě informací z videí o Františku Gellnerovi zpracujte s žáky kreativní formou jeho život, zájmy a postoje.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Franzem Kafkou (pro žáky SŠ)

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Franze Kafky a vybízí studenty k diskuzi, zda měl Max Brod vydat Kafkovo dílo i přes jeho přání, aby vše spálil.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Františkem Palackým

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Františka Palackého a přináší žákům podněty k diskuzi, proč je Palacký označovaný za „Otce národa".
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Digitální kompetence
Štítek Čtenářská gramotnost

Seznamte se s Bohumilem Hrabalem

Pracovní list slouží pro zpestření výuky literatury a je určený pro žáky středních škol. Seznamuje hravou formou s osobností Bohumila Hrabala, přináší žákům tipy na zfilmované adaptace jeho literárních děl a také nabízí výběr Hrabalových knih, které stojí za to si přečíst.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čteme s porozuměním Františka Gellnera

Pracovní list je určený žákům středních škol a zaměřuje se na čtení s porozuměním. Úkolem žáků je odpovědět na otázky k interpretaci básně Františka Gellnera a označit v básni verše, které zobrazují Gellnera jako v té době zapřisáhlého anarchistu.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Čteme s porozuměním Bohumila Hrabala

Pracovní list pracuje s ukázkou Hrabalovy eseje Hra o pravdu a zaměřuje se na čtení s porozuměním. V práci s textem dochází k integraci jazykové, slohové i literární činnosti, v tomto případě i s jistými přesahy do historie a filozofie. Pracovní list je určen pro vyšší ročníky gymnázia.
Střední škola
ČJ a literatura
Štítek Čtenářská gramotnost

Jak mohou rodiče pomoci svým dětem vyrovnat se s následky mimořádné události

Děti, které prožily mimořádnou událost, potřebují naši zvýšenou pozornost, oporu a ochranu. Centrum LOCIKA proto připravilo několik rad a tipů, jak pomoci dětem, aby se s tíživými událostmi lépe vyrovnaly.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Střední škola
O vzdělávání
Psychologie a sociologie

ČT edu nejsou pouze videa

1 300

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání