Metodické doporučení je zaměřeno na získávání informací a následnou práci s nimi. Je určeno pro žáky 4. až 5. ročníků. Práce s informacemi, jejich ověřování, zpracování a uvádění zdrojů směřuje k rozvíjení digitální kompetence.
Žáci dostanou za úkol vytvořit vlastní audiozáznam svého pečení. Hlavním cílem doporučených aktivit v MD je seznámit žáky s pracovním postupem, posílit u žáků finanční gramotnost a rozvíjet pracovní dovednosti s audiovizuálními technologiemi. Úkol je vhodný pro 4. až 5. třídu
Žák porozumí textu v kontextu zhlédnutého videa, vyvozuje význam slov, která jsou podstatná
k pochopení textu. Podle návodu vytvoří podobné video (návod/recept) a prezentuje je.
www.gramotnosti.pro/epublikace // autoři: PPUC-ČG-OVU-tým
Pracovní list je určen pro žáky 3.–4. ročníků. Pracovní list přibližuje žákům informace o plodech a kořenech plných vitamínů, zároveň rozvíjí digitální kompetence.
Tento pracovní list je určen žákům 1. stupně ZŠ. Děti se dozví více o zdravých potravinách a zároveň se naučí si ověřovat informace pomocí digitálních technologií.
Pracovní list je určen žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je seznámit žáky s vyhledáváním informací pomocí digitálních technologií a zapisování dat do tabulky. Pracovní list obsahuje cvičení, která spojuje téma Den otců. Pomůcky: lepidlo, staré tričko, nůžky.
Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. / Робочий аркуш створений для формування у дітей усвідомлення здорового харчування та здорового способу життя.
Pracovní list je určen pro žáky 5. Ročníků. Směřuje k rozvíjení čtenářské a matematické gramotnosti a při využití online zdrojů i ke gramotnosti digitální. / Робочий лист призначений для учнів 5 класу. Спрямований на розвиток читацької, математичної та цифрової грамотності.
Pracovní list je vytvořený za cílem rozvoje povědomí o zdravé stravě u dětí a zdravém způsobu života. Děti se naučí vyrobit si zmrzlinu, připravit si zdravou svačinku a vzít si vše na piknik.
Pracovní list je určen pro žáky 5. ročníků. Je zaměřen na posuzování informací z různých zdrojů, jejich propojování, zjišťování a zaznamenávání. Pracovní list je možné využít pro skupinovou i individuální práci.