90’ ČT24

Devadesát minut, které v kontextu objasní hlavní témata dne. Interaktivní zpravodajský pořad, do kterého se mohou prostřednictvím dotazů zapojit i diváci.

Zde najdete všechny materiály k tomuto pořadu

Rozšiřující materiály:

Předměty:

Pracovní listy

70 listů

Pracovní list: Olympijské hnutí v 21. století

Sport, a zejména ten vrcholový není již dávno apolitický, i když to o něm tvrdí někteří politici i sportovci. Je to politika a byznys, byznys především. Pořádání olympiády dnes často provázejí různé diskuze o dodržování lidských práv a o možném bojkotu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Člověk a společnost

Pracovní list: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem (1. stupeň ZŠ)

Cílem pracovního listu je seznámení žáků s výjimečnými sportovci a porozumění vlastnostem, které je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Metodické doporučení: Výjimeční sportovci můžou být naším vzorem

Metodické doporučení má za cíl seznámit žáky s výjimečnými sportovci a pomoci jim porozumět tomu, které vlastnosti je činí výjimečnými.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Příběhy olympioniků (2. stupeň a SŠ)

Pracovní list k námětu do výuky Dějiny olympiády, který je součástí vybrané kapitoly Olympijské hry. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Euro a já, občan České republiky

Tématem pracovního listu je jednotná měna Evropské unie, konkrétně pak otázka jejího zavedení v České republice. Žáci jsou v rámci jednotlivých úkolů vedeni ke zpracování a analýze informací a osvojení si odborných pojmů, ale také k vyjádření svých názorů a postojů.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Euro, mít či nemít?

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si různých rovin souvisejících s přijetím jednotné měny Evropské unie. Žáci pracují s odbornými informacemi, propojují je s aktuálním děním ve společnosti, politickým prostředí a v neposlední řadě se nad tématem sami zamýšlí.
Střední škola
Člověk a společnost
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Jak zamést s mým odpadem (zkrácená varianta)

Cílem aktivity je představit žákům několik praktických tipů, jak snížit produkci odpadu. Doporučené video slouží jako motivace, pracovní list na něj není vázaný.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Odpady: vytříbené třídění třeba ve třídě

Aktivita volně navazuje na akci Ukliďme Česko a na doporučená videa, ale není na ně přímo vázaná. Cílem je připravit a vytvořit konkrétní opatření na omezení odpadu nebo jeho cílenější třídění.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Televizní zpravodajství včera, dnes a zítra

Cílem pracovního listu je vést žáky k uvědomění si vývoje televizních zpravodajských relací z hlediska obsahu, formy zpracování či vlivu politického uspořádání státu. Žáci při plnění úkolů objevují dílčí souvislosti a vyjadřují svůj názor.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Televizní veřejnoprávní zpravodajství pod lupou

Cílem pracovního listu je motivovat žáky k přemýšlení o hranicích svobody slova v mediálním světě. Úkoly vedou žáky k analyzování konkrétních mediálních obsahů i k obecnějším úvahám o svobodě médií a zpravodajství.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Střídání letního a zimního času

Cílem pracovního listu je, aby si žáci uvědomili, proč dochází ke střídání zimního a letního času. Je určen pro žáky 4.–5. ročníků.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka

Pracovní list: Střídání času

Cílem pracovního listu je uvědomit si změny, které s sebou přináší střídání letního a zimního času. Jeho důsledky můžeme pociťovat hlavně sami na sobě. Postřehneme je ale i v přírodě.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Prvouka
Štítek Digitální kompetence
Štítek Digitální kompetence

Pracovní list: Konec střídání času

Pracovní list vede žáky k povědomí o fungování legislativního procesu v Evropské unii a k uvědomění si složitosti tohoto procesu, a to prostřednictvím tématu střídání časů.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Časová náročnost:
20 minut

Řešení pracovního listu: Jak zamést s mým odpadem

Řešení pracovního listu Jak zamést s mým odpadem k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Jak zamést s mým odpadem

Zadání pracovního listu Jak zamést s mým odpadem k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list s řešením: Informační válka

Řešení k pracovnímu listu Informační válka.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika

Pracovní list: Informační válka

Pracovní list je určen pro žáky 8.-9. třídy ZŠ nebo studenty SŠ. Pomůcky nejsou potřeba. Cíl pracovního listu: Vzdělat žáky o existenci a metodách informační války jako nenásilného a rafinovaného způsobu „boje“, kterým organizace, státy a mocnosti prosazují svoje zájmy mezi ostatními.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Informatika
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Šetření energií doma, ve škole, v obci

Cílem pracovního listu je pomoci žákům zmapovat jejich povědomí o možnostech šetření energií a úspor. Prací na pracovním listu u žáků rozvíjíme schopnost spolupráce, logické a kreativní myšlení a podněcujeme je k přemýšlení o vlastním jednání a činnostech.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Státní symboly po rozdělení Československa

Co vše patří mezi státní symboly České republiky? Co symbolizuje dvojramenný kříž, který je součástí slovenského státního znaku? Připomeňte si, jak se měnil československý státní znak i to, jak vznikala podoba české vlajky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list s řešením: Státní symboly po rozdělení Československa

Řešení k pracovnímu listu Státní symboly po rozdělení Československa.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis

Pracovní list: Volby roku 1992

Po dvou letech se v Československu konaly další svobodné volby. Paradoxně jejich vítězové v Čechách a na Slovensku společně zrealizovaly rozdělení státu. Tento pracovní list je zaměřen na úvahu nad jejími výsledky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Rozpad státu z dnešního pohledu

Československo zmizelo z mapy světa k 1. 1. 1993. Příčiny zániku společného státu se samozřejmě hodnotí jinak z perspektivy politika v roce 1992 a jinak s odstupem několika desítek let.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Dělení majetku a vytyčování hranic

Političtí reprezentanti Československa se v létě 1992 dohodli na rozpadu státu, ke kterému mělo dojít již za šest měsíců. Během této doby si nástupnické státy musely hlavně rozdělit majetek a vytyčit nové hranice.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Jak na volbu prezidenta / Робочий лист: Як обирати президента

Cílem pracovního listu je osvojit si postup, jak na prezidentskou volbu, i aspekty, které musí být splněny, aby volba proběhla hladce a byla platná. / Метою робочого листа є вказати метод , як обирати президента, і аспекти, які мусять бути виконані, щоб голосування пройшло плавно і було дійсне.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Prezident jako osobnost, která umí zaujmout

Cílem pracovního listu je dovést žáky k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvinout jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. Poslední úkol je vhodné plnit přímo na internetové stránce, čímž se zvyšuje možnost rozvoje kreativity, angličtiny a digitální kompetence.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Prezident jako osobnost, která umí zaujmout / Робочий лист: Президент як кризовий менеджер та інші здібності

Cílem pracovního listu je dovést žáky k jasné představě o vlastnostech prezidenta, rozvinout jejich schopnost spolupráce, kritického myšlení a kreativity. / Метою робочого листа є довести учнів до чіткого поняття про здібності президента, розвинути їхні здібності співпраці.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Volí se prezident

Jak je volen prezident? Jaké jsou jeho pravomoci? A co naopak nemůže? To vše najdete v přehledu toho nejdůležitějšího, co byste měli o hlavě státu vědět.
Střední škola
Člověk a společnost

Pracovní list: Jak na volbu prezidenta

Cílem pracovního listu je osvojit si postup, jak na prezidentskou volbu, i aspekty, které musí být splněny, aby volba proběhla hladce a byla platná. Žák potřebuje psací potřeby, výtisk pracovního listu a přístup k internetu. Pracovní list rozvíjí občanskou a digitální kompetenci.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Štítek Digitální kompetence
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Odpovědný redaktor Jakub Arbes

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Vězeň Václav Havel

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Jan Zahradníček ve vězení

Pracovní list pro žáky středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Jakub Arbes

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Ivan Klíma v Terezíně

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Dvojnásobný vězeň Jiří Stránský

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Cenzura

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
ČJ a literatura

Pracovní list: Arnošt Lustig o holokaustu

Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
2. stupeň ZŠ
ČJ a literatura

Pracovní list: Česká republika je součástí EU / Робочий лист: Чехія є частиною ЄС

Tento materiál by měl sloužit ke zpestření výkladu o Evropské unii. / Цей матеріал має допомогти краще зрозуміти, що таке Європейський Союз.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Česká republika je součástí EU

Tento materiál by měl sloužit ke zpestření výkladu o Evropské unii. Žáci poznají rozdíl mezi Evropou a Evropskou unií, dokážou vysvětlit základní principy, symboly a znaky evropského společenství a jsou schopni vyjmenovat, které státy jsou dnes jeho součástí. Určeno pro žáky 2. stupně.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Země EU a jejich hodnoty

V pracovním listu si žáci procvičí znalosti o Evropské unii (EU). Dokáží vyjmenovat, které země do tohoto evropského společenství patří, a objasnit hodnoty a zásady EU. Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Pomůcky: pracovní list, internet, psací potřeby.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Význam EU v každodenním životě

V tomto pracovním listu si žáci uvědomí důležitost Evropské unie (EU) v každodenním životě. Jaký přínos má EU pro každého z vás? Pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ. Pomůcky: pracovní list, internet, psací potřeby.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Cestujeme po EU

Pracovní sešit pro žáky na 1. stupni, který je hravou formou seznámí s jednotlivými zeměmi Evropské unie a procvičí jejich dosavadní znalosti.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Poznáváme Evropu

Pracovní sešit pro žáky na 1. stupni, který je hravou formou seznámí s jednotlivými zeměmi Evropské unie.
1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Zeměpis
Časová náročnost:
25 minut

Prezentace: Představení Evropské unie

V této prezentaci se žáci seznámí se strukturou i historií Evropské unie.
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Co víte o EU?

V tomto pracovním listu si studenti procvičí znalosti o Evropské unii.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Vznik Evropské unie

V tomto pracovním listu si studenti připomenou a procvičí znalosti o historii EU.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Problém odpad - chce to nápad!

Pracovní list se věnuje problematice odpadů a jak s nimi v každodenním životě zacházet. Konkrétněji se zabývá tématem vratných kelímků, dotovaných kompostérů, bioodpadu v bytě a tzv. svátkům konzumu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Problém odpad - chce to nápad! (Řešení pro učitele)

Pracovní list se věnuje problematice odpadů a jak s nimi v každodenním životě zacházet. Konkrétněji se zabývá tématem vratných kelímků, dotovaných kompostérů, bioodpadu v bytě a tzv. svátkům konzumu.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
20 minut

Pracovní list: Lyžování

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům zajímavosti o lyžování.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Krasobruslení

Formou několika hravých úkolů v pracovním listu na téma krasobruslení si děti procvičí zejména grafomotoriku. Pracovní list je určen především žákům prvních tříd. Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Akrobatické lyžování

Cílem pracovního listu je přiblížit žákům různé disciplíny akrobatického lyžování.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
15 minut

Řešení pracovního listu: Hokej

Zde naleznete řešení k pracovnímu listu Hokej.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví

Pracovní list: Hokej

Pracovní list seznamuje s významnou osobností českého hokeje a výrobou puků. Součástí je i hokejový slang. Je určen starším žákům prvního stupně. Cílem pracovního listu je umět využít informace z námětových videí.
1. stupeň ZŠ
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list pro 3. a 4. třídu: Krasobruslení

Pracovní list obsahuje několik úkolů na téma „krasobruslení“, které je jednou z disciplín olympijských her. Děti si zopakují informace o vzniku a historii krasobruslení. Pracovní list je určen především žákům třetích a čtvrtých tříd. Děti budou potřebovat psací potřeby a pastelky.
1. stupeň ZŠ
Přírodověda Vlastivěda
Výchova ke zdraví
Časová náročnost:
20 minut

Václav Havel: Před rokem 1989

Pracovní list k námětu do výuky Václav Havel před rokem 1989, který je součástí vybrané kapitoly Václav Havel. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
Střední škola
Dějepis
Časová náročnost:
15 minut

Řešení pracovního listu: Jsi trash (hero)?

Řešení pracovního listu Jsi trash (hero)? k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Jsi trash (hero)?

Zadání pracovního listu Jsi trash (hero)? k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Pracovní list: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2)

Zadání pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2)

Řešení pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (2) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Pracovní list: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1)

Zadání pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie
Časová náročnost:
30 minut

Řešení pracovního listu: Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1)

Řešení pracovního listu Češi: premianti žlutých kontejnerů? (1) k námětu do výuky: Celosvětový den úklidu: Jak na odpad?
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Ekologie

Metodický list: Úkoly politika

Metodický list k námětu do výuky Zastupitelská demokracie a volby, který je součástí vybrané kapitoly Volby: K čemu jsou a jak probíhají. Vhodný pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Úkoly politika

Pracovní list k námětu do výuky Zastupitelská demokracie a volby, který je součástí vybrané kapitoly Volby: K čemu jsou a jak probíhají. Vhodný pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
45 minut

Pracovní list: Demokratická společnost

Pracovní list k námětu do výuky Zastupitelská demokracie a volby, který je součástí vybrané kapitoly Volby: K čemu jsou a jak probíhají. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Metodický list: Volby

Metodický list k námětu do výuky Zastupitelská demokracie a volby, který je součástí vybrané kapitoly Volby: K čemu jsou a jak probíhají. Vhodný pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost

Pracovní list: Volby

Pracovní list k námětu do výuky Zastupitelská demokracie a volby, který je součástí vybrané kapitoly Volby: K čemu jsou a jak probíhají. Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
2. stupeň ZŠ
Člověk a společnost
Časová náročnost:
15 minut

Pracovní list: Apollo 11 - Průběh letu na Měsíc

Pracovní list č. 1 ke kolekci Apollo 11: Člověk vstupuje na Měsíc
Střední škola
Věda a technika
Časová náročnost:
25 minut

Pracovní list: Apollo 11 - Přínosy a inspirace

Pracovní list č.2 ke kolekci Apollo 11: Člověk vstupuje na Měsíc
Střední škola
Věda a technika
Časová náročnost:
20 minut

ČT edu nejsou pouze videa

1 212

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání