Stačí jen jedna špatně zvolená věta a každý z nás se může cítit špatně kvůli tomu, jak vypadá. Někdy může taková situace zajít do extrému a hluboce ovlivňovat naše psychické zdraví. A je také možné, že jsme tímhle způsobem někomu neúmyslně ublížili my. Nastolte ve třídě zásady respektujícího soužití a komunikace, aby se v kolektivu a ve svém těle všichni cítili dobře.
Jak pracovat s videi a pracovními listy v hodině na 2. stupni a na SŠ:
Krátká videa z dokumentu Tělo v mé hlavě otevřou ve třídě potřebná témata. Žáci se následně pomocí komiksů naučí jednat s lidmi ve svém okolí, aby je nezraňovali. Zároveň se zamyslí nad tím, jak si mohou definovat, co smí a nesmí jejich okolí směrem k nim. Součástí materiálů jsou i metodiky pro učitele.
Cílem je:
Téma může u dospívajících dětí otevřít bolavou oblast a je důležité, aby vyučující během práce s pracovními listy vyjádřené pocity dětí neshazovali, ale validovali (uznávali), a zároveň si nastavili hranice, co ještě v roli pedagoga/pedagožky zvládnou. Je dobré se předem seznámit se základními body první psychické pomoci.