Princip globálního oteplování: skleníkový efekt

Skleníkový efekt je přirozený proces, který udržuje Zemi obyvatelnou. Lidská činnost, zejména spalování fosilních paliv, však tento jev zesiluje a tím urychluje klimatické změny. Globální oteplování je tak úzce spojeno s naším každodenním životem.

Princip globálního oteplování: skleníkový efekt

Žáci budou při práci s videi a výukovými materiály hledat odpovědi na následující otázky:

  • Jaké faktory ovlivňují globální klima a intenzitu změn?
  • Jak souvisí s klimatickou změnou emise skleníkových plynů?
  • Jakými způsoby hospodářská činnost člověka klimatickou krizi posiluje? 


Videa k námětu

Materiály k námětu

Klimatická změna: důkazy (verze pro učitele)

Jak se měří klimatická změna? Časový průběh koncentrací CO2 a kyslíku ukazuje roční cykly fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Žáci budou analyzovat graf znázorňující cyklus koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře a tím zjistí jak tento mechanismus funguje.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Klimatická změna: důkazy (verze pro žáka)

Jak se měří klimatická změna? Časový průběh koncentrací CO2 a kyslíku ukazuje roční cykly fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Žáci budou analyzovat graf znázorňující cyklus koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře a tím zjistí jak tento mechanismus funguje.

Cykly koncentrací oxidu uhličitého a kyslíku v atmosféře

Graf znázorňující časový průběh koncentrací CO₂ a kyslíku ukazuje roční cykly dýchání a fotosyntézy i dlouhodobé důsledky spalování fosilních paliv. Materiál: web faktaoklimatu.cz.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Pracovní list: Zdroje energie v ČR

Tento pracovní list je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Řešení pracovního listu: Zdroje energie v ČR

Zde najdete řešení pracovního listu Zdroje energie v ČR. Ten je určen pro žáky 2. stupně ZŠ a středních škol. Žák v PL charakterizuje některé zdroje elektrické energie v ČR a třídí je podle toho, zda jsou udržitelné, či ne.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Fyzika

Skleníkový efekt a zdroje energie v Česku (verze pro žáka)

Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Skleníkový efekt a zdroje energie v Česku (verze pro učitele)

Pokud nezměníme svůj přístup k využívání zdrojů, bude jen stěží možné označit rozvoj civilizace za udržitelný. Jak v budoucnu uspokojíme své energetické potřeby? Zamyslete se nad tímto problémem společně se svými žáky.
2. stupeň ZŠ
Střední škola
Zeměpis
Ekologie

Okruhy

Globální klimatická krize probíhá tady a teď a dotýká se každého z nás. Zásadně proměňuje přírodní i společenské systémy. Abychom jí dokázali účinně čelit, je nezbytné porozumět jejím příčinám,…

Zeměpis · Biologie · Ekologie · Přírodopis
44 15

ČT edu nejsou pouze videa

1 326 pořadů

1 326

pořadů

Každý měsíc
přibývají na ČT edu
desítky nových
materiálů
pro
vaši výuku

Probíhá načítání