Pracovní list slouží především žákům 2. stupně k domácímu procvičování, může být užitečný také při přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, neboť učivo o trojúhelníku v matematice provází žáky napříč celým druhým stupněm.
Cílem kapitoly je především osvojení si metod řešení soustav a postupu ověření správnosti řešení. Součástí učiva je také grafické řešení soustav, jež je součástí navazujícího pracovního listu Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení).
Pracovní list slouží především žákům 7., 8. a 9. tříd k domácímu procvičování, případně k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy. S pravoúhlou (nebo také kartézskou) soustavou souřadnic se děti setkávají v rámci učiva funkce při rýsování grafů funkce. Znalosti využívají také ve fyzice.
Cílem kapitoly je žákům ukázat praktické využití soustav lineárních rovnic, které dané učivo nachází především ve slovních úlohách. Pracovní list navazuje na pracovní listy Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých (metoda sčítací a dosazovací) a Soustavy lineárních rovnic (grafické řešení)
Pracovní list slouží především žákům 9. tříd k přípravě na přijímací zkoušky na střední školy, může být však také podkladem pro domácí procvičování žákům nižších ročníků.
Metodický list představuje základní principy efektivní a respektující komunikace, která je předpokladem pro navázání smysluplné spolupráce s rodinami žáků. Slovní doporučení doplňuje sada videí, které představují příležitosti a úskalí, které mezilidská komunikace může přinášet.