Jak rozpoznat varovné signály a co můžeme dělat, pokud je potřeba zasáhnout? Je důležité, aby děti rozuměly emocím, které násilné chování vyvolává, aby věděly, jak správně reagovat na situace, a aby v případě potřeby dokázaly požádat o pomoc dospělé.
Tento pracovní list je určen žákům 1. a 2. stupně základní školy. Cílem pracovního listu je ověřit znalosti z našich videí. Pracovní list je součástí námětu Mezinárodní den životního prostředí.
Pracovní list k námětu do výuky "Ze života ptáků", který je součástí vybrané kapitoly "Všechno, co jste chtěli vědět o ptácích". Porovnejte si znalosti z našich videí. Vhodné pro prezenční i online výuku.
S přímou a nepřímou úměrností se žáci setkávají v 7. ročníku. Cílem kapitoly je porozumění pojmu, rozlišení typu úměrnosti a následné řešení. Žák by měl umět vyčíst údaje z tabulky, grafu a rovnice, účelně je využít k řešení a ze zadání sestavit tabulku, graf a rovnici.
Tento metodický list je určen učitelům dějepisu 2. stupně základní školy a střední školy. Metodický list je součástí námětu Bitva na Bílé hoře, který je součástí vybrané kapitoly Doba temna.
Pracovní list vede žáky k přemýšlení o sociálních sítích, příležitostech, které díky nim máme, i rizicích s nimi spojenými. Cílem listu je pomoci žákům uvědomit si, že sociální sítě představují online svět, ale ovlivňují i náš reálný život. Úkoly se věnují různým uživatelským zvyklostem.
Dvacátého prvního srpna roku 1968 vstoupila do Československa cizí vojska a obsadila ho. V tomto pracovním listu se žáci seznámí s okolnostmi a popisem okupace roku 1968.