Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a studentům středních škol. Procvičí vaše znalosti o literatuře, která se četla v Československu v období první republiky.
Cílovou skupinou jsou žáci SŠ s jazykovou úrovní B1, kteří budou prostřednictvím tohoto pracovního listu seznámeni s tím, jak vzniká stres. Během práce na pracovním listu si žáci rozšíří slovní zásobu v souvislosti s tímto tématem a zároveň si procvičí porozumění textu.
Poměr mezi velikostí elektrické síly, která drží pohromadě atomy, a silou gravitace, která drží pohromadě celý vesmír, vyjadřuje obrovské číslo. Má takové číslo nějaký krátký název? A jak s čísly, která jsou vyjádřena jako mocniny, počítáme?
Základním úkolem hudební akustiky je určit, které dvojzvuky jsou libozvučné a které jsou
nelibozvučné. Řešení nalezl už Pythagoras v harmonii celých čísel při svých pokusech s různě
dlouhými napjatými strunami. Chcete-li se o ladění dozvědět více, prohlédněte si
přiložený pracovní list.
Pracovní list pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol je součástí kolekce Den vězněných spisovatelů, jejímž cílem je připomenout, že svoboda projevu, ať už v oblasti literární či novinářské, nebyla v našich dějinách vždy samozřejmou součástí života.
Pythagorejci byli fascinováni čísly a přisuzoval jim mimořádné vlastnosti. Některé vlastnosti přirozených čísel dobře známe ze školy – víme, co to jsou například prvočísla. Víte však, která čísla pythagorejci považovali za dokonalá nebo spřátelená?
Na území hlavního města Prahy je v současné době (stav k 02/2023) vyhlášeno 12 přírodních parků. Pojďte se o nich dozvědět více. Pracovní list je vhodný pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Délka všech tří videí je dohromady asi 15 minut. Žáci pracují s internetovými mapovými aplikacemi.
Tento pracovní list určený studentům střední školy ověří, jak dobře znáte jednu z nejznámějších knih Josefa Škvoreckého - Zbabělci. Dokážete napsat recenzi na divadelní představení, která bude obsahovat názry divadelního kritika Vladimíra Justa?
Cílem následujících aktivit je, aby se žáci učili hodnotit projekt již v jeho průběhu. Pokud narazí na problematické oblasti, měli by je zkusili řešit, případně upravit harmonogram a cíle projektu.