Příručka pro učitele nabízí soubor aktivit pro žáky 1. stupně základní školy, které se zaměřují na téma „Dětství bez násilí“. Tento třetí díl série se věnuje rozvoji vnitřního monologu s cílem pomoci dětem lépe porozumět svým myšlenkám a emocím. Příručku připravilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele přináší soubor aktivit pro žáky 1. stupně základní školy, které se věnují tématu „Dětství bez násilí“. Tento díl se zaměřuje na posilování zdravého sebevědomí a sebehodnoty. Dětem ukazuje, že pochybnosti a nejistota jsou přirozené, důležité je o nich mluvit a věřit ve svou hodnotu. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Příručka pro učitele přináší soubor aktivit určených pro žáky 1. stupně základní školy, které se věnují tématu „Dětství bez násilí“. Cílem těchto aktivit je podpořit u dětí rozvoj laskavosti, vzájemného respektu a schopnosti vyhledat pomoc v náročných situacích. Příručku vytvořilo Centrum Locika.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem této tematické přílohy Centra PRVoK PdF UP Olomouc je pomoci porozumět fenoménu kyberšikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Materiál je určen primárně pro učitele základních a středních škol. Cílem tohoto metodického doporučení MŠMT je pomoci porozumět fenoménu šikany, možnostem jak mu předcházet a jak na něj efektivně reagovat, pokud k jeho výskytu dojde.
Příručka „V rozmanitosti je síla“ pomáhá otevírat témata identity, genderu, pohlaví a sexuality ve školním prostředí. Nabízí autentické příběhy, srozumitelná vysvětlení a aktivity, které vedou žáky k respektu, empatii a přijetí rozmanitosti. Příručka vznikla za podpory Evropské unie. Autorkami publikace jsou Irena Smetáčková a Marcela Macháčková.
Publikace přináší srozumitelný návod, jak uplatňovat principy laskavého rodičovství. Nabízí tipy a postupy pro každodenní výchovu, podporu vzájemného respektu a budování zdravého vztahu mezi rodiči a dětmi. Příručku vytvořilo centrum Locika.
Publikace přináší jasné vysvětlení fenoménu sebepoškozování a zdůrazňuje jeho závažnost. Nabízí podporu dětem i dospívajícím a zároveň praktické rady rodičům a pedagogům, jak citlivě reagovat a kde hledat odbornou pomoc. Příručku vytvořilo dětské krizové centrum.
Metodika pro rodiče a učitele nabízí aktivity a strategie prevence užívání návykových látek u dětí od 4 do 15 let, včetně pracovních listů a námětů na spolupráci s rodinou. Metodiku vytvořila Lenka Skácelová.
Příručka ukazuje, co jsou dezinformace, proč vznikají a jak se proti nim bránit. Učí, jak je rozpoznat, sledovat jejich šíření a reagovat na ně tak, aby neškodily společnosti. Autorem příručky je James Pamment.
Příručka je určena rodičům a učitelům. Poskytuje stručný přehled vývojových období, vysvětluje význam puberty a adolescence, zabývá se obdobím dospělosti a zralosti a objasňuje, jak v těchto etapách funguje mozek a hormonální procesy. Příručku vytvořila Petra Winnette.
Obrázková příručka určená dětem ukazuje zábavnou formou, jak tabákový kouř ničí buňky a orgány, jak vzniká závislost na nikotinu a proč je kouření nebezpečné i pro nekuřáky. Publikace propojuje odborné informace s hravou formou, aby motivovala děti a mládež k životu bez tabáku. Příručku vytvořil Státní zdravotní ústav.