Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
spojených nádob a funkci vodárenské věže. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožní žákům objevit přítomnost železa
v cereáliích pomocí magnetu. Aktivita rozvíjí schopnost žáků provádět experimenty
a vyvozovat závěry na základě pozorování.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit princip
povrchového napětí vody a jeho narušení pomocí saponátu. Pokus podporuje badatelský
přístup a rozvoj pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům pochopit, jak atmosféra
ovlivňuje barvu světla při východu a západu slunce. Pomocí jednoduchých pomůcek si
žáci mohou sami vyzkoušet, jak se mění barva světla při průchodu různými materiály.
Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj pozorovacích
Tento badatelsky orientovaný pokus umožňuje žákům zkoumat princip lomu
a odrazu světla při průchodu vodou. Pomocí jednoduchých pomůcek si žáci vytvoří
duhu a pochopí, jak vzniká v přírodě. Pokus podporuje badatelský přístup a rozvoj
pozorovacích dovedností.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip
odstředivé síly. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr. Video ukazuje pokus demonstrující odstředivou sílu.
Tento badatelsky orientovaný pokus pomáhá žákům pochopit princip lámání světla při
průchodu různými prostředími. Pokus využívá jednoduché pomůcky a umožňuje žákům samostatně
provést experiment a vyvodit závěr.
Tento metodický list slouží jako průvodce pro učitele při realizaci badatelsky
orientovaného pokusu (s hustotou kapalin). Žáci sledují video, navrhují postup, provádějí
experiment a formulují vlastní závěry. Aktivita podporuje samostatnost, kritické myšlení
a porozumění fyzikálním principům.
Zde najdete metodické pokyny k pracovnímu listu Večerníček: Zahrádka pod hvězdami - O strašlivém psovi. Cílem metodického listu je seznámit žáky s hodnotami soucitu, pomoci a lásky prostřednictvím příběhu inspirovaného biblickými motivy. Cílem je rovněž propojit etickou výchovu, přírodovědu, český jazyk a výtvarnou výchovu.
Metodický list přináší náměty pro osobnostní rozvoj se zaměřením na vlastní pohodu a zdravý životní styl, jehož nedílnou součástí je spánek. Žáci mají příležitost uvědomit si jeho význam a potřebnost. Pojmenovávají (pro ně) stresové situace, které jim spánek kazí, a hledají techniky, jak je zvládnout. Náměty lze realizovat v libovolném ročníku podle uvážení učitele.
Cílem metodického listu je zaměření se na rozvoj hodnot, jako je spolupráce a přátelství. Lekce zahrnuje promítání krátké pohádky, skupinové aktivity, tvorbu příběhů a reflexi, která podporuje rozvoj kreativity, empatie a schopnosti spolupracovat.