Největší portál vzdělávacích videí v ČR
menu

Aritmetika

Rozšiřující materiály:

Délka videa:

Stupeň vzdělání:

Vybrané filtry:

Smazat vše

Stupně:

Témata:

Řadit podle:

Seřadit podle...

Zobrazuji 1-24 z 94
Zaokrouhlování
06:09

Zaokrouhlování

Kájovi dělá problém zaokrouhlování čísel, a tak mu není jasné, proč mu z matematiky vychází dvojka. Naštěstí mu kamarádi vysvětlí, proč se čísla končící číslicí 5 zaokrouhlují směrem nahoru, i to, jak se zaokrouhluje na řád desítek, stovek a tisíců. S jejich pomocí Kája pochopí, že ne vždy potřebujeme znát přesná čísla a proč je lepší pracovat se zaokrouhlenými čísly.

Pamětné násobení
03:47

Pamětné násobení

Násobilka není vůbec jednoduchá. Ze začátku nám může dát pořádnou práci se ji naučit. Musíme zapojit paměť. Jak si můžeme pomoci udělat si z násobení zábavnou hru? To vám ukáže Kája.

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly
24:52

UčíTelka (5. tř.): Začínáme s desetinnými čísly

Když děti učí telka! Naučme se spolu s žáky 5. ročníku, jak správně číst, modelovat a zapisovat desetinná čísla. Nejprve si převedeme zlomky na číselnou osu. Procvičíme jejich čtení a zápis. Pak si vyzkoušíme, k čemu nám slouží v praxi. Budeme přelévat kapalinu do odměrných válců, počítat s eury a stále u toho převádět na desetinná čísla. Jako číslená osa nám poslouží pravítko.

UčíTelka (4. tř.): Procvičujeme převody jednotek
22:47

UčíTelka (4. tř.): Procvičujeme převody jednotek

Když děti učí telka! Pojďme se společně s žáky 4. ročníku naučit převody jednotek. Budeme převádět jednotky délky, času, hmotnosti a objemu. Děti se naučí hravě používat převodníkové tabulky a vytvářet si vlastní úlohy na převody jednotek.

Zlomky
07:31

Zlomky

Mat, Ema a Tika seznamují Káju s jednoduchými zlomky. Ještě předtím, než mu na kousku pizzy ukážou základní početní operace, mu přiblíží samotné pojmy zlomek, zlomková čára, čitatel a jmenovatel. A poté se již společně vrhnou na sčítání a odčítání zlomků se společným jmenovatelem, s různými jmenovateli, převod zlomků na společného jmenovatele a na krácení zlomků.

Přednost matematických operací
04:30

Přednost matematických operací

Při sčítání a odčítání na pořadí nezáleží, ale jak je to s násobením a dělením? A co když se všechno sejde dohromady? Přednost matematických operací činí Kájovi velké problémy. Naštěstí má po ruce kamarády, kteří mu vztahy mezi základními početními operacemi rádi vysvětlí. A nezapomenou zmínit ani důležitou roli závorky nebo znaménka.

UčíTelka (1. tř.): Čísla od 11-20
26:25

UčíTelka (1. tř.): Čísla od 11-20

Když děti učí telka! Naučme se se žáky 1. ročníku, jak číst a psát čísla do 20. Nejprve si společně vytvoříme číselnou řadu a čísla si přečteme. Následně si pověsíme trička na prádelní šňůru podle správného pořadí. Zahrajeme si hru Myslím si číslo a v závěru si poskládáme a spočítáme žetonky.

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky
20:41

UčíTelka (3. tř.): Zaokrouhlování na stovky

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 3. ročníku správně zaokrouhlovat na stovky. Nejdříve si připomeneme základní principy zaokrouhlování na číselné ose. Následně si procvičíme dovednost zaokrouhlování na skutečných situacích ze života kolem nás.

UčíTelka (3. tř.): Měříme na centimetry a milimetry
25:49

UčíTelka (3. tř.): Měříme na centimetry a milimetry

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 3. ročníku měřit s přesností na centimetry a milimetry. Lenka Švimberská ukáže dětem, jak se dříve měřila délka. Jak dlouhý je loket nebo palec? Ukážeme si i převody jednotek délky. Na vlastní kůži si zkusíme, jak nám měření půjde. Kolik centimetrů měří naše chodidlo? Podívejte se.

UčíTelka (4. tř.): Začínáme se zlomky
22:09

UčíTelka (4. tř.): Začínáme se zlomky

Když děti učí telka! Naučme se spolu se žáky 4. třídy, jak správně modelovat, zapisovat a číst zlomky. Nejprve se zahřejeme rytmickou rozcvičkou. Poté rozdělíme pizzu na jednotlivé části a vyvodíme, jak správně zapisovat zlomky. V dalším cvičení se je naučíme číst a skládání z papíru nám pomůže pochopit vztah mezi celkem a jeho částmi.

UčíTelka (2. tř.): Násobilka 4
23:24

UčíTelka (2. tř.): Násobilka 4

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 2. ročníku násobilku 4. Zacvičíme si s násobky čtyř, naučíme se je vyhledávat v tabulce násobků a příklady si procvičíme při znázornění.

Prvočísla
12:32

Prvočísla

Jak zjistíme, které číslo patří mezi prvočísla? A co to vůbec jsou prvočísla? Třeba nám pomůže Erathostenovo síto. Že nevíte, co to je? Podívejte se, jak si s pátráním poradil Kája s Matem, Emou a Tikou.

UčíTelka (1.–2. tř.): Jsme sousedé
18:47

UčíTelka (1.–2. tř.): Jsme sousedé

Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky zopakovat orientaci v prostoru. Procvičíme si pravolevou orientaci, vyvodíme čísla do 20 a čísla sousední.

Dělení
02:40

Dělení

Kájovi se nedaří rozdělit 17 bonbonů mezi své 4 kamarády. Za využití číselné osy však princip dělení v rámci malé násobilky rychle pochopí. K tomu mu pomůže i názorně předvedená souvislost mezi dělením a násobením. Netrvá dlouho a Kája hravě zvládne i dělení se zbytkem.

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi
25:40

UčíTelka (5. tř.): Seznámení s římskými číslicemi

Když děti učí telka! Naučme se s žáky 5. ročníku používat římské číslice. V úvodu lekce se zamyslíme, kde všude se můžeme s římskými číslicemi setkat. Jde například o hodiny, jména panovníků nebo roky vydání knih. Seznámíme se s pravidly zápisu a čtení římských číslic.

Čísla a číslice
05:30

Čísla a číslice

Mat, Ema a Tika vysvětlí Kájovi důležitost čísel a na příkladu nakupování ho seznámí s jejich využitelností v reálném životě. Poučí ho také o rozdílu mezi číslicemi arabskými a římskými a ukáží mu, jak se římské číslice tvoří.

UčíTelka (5. tř.): Zaokrouhlování desetinných čísel
23:40

UčíTelka (5. tř.): Zaokrouhlování desetinných čísel

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku zaokrouhlovat desetinná čísla. Zopakujme si, která čísla zaokrouhlujeme nahoru a která dolů. Zaokrouhlujme různá desetinná čísla a přiřazujme je k číslům celým.

UčíTelka (2. tř.): Násobilka tří
23:53

UčíTelka (2. tř.): Násobilka tří

Když děti učí telka! Naučme se společně se žáky 2. ročníku, jak se násobí třemi. Nejprve si vyvodíme zápis násobení pomocí jablíček a opakovaného sčítání. Následně si pomocí těstovin a luštěnin vytvoříme skupinky po třech. Pak si vše procvičíme na matematických hrách s kartičkami a s míčem.

UčíTelka (4. tř.): Počítáme do milionu
21:48

UčíTelka (4. tř.): Počítáme do milionu

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 4. ročníku číst čísla do milionu a orientovat se tak v dlouhé číselné řadě. Budeme hledat číslo hned před daným číslem nebo hned za ním. A kdy budeme potřebovat počítat s tak velkými čísly? Kde se s nimi potkáme?

UčíTelka(1.–2. tř.): Rodokmen
00:00

UčíTelka(1.–2. tř.): Rodokmen

Když děti učí telka! Pojďte si společně s mladšími žáky zopakovat názvy členů rodiny. Budeme společně počítat a porovnávat věk jednotlivých členů rodiny. Vyřešíme slovní úlohu.

Sčítání a odčítání
05:59

Sčítání a odčítání

Kája by si rád koupil časopis, jenže neví, kolik peněz má v pokladničce. Opakuje si proto sčítání a odčítání čísel do 100 pomocí číselné osy. Postupně poznává i záporná čísla, která jsou zde z hlediska finanční gramotnosti vysvětlena jako dluh. Jakmile tento způsob počítání Kája pochopí, vyzkouší si také počítání bez číselné osy.

UčíTelka (5. tř.): Zlomky
22:44

UčíTelka (5. tř.): Zlomky

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 5. ročníku počítat se zlomky. Už jste někdy krájeli dort nebo pizzu? Na kolik dílů jste je rozdělili? Poznejme, z kolika částí se může skládat jeden celek. Víte, jak se zlomky zapisují? Naučíme se i to. A také si ukážeme, jak se se zlomky počítá. Nebojte se, určitě to zvládnete.

UčíTelka (3. tř.): Dělení se zbytkem
20:09

UčíTelka (3. tř.): Dělení se zbytkem

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 3. ročníku dělit se zbytkem. Nejprve vyřešíme slovní úlohu. Opravdová jablka budeme dělit mezi různý počet osob. Můžeme se pokaždé spravedlivě rozdělit, abychom měli všichni stejně?

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do 20
25:46

UčíTelka (1. tř.): Počítáme do 20

Když děti učí telka! Naučme se společně s žáky 1. ročníku sestavovat obrazce z dřívek. Budeme sledovat spotřebu dřívek, zapisovat ji do tabulky a pokusíme se odhalit systém, podle kterého jde spotřeba spočítat. V úlohách s fazolkami se budeme snažit se o ně spravedlivě rozdělit.

Probíhá načítání